ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه P20 با P20 پرو؛ کدام مناسب شماست؟

هواوی دقایقی پیش پرچمدارهای سری P20 را معرفی کرد که هر یک از آنها از قابلیت های خاصی بهره می برند. در این پست قصد داریم ویژگی های آنها را با هم مقایسه کنیم. طراحی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

هواوی دقایقی پیش پرچمدارهای سری P20 را معرفی کرد که هر یک از آنها از قابلیت های خاصی بهره می برند. در این پست قصد داریم ویژگی های آنها را با هم مقایسه کنیم.

طراحی

بدنه هر دو اسمارت فون از شیشه و فلز ساخته شده و تنها تفاوت های شاخص بین آنها به پیکربندی متفاوت دوربین و وجود جک هدفون در 20 مربوط می شود که مدل پرو از آن محروم است. علاوه بر این قطر P20 نسبت به مدل پرو 0.15 میلیمتر کمتر است که چندان به چشم نمی آید.

نمایشگر

اگرچه هردو موبایل از نمایشگری فول ویو با رزولوشن 2280×1080 پیکسل و نسبت تصویر 18.7:9 برخوردار هستند اما تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. هواوی P20 نمایشگر 5.8 اینچی با پنل LCD دارد در حالی که صفحه نمایش مدل پرو 6.1 اینچی و از نوع OLED است.

سخت افزار و سیستم عامل

هر دو موبایل از اندروید اوریو با رابط کاربری EMUI 8.1، چیپست کایرین 970 با پردازنده هشت هسته ای، واحد پردازش عصبی و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برند اما میزان رم در P20 چهار گیگابایت است در حالی که P20 پرو به شش گیگابایت رم مجهز شده است.

دوربین 

اگرچه این دو موبایل از دوربین سلفی یکسان با سنسور 24 مگاپیکسلی بهره می برند. اما در حوزه تصویربرداری با دوربین اصلی مدل P20 پرو به مراتب از P20 بهتر است.

هواوی P20 به دوربین دوگانه با سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی و حسگر 20 مگاپیکسلی تک رنگ مجهز شده و این در حالی است که مدل پرو از دوربین سه گانه لایکا بهره می برد که یک حسگر 40 مگاپیکسلی رنگی، یک حسگر 20 مگاپیکسلی تک رنگ و یک حسگر 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو را در بر می گیرد.

علاوه بر این دوربین منحصر به فرد P20 پرو می تواند صحنه ها را تا 3 برابر بدون افت کیفیت بزرگنمایی کرده و به لطف فناوری AIS مانع از اثر گذاری لرزش دست روی تصاویر شود.

باتری

هواوی P20 از باتری 3400 میلی آمپر ساعتی هواوی برخوردار است که نسبت به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی P20 پرو ظرفیت کمتری دارد اما از آنجایی که نمایشگر کوچکتر و رم کم قدرت تری دارد این تفاوت در عمل کمتر خواهد بود.

هر دو موبایل سری P20 از قابلیت شارژ سریع و استاندارد ایمنی TUV بهره می برند.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید این دو عضو جدید سری P تفاوت های چندانی باهم ندارند اما در موارد محدود هم کفه ترازو به سود P20 سنگینی می کند که شامل موارد زیر است:

  • نمایشگر با پنل OLED در برابر پنل LCD
  • 6 گیگابایت رم در برابر 4 گیگابایت
  • دوربین با پیکربندی سه گانه در برابر دوگانه
  •  باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر در برابر 3400 میلی آمپر
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار که P20 از آن بی بهره است
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • kamirajabi
    kamirajabi | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    حضر لیبل لایکا برای گوشی‌های سری P و Mate هواوی از جمله نکات مثبت همیشگی این سری در طی سال‌های اخیر بوده است و طبیعتا سری P20 نیز در این زمینه مجزا نیست. دوربین اصلی هواوی P20 همچون P10 سال گذشته یک نمونه 12 مگاپیکسلی رنگی ست و در کنار آن یک دوربین 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید نیز دیده می‌شود. گشودگی دیافراگم در دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی f/1.8 بوده اما دوربین 20 مگاپیکسلی تک‌رنگ، از دیافراگم گشوده‌تر f/1.6 بهره می‌برد و این در حالی ست که در میت 10 سال گذشته هر دو دوربین 12 و 20 مگاپیکسلی در پشت لنزی با دیافراگم f/1.6 قرار داشتند. از سوی دیگر سایز پیکسل‌های سنسور در این دوربین ارتقاء یافته و به 1.55 میکرون رسیده است که در ترکیب با دیافراگم باز،‌ شرایط ایده‌آلی را برای عکاسی در محیط‌های کم نور ایجاد می‌کند. دوربین اصلی این مجموعه از هر چهار فناوری تشخیص فوکوس شامل، تشخیص فاز، تشخیص کنتراست، تعیین عمق و فوکوس لیزری بهره برده و از این رو انتظار فوکوس دقیق و سریعی از آن می‌رود. این مجموعه علاوه بر محو کردن پس‌زمینه و افکت بوکه می‌تواند تا 2 برابر زوم بدون از دست رفتن جزئیات را نیز ارائه کند.

  • jahanarmani
    jahanarmani | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    به نظرم اگه دنبال یه پرچمدار بی نظیر هستید اصلا تو انتخاب P20 pro huawei شک نکنید،رو دستش گوشی نداریم
    کیفیت ساخت بی نظیر این گوشی علاوه بر این که این گوشی رو به زیباترین و خوشدست ترین پرچمدار تبدیل کرده، سخت افزار استفاده شده از جمله صفحه نمایش AMOLED بی نقص و با کیفیت ، حسگر اثر انگشت بهبود یافته و سریع ترین و امن ترین بین گوشیای هوشمند، باتری 4000 mAh با توان فوق العاده که روی mate 10 pro هست و 2 روز کامل شارژدهی داره، هوش مصنوعی قوی تر شده و هم تو عکاسی هم تو مدیریت مصرف باتری، رم 6 گیگابایتی قوی و ...
    در آخر دوربین فوق العاده قوی (p20 پرو با بررسی ها رتبه اول رو بین دوربین های گوشیای هوشمند کسب کرد) با 3 لنز و با وضوح 40 مگاپیکسل کاربر رو از استفاده از دوربین عکاسی هم حتی بی نیاز میکنه
    فوق العادس این گوشی منتظرم بیا ایران بگیرمش

  • atamoosavi
    atamoosavi | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    برخلاف نسخه‌ی پرو، هواوی P20 از دوربین دوگانه‌ با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی رنگی با ابعاد پیکسل ۱.۵۵ میکرومتر و ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم استفاده می‌کند که در پس لنز‌هایی با دیافراگم f/1.8 و f/1.6 قرار دارند. هواوی در توسعه‌ی دوربین پی ۲۰ نیز با لایکا همکاری کرده است. در آزمون‌های وب‌سایت DxOMark، دوربین هواوی پی ۲۰ موفق به دریافت امتیاز کلی ۱۰۲ شده است. دوربین سلفی هر دو پرچم‌دار جدید هواوی از سنسوری ۲۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد که لنزی با دیافراگم f/2.0 آن را همراهی می‌کند. هواوی مدعی است که به‌ لطف قابلیت‌های زیباسازی مبتنی بر هوش مصنوعی و نورپردازی سه‌بعدی چهره، دوربین جلوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو، تصاویر سلفی زیبایی با رنگ طبیعی پوست ارائه می‌دهد. به نظره من هر دوشون گوشیایه عالین و ارزش خرید بسیار بالایی دارن اگه کسی بین سامسونگ و اپل و هواوی شک داره دیگه قطعا با این بررسی متوجه میشه که هواوی یه سر گردن بالاتر از اونهاست و کیفیته کارش به مراتب خیلی بالاتره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی