ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپادهای آمازون در آینده به صدا و حرکات دست شما پاسخ می دهند

آمازون پتنتی را برای پهپادهای تحویل کالا به ثبت رسانده که به صدا زدن یا دست تکان دادن شما پاسخ می دهد. این پتنت، کانسپت پهپادی را به نمایش می گذارد که توانایی تشخیص جسچرهای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

آمازون پتنتی را برای پهپادهای تحویل کالا به ثبت رسانده که به صدا زدن یا دست تکان دادن شما پاسخ می دهد. این پتنت، کانسپت پهپادی را به نمایش می گذارد که توانایی تشخیص جسچرهای انسان را دارد و می تواند تکان دادن دست، اشاره کردن، فلاش نور و صحبت کردن را بشناسد.

ثبت اولیه این پتنت به تاریخ ژوئیه 2016 بر می گردد و هفته پیش منتشر شده است. در اسناد مربوط به آن نوشته شده «انسان ها می توانند با استفاده از ژست ها با پهپاد ارتباط برقرار کرده و او را به سمت محل تحویل کالا هدایت نمایند». به عنوان مثال می توانید پهپادی که با سرعت به سمت شما در حال حرکت است را با فریاد زدن، متوقف کنید یا با حرکت دست، آن را به سمت خودتان فرا بخوانید.

در این پتنت جزئیات چندین بخش ویژه در پهپاد مشخص شده که از بین آنها می توان به ابزارهای ارتباطی، ناوبری، تشخیص ژست، و اجزای تحویل کالا اشاره کرد. این پهپاد همچنین به یک یا چند حسگر نور، حسگر عمق، دوربین نور مرئی، دوربین فروسرخ، حسگرهای شنیداری و دوربین های عمق سنج مجهز شده است.

آمازون در این پتنت، ایده بسیار کاربردی و امیدوار کننده ای را به تصویر کشده است که می تواند آینده صنعت پهپادها و تحویل کالا را متحول سازد. با این حال، همچنان با یک پتنت روبرو هستیم که همانند موارد مشابه دیگر، هیچ تضمینی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد. آمازون تا به امروز پتنت های متعددی را در این بخش به ثبت رسانده است. از طرفی، سامسونگ هم پیش تر چنین پتنتی را برای پهپادهای هوشمند ثبت کرده که توانایی تشخیص چهره انسان و ژست های حرکتی او را دارند، ضمن اینکه همین حالا پهپاد DJI Spark به حرکات دست شما پاسخ می دهد. باید دید در آینده کدام یک از این ایده ها به واقعیت می پیوندند. شاید هم صنعت پهپاد و تحویل کالا مسیر کاملاً متفاوتی را در پیش بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی