ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مایک هیوز بالاخره به پرواز درآمد تا تخت بودن زمین را اثبات کند

مایک هیوز، محقق خودخوانده و از طرفداران پر و پا قرص نظریه «زمین تخت» بالاخره توانست پاسخ منتقدین را بدهد و با استفاده از راکت دست ساز، خودش را تا ارتفاع 570 زمین پرتاب کند. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

مایک هیوز، محقق خودخوانده و از طرفداران پر و پا قرص نظریه «زمین تخت» بالاخره توانست پاسخ منتقدین را بدهد و با استفاده از راکت دست ساز، خودش را تا ارتفاع 570 زمین پرتاب کند. مهم تر از همه اینکه این پرتاب عواقب ناگواری را به همراه نداشت و «مایک دیوانه» جان خودش را در این آزمایش احمقانه از دست نداد.

دو تلاش قبلی آقای هیوز برای پرواز با راکت دست سازش به منظور بررسی تخت بودن زمین با موفقیت همراه نبود. او در مرحله اول با کارشکنی های دولت آمریکا روبرو شد و در مرحله دوم نیز مشکلات فنی نامعلومی سر راهش قرار گرفتند. هیوز نهایتاً دیروز توانست آرزوی دیرین خود را جامه عمل بپوشاند و در بیابان موهاوی در نزدیکی شهر متروکه امبوی در ایالات کالیفرنیای آمریکا به پرواز درآید. همان طور که در ویدیوی زیر می بینید، این پروژه به قدری هیجان انگیز بود که حتی آشنایان مَد مایک در زمان پرتاب راکت به سنگ پراکنی و بازی های کودکانه مشغولند.

پس از اینکه اداره اراضی ایالات متحده مسیر پرتاب اولیه هیوز را به خاطر عبور از مناطق مسکونی تأیید نکرد، او مجبور به تغییر سکوی پرتاب و راکت شد. «والدو استیکس» همکار هیوز می گوید فشار خروجی بخار این راکت از مقدار اولیه کمتر بود اما هیوز به خاطر پایان دادن به شایعات، تصمیم گرفت پروژه را به هر قیمتی به اجرا درآورد. سرعت اولیه این پرتاب حدود 150 متر بر ثانیه (550 کیلومتر بر ساعت) اعلام شده است.

هیوز در گفتگو با اسوشیتد پرس گفت به جز کمی درد در ناحیه کمر و پشت، مشکل خاصی را احساس نکرده و خوشحال است که بالاخره توانسته راکت (و خودش) را پرتاب کند. او بلندپروازی خود را برای مرحله بعد به سطح تازه ای رسانده و قصد دارد به مرز فضا (حدود 100 کیلومتری سطح زمین) برسد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این پرتاب در ماه اوت انجام خواهد شد.

نکته جالب اینجاست که اگر زمین تخت باشد، پرتاب راکت به این شکل ممکن نخواهد بود. در زمین مسطح نیروی جاذبه به سمت مرکز صفحه خواهد بود و هرچه از مرکز آن دور شویم، جهت نیروی گرانش از حالت عمودی به سمت افق میل پیدا می کند. به هر حال مایک دیوانه قصد دارد به اندازه کافی بالا برود تا کروی بودن زمین را به چشم ببیند، تازه آنجا هم احتمالاً به چشمان خودش شک می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ فروردین ۱۳۹۷

    بابا این یارو زرنگه. احمق نیست. اون با پول ابله هایی که به تخت بودن زمین ایمان دارن داره واسه خوش حال میکنه. اگه کسی بخواد به عنوان توریست فضایی به مدار پاینی هم بره باید چند میلیون دلار خرج کنه ولی این مفتی این کار رو با پول دیگران کرد

  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۷ فروردین ۱۳۹۷

    طرف یه بهونه جور کرده مطرح شه و حال کنه! خداییش با موشک رفتن هوا حال میده :)))

  • reza.sa.mo
    reza.sa.mo | ۷ فروردین ۱۳۹۷

    زمین تخته .گالیله تو قبر بلرز برای ابد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی