ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی میت 10 پرو
تکنولوژی

هواوی موبایلی مخصوص ارزهای دیجیتالی و بلاکچین می سازد

هواوی که سومین تولید کننده بزرگ موبایل در سرتاسر جهان به شمار می رود، در نظر دارد موبایلی با توانایی اجرای اپلیکیشن های مبتنی بر فناوری بلاکچین را توسعه دهد. این موضوع را دو نفر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

هواوی که سومین تولید کننده بزرگ موبایل در سرتاسر جهان به شمار می رود، در نظر دارد موبایلی با توانایی اجرای اپلیکیشن های مبتنی بر فناوری بلاکچین را توسعه دهد. این موضوع را دو نفر آشنا به برنامه های کمپانی چینی به خبرگزاری بلومبرگ اطلاع داده اند.

هواوی در حال کسب مجوز برای استفاده از سیستم عامل SIRIN OS متعلق به شرکت Sirin Labs است تا اپلیکیشن های مبتنی بر بلاکچین را روی بستر اندروید به اجرا درآورد. البته این گفتگوها هنوز کاملاً محرمانه و در مراحل ابتدایی هستند و هیچ تفاهم نامه ای به امضا نرسیده است؛ صرفاً نمایندگان هوایی و Sirin Labs ملاقات بین دو شرکت را تأیید کرده اند.

اگر این برنامه صحت داشته باشد، نخستین تلاش سازندگان موبایل برای حضور در عرصه بلاکچین به شمار می رود تا این فناوری را به شکل عمومی تر در اختیار مردم قرار دهد. بلاکچین یک دفتر کل غیر متمرکز است که برای ثبت تراکنش های حوزه ارزهای دیجیتالی به کار می رود. بازار مالی ارزهای دیجیتالی با وجود افت شدید در ماه های اخیر، باز هم نسبت به سال گذشته 15 برابر رشد کرده و به حدود 350 میلیارد دلار رسیده است.

پیش فروش موبایل Fenny مخصوص ارزهای دیجیتال به زودی آغاز می شود

شرکت Sirin Labs چندی پیش در کانال تلگرام خود در این رابطه نوشته بود که ملاقات خوبی با سران هواوی داشته و احتمال همکاری برای ارائه فناوری بلاکچین به شکل ایمن روی بستر موبایل وجود دارد. البته برنامه Sirin Labs برای توسعه و عرضه موبایل مخصوص بلاکچین همچنان به قوت خود باقیست. آنها قصد دارند طی نیمه دوم سال جاری میلادی محصول خود به نام Finney را با قیمت پایه 1000 دلار پیش فروش کنند.

هواوی که یکی از پیشگامان دنیای فناوری در زمینه تجهیزات مخابراتی، موبایل، رایانش ابری و امنیت سایبری به شمار می رود، حالا قصد دارد به یکی از جدید ترین حوزه ها نیز ورود کند و این موضوع می تواند جایگاه شرکت چینی را بیش از پیش مستحکم سازد. با این حال بحث و مناقشه زیادی پیرامون فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال روی بستر آن در جریان است و نمی دانیم موبایل های مجهز به این فناوری، چه مزایایی را ارائه می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • kamirajabi
    kamirajabi | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    اگر واقع‌بینانه به تولیدات اولیه این کمپانی نگاه کنیم، به وضوح نشانه‌هایی از کالاهای بی نام و نشان چینی را در کیفیت ساخت بدنه، طراحی و کیفیت لوازم جانبی و بسته بندی آن‌ها پیدا می‌کنیم؛اما معرفی P6 نشانه‌ای از عزم جدی هواوی برای تمایز هر چه بیشتر با سازندگان گوشی‌های چیپ بود و هر چه که از عمر این کمپانی گذشت، طراحان این برند ایرادات خود را برطرف کردند تا جایی که محصولات جدید آن، دیگر هیچ شباهتی با کالاهای بی‌نام و نشان ندارند و اگر برخی الگو برداری‌ها از رقیبان، در طراحی ظاهری محصولات این برند را در نظر نگیریم، اسمارتفون‌های هواوی زیباترین طراحی‌ها را دارند و از بهترین مواد اولیه در ساخت بدنه آن‌ها استفاده شده است؛ حتی در محدوده گوشی‌های میان رده که شاید کمپانی‌ها توجه زیادی به ظاهر و متریال گوشی ندارند، تولیدات این کمپانی کاملا متفاوت به نظر می‌رسند. در زمینه سخت افزار و کارایی هم عملکرد گوشی‌های هواوی چه با استفاده از پردازنده‌های ساخت خودش بنام kirin، و چه با پردازنده‌های رایج اسنپدراگون و مدیاتک، کاملا قابل قبول ارزیابی می‌شود و با خرید یکی از این گوشی‌های هوشمند می‌توانید از بابت اجرای برنامه‌ها و بازی‌های گوناگون اطمینان خاطر داشته باشید.

مطالب پیشنهادی