ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام با سه ویدیوی جدید از مزایای کامپیوترهای همیشه متصل می گوید [تماشا کنید]

مدت هاست که منتظر کامپیوترهای شخصی همیشه متصل به شبکه (ACPC) با چیپست های اسنپدراگون هستیم، اما عملکرد اولین نسل از این محصولات چندان دلگرم کننده نیست، به خصوص زمانی که بخواهیم اپلیکیشن های سنگین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

مدت هاست که منتظر کامپیوترهای شخصی همیشه متصل به شبکه (ACPC) با چیپست های اسنپدراگون هستیم، اما عملکرد اولین نسل از این محصولات چندان دلگرم کننده نیست، به خصوص زمانی که بخواهیم اپلیکیشن های سنگین و کاملی نظیر گوگل کروم یا ادوبی فتوشاپ را روی آنها اجرا کنیم. اگرچه ارتباط دائم اینترنت از طریق شبکه موبایل برای لپ تاپ ها بسیار ارزشمند است، اما بسیاری از کاربران، کُند بودن عملکرد این کامپیوترها را نقطه ضعف اصلی آنها می دانند. انتظارات از ویندوز 10 بسیار بالاست و فقط در مرور وب با مایکروسافت اِج یا ویرایش اسناد در این برنامه خلاصه نمی شود.

شارژدهی باتری، آغاز به کار سریع و مدیریت حرارت از مزایای کامپیوترهای همیشه متصل هستند

حالا کوالکام تصمیم گرفته داستان را به نفع خودش تغییر دهد و به همین منظور، ویدیوهایی را برای مقایسه لپ تاپ های مجهز به چیپست اسنپدراگون و چیپست رقیب (احتمالاً اینتل) منتشر کرده است. در اولین ویدیو به شارژدهی بسیار بالای این لپ تاپ ها اشاره شده که بیش از 20 ساعت دوام می آورند، یعنی تقریباً 70 درصد بیشتر از بهترین لپ تاپ های مجهز به پردازنده اینتل. در ویدیوی بعدی قابلیت آغاز به کار سریع یا Instant On معرفی می شود، یعنی با فشردن دکمه پاور در سریع ترین زمان ممکن، محیط ویندوز آماده کار خواهد بود. نهایتاً ویدیوی سوم به مدیریت حرارت و عملکرد کلی در زمینه استریم بازی و ویدیو اختصاص دارد. در ادامه این سه ویدیو را می بینید:

با تمام مزایایی که ACPC ها دارند، هنوز هم نمی توان جایگاه دقیق آنها را در بازار کنونی تعیین کرد و بسیاری از کاربران نمی دانند آیا این دسته از کامپیوترهای شخصی می توانند تمام نیازهای آنها را برآورده سازند یا خیر. شاید کوالکام بتواند با ادامه این راه و استفاده از چیپست اسنپدراگون 845 در نسل جدید کامپیوترهای همیشه متصل، وضعیت مبهم کنونی را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی