ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت در دنیای سه گانه؛ هواوی موبایل های P20 و P20 پرو را معرفی کرد

هواوی امروز در مراسمی که هم اکنون در شهر پاریس در حال برگزاری است، موبایل های پرچمدار P20 و P20 پرو را معرفی کرد. این دو تلفن همراه طراحی جدیدی دارند که با بریدگی نمایشگر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۹

هواوی امروز در مراسمی که هم اکنون در شهر پاریس در حال برگزاری است، موبایل های پرچمدار P20 و P20 پرو را معرفی کرد. این دو تلفن همراه طراحی جدیدی دارند که با بریدگی نمایشگر (ناچ) و چیدمان عمودی ماژول دوربین شناخته می شود، ضمن اینکه P20 پرو برای نخستین بار از دوربین سه گانه بهره می گیرد.

طبق اعلام هواوی، هوش مصنوعی همچنان نقش پر رنگی را در این دو تلفن همراه ایفا می کند، چه در بخش عکاسی با فناوری Master AI برای تشخیص هوشمند صحنه ها و چه در رابط کاربری EMUI 8.1 که بر پایه اندروید 8.1 توسعه یافته و از همه نظر نسبت به قبل بهینه تر شده است.

یکی از نکات جالب در مورد سری P20 هواوی، طراحی آنهاست. علاوه بر نمایشگر فول ویو با حاشیه های اندک و بریدگی نامعمول در قسمت بالا (که ظاهراً باید به آن عادت کنیم) در پشت بدنه شاهد سبک جدیدی از نورپردازی هستیم. هواوی با ایجاد چندین لایه مختلف زیر شیشه، حالت Twilight را به وجود آورده که با تغییر زاویه، رنگ آن تغییر می کند. در ادامه به معرفی دقیق تر این دو موبایل پرچمدار می پردازیم.

هواوی P20

هواوی P20 نمایشگری 5.8 اینچی فول ویو از نوع IPS LCD با رزولوشن 2280×1080 پیکسل دارد که به لطف حاشیه های اندک، بخش زیادی از پنل جلویی را پوشانده است. بخشی از بالای نمایشگر بریده شده و به دوربین جلو، حسگرها و بلندگوی مکالمه اختصاص یافته. حسگر اثر انگشت هم پایین نمایشگر دیده می شود که حاشیه بیشتری نسبت به دیگر قسمت ها دارد. نمایشگر هواوی P20 از پنل WRGB بهره می برد که روشنایی آن به رقم بسیار خوب 770 نیت می رسد.

سخت افزار اصلی این دستگاه تفاوت چندانی با میت 10 ندارد؛ چیپست Kirin 970 با پردازنده 8 هسته ای، چهار یا شش گیگابایت حافظه رَم و 64 یا 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی. هواوی P20 از دو درگاه سیم کارت نانو بهره مند است که یکی از آنها را می توان برای کارت حافظه تا حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت به کار گرفت.

در حوزه تصویربرداری، هواوی P20 به دوربین دوگانه جدیدی با لوگوی معتبر لایکا مجهز شده است. یکی از این دوربین ها سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی با پیکسل های بزرگ 1.55 میکرونی دارد و دیگری از حسگر 20 مگاپیکسلی تک رنگ بهره می برد. ترکیب این دو نوع حسگر را در پرچمداران قبلی هواوی دیده بودیم.

از جمله قابلیت های جدیدی هواوی P20 در بخش عکاسی می توان به تشخیص هوشمند 19 صحنه مختلف و اعمال تنظیمات مخصوص به آنها، حالت پیش بینی فوکوس 4D برای شفاف نگه داشتن سوژه های در حال حرکت، لرزشگیر 6 محوره و پشتیبانی از ویدیوهای فوق آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

باتری 3400 میلی آمپر ساعتی هواوی P20 با قابلیت شارژ سریع و برخورداری از استاندارد ایمنی TUV هم شارژدهی خوبی را نوید می دهد، به خصوص اینکه رابط کاربری EMUI 8.1 هواوی نسبت به قبل بهینه تر شده و استفاده بهتری از منابع خواهد داشت.

هواوی P20 پرو

هواوی P20 پرو از نمای روبرو شباهت بسیار زیادی به مدل P20 دارد، فقط این بار شاهد نمایشگر 6.1 اینچی از نوع امولد هستیم. بریدگی بالای نمایشگر و حسگر اثر انگشت در پایین صفحه همچنان به قوت خود باقی هستند. در پشت بدنه اما حضور سومین دوربین، P20 پرو را از تمامی موبایل های موجود در بازار متمایز می کند.

سخت افزاری اصلی P20 پرو همان ترکیب آشنای قبل است، یعنی چیپست Kirin 970 که با شش گیگابایت حافظه رَم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. امکان افزایش فضای ذخیره سازی با استفاده از درگاه کارت حافظه (مشترک با سیم کارت دوم) وجود دارد.

هواوی در P20 پرو سیستم عکاسی جدید و کاملاً پیشرفته ای را معرفی کرده که در دنیای موبایل سابقه ندارد. این تلفن همراه از دوربین سه گانه لایکا بهره می برد که یک حسگر 40 مگاپیکسلی رنگی، یک حسگر 20 مگاپیکسلی تک رنگ و یک حسگر 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو را در بر می گیرد. گشودگی دیافراگم این سه دوربین به ترتیب به 1.8، 1.6 و 2.4 می رسد.

به لطف لنزهای جدید شرکت لایکا، هواوی P20 پرو می تواند صحنه ها را تا 3 برابر بدون افت کیفیت (به صورت اپتیکال) و تا 5 برابر در حالت هیبریدی بزرگنمایی کند. همچنین فناوری AIS هواوی برای تثبیت تصاویر و خنثی کردن لرزش ها به کمک کاربر می آید.

هواوی P20 پرو باتری 4000 میلی آمپر ساعتی دارد که با توجه به سخت افزار مشابه میت 10 پرو، انتظار می رود شارژدهی بسیار خوبی را از پرچمدار جدید هواوی شاهد باشیم.

هواوی P20 و P20 پرو علاوه بر رنگ Twilight در رنگ های مشکی، قرمز و طلایی هم عرضه می شوند. جزئیات بیشتر در مورد قیمت و زمان عرضه این دو موبایل را به زودی به اطلاعتان خواهیم رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • armanbabai
    armanbabai | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    انتظارها به سر رسید
    بالاخره این گوشی بی نظیر هواوی معرفی شد و هواوی رو در صدر جدول پرجمدارها قرار داد
    بی صبرانه منتظرم بیاد ایران که بگیرمش، هواوی این چند سال با نوآوری های همیشگیش تو گوشیای جدید تونسته بازار گوشیای هوشمندو بگیره دستش، گوی سبقت رو از اپل که ربود و به رتبه دوم گوشیای هوشمند صعود کرد و صد البته در آینده ای نه چندان دور به رتبه اول هم صعود خواهد کرد.
    گوشی P20 pro پرچمدار جدید هواوی تونست با کسب امتیاز خارق العاده 109 تو تست های مختلف بهترین گوشی هوشمند این روزای بازار گوشیای هوشمند باشه
    با معرفی رنگ جدید و بسیار جالب twilight باعث شده این گوشی به زیبا ترین و منحصر به فرد ترین رنگی که تا به حال گوشیای هوشمند به خودشون دیدن خاص بودن و زیبایی بی بدیل خودشو اثبات کنه. دوستانی که معرفی زنده این محصولو دیدند متوجه خاص بودن این رنگ میشند البته بقیه دوستان باید یکم صبر کنن بیاد ایران که از نزدیک ببینن و محو زیباییش بشن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی