ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصادف خودروی تسلا Model X
تکنولوژی

تصادف شدید خودروی Model X تسلا منجر به مرگ راننده شد

راننده یک خودروی Model X کمپانی تسلا در جریان تصادفی در شهر مانتین ویوی کالیفرنیا جان خود را از دست داد. گفته شده احتمال دارد در جریان این حادثه باتری های این خودروی ٰSUV الکتریکی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

راننده یک خودروی Model X کمپانی تسلا در جریان تصادفی در شهر مانتین ویوی کالیفرنیا جان خود را از دست داد. گفته شده احتمال دارد در جریان این حادثه باتری های این خودروی ٰSUV الکتریکی دچار حریق شده باشند.

بر اساس گزارش شاهدان عینی، خودروی مورد بحث ابتدا به گاردریل بزرگراه 101 مانتین ویو کوبیده شده و به دنبال آن با دو خودروی دیگر نیز تصادف کرده است. همان طور که در تصاویر مشخص است طی این برخوردها نیمه جلویی اتوموبیل به طور کامل منهدم شده و آتشی بخش جلویی و کابین آن را سوزانده است.

برخی شاهدان اعلام کرده اند که شراره های آتش از خودروی حادثه دیده تسلا بالا می رفته که برخی علت آن را آسیب وارده به باتری های این اتوموبیل الکتریکی اعلام کرده اند. در حال حاضر گروهی از محققین کمپانی تسلا سرگرم بررسی تخصصی این حادثه هستند.

تصادف خودروی تسلا Model X

هنوز مشخص نیست که خودروی مورد بحث در زمان بروز تصادف در حالت اوتوپایلوت بوده است یا خیر و همچنین هنوز نمی توان به طور قطع باتری های SUV الکتریکی تسلا را مقصر آتش گرفتن آن و مرگ سرنشینش دانست. به خصوص که آتش گرفتن خودروها در زمان تصادف چندان غیر معمول نیست و در بسیاری از موارد ارتباط چندانی نیز با منبع سوخت آن ندارد.

با این همه بروز این حادثه دوباره بحث ها بر سر ایمنی باتری خودروهای برقی و همچنین اتوموبیل های مجهز به سامانه خودران را داغ کرده است. به خصوص که مدت زیادی از تصادف منجر به مرگ زنی در آریزونا در برخورد با خودروی آزمایشی کمپانی اوبر نمی گذرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی