ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شارژ بی سیم
تکنولوژی

سامسونگ احتمالا در حال توسعه شارژر بی سیم از راه دور است

اسناد منتشر شده توسط «سازمان جهانی مالکیت فکری» حاکی از این است که سامسونگ از دو سال قبل در حال توسعه دستگاهی برای شارژ بی سیم از راه دور بوده است. امروز شارژ بی سیم چندان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۹

اسناد منتشر شده توسط «سازمان جهانی مالکیت فکری» حاکی از این است که سامسونگ از دو سال قبل در حال توسعه دستگاهی برای شارژ بی سیم از راه دور بوده است.

امروز شارژ بی سیم چندان نام با مسمایی نیست چرا که اغلب پدهایی که به این منظور ساخته شده اند از طریق سیم به پریز برق متصل شده و گجت ها نیز باید روی قرار پد قرار داده شوند.

با این حال در پتنتی که دو سال قبل توسط سامسونگ به سازمان جهانی مالکیت فکری ارائه شده شاهد دیوایسی هستیم که برای اتصال به پریز به سیم نیاز نداشته و با قرار گرفتن گجت ها در محدوده مشخص آنها را از راه دور شارژ می کند.شارژ بی سیمدر این پتنت نحوه تمرکز انرژی روی گجت های برخوردار از شارژ بی سیم OTA در یک فضای بسته توضیح داده شده که به هیچ پد یا داکی نیاز ندارد و به لطف انعکاس دهنده ها حتی زمانی که موبایل در جیبتان قرار دارد شارژ می شود.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که در زمینه فناوری شارژ بی سیم به معنی واقعی کلمه فعالیت دارد و پیش از این تکنولوژی شارژ بی سیم «WattUp» کمپانی «Energous» موفق به دریافت تائیدیه FCC شده است.

فناوری WattUp Mid Field شرکت Energous می تواند انرژی الکتریکی لازم برای شارژ دستگاه ها را از فاصله سه متری فراهم کند.شارژ بی سیمعلاوه بر این مدل Near Field این تکنولوژی که در دست توسعه قرار دارد جایگزین کابل های شارژ USB شده و توانایی ارسال امواج الکتریکی تا 10 متر را دارد و این در حالی است که مدل Far Field برد بیشتری نیز خواهد داشت.

شارژ بی سیم فناوری بسیاری مفیدی است و با توجه به تعدد کمپانی های فعال در این زمینه، احتمالا طی چند سال آینده شاهد ارائه دستگاه هایی با این قابلیت خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    تو همه زمینه ها پیشرفت کردن جز باتری و نحوه شارژ

مطالب پیشنهادی