ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسر اولین تبلت با سیستم عامل کروم را معرفی کرد

شرکت‌های ایسر و گوگل در یک همکاری مشترک، امروز تبلت جدیدی را به نام Acer Chromebook Tab 10 معرفی کردند که از سیستم‌عامل Chrome OS بهره می‌برد. این اولین بار است که این سیستم عامل پا به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

شرکت‌های ایسر و گوگل در یک همکاری مشترک، امروز تبلت جدیدی را به نام Acer Chromebook Tab 10 معرفی کردند که از سیستم‌عامل Chrome OS بهره می‌برد. این اولین بار است که این سیستم عامل پا به دنیای تبلت‌ها می‌گذارد.

سیستم عامل کروم قبلاً در محصولات مختلفی مثل لپ‌تاپ‌ها، کامپیوترهای شخصی و ابزارهای هیبریدی انجام وظیفه کرده است اما امروز برای اولین بار است که در یک تبلت به ایفای نقش می‌پردازد.

محصول جدید ایسر تمرکز ویژه‌ای بر نیاز دانش‌آموزان دارد و معرفی آن تقریباً همزمان با رویداد اپل که عصر امروز برگزار می‌شود، حکایت از رقابت ایسر با آیپدِ اپل دارد.

تبلت Tab 10، از یک نمایشگر ۹.۷ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسلی استفاده می‌کند و سازنده‌اش خبر می‌دهد که عمر باتری آن به ۹ ساعت می‌رسد. چیپست OP1 و ۴ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و البته درگاه USB-C از دیگر مشخصات سخت‌افزاری آن هستند. هرچند اگر ۳۲ گیگابایت به نظرتان کم می‌رسد، ایسر یک درگاه کارت حافظه قرار داده تا کاربر بتواند ظرفیت داخلی آن را افزایش دهد.

چیپست OP1 دارای یک پردازنده دو خوشه‌ای و شش هسته‌ای است: دو هسته قدرتمند Cortex-A72 به همراه چهار هسته ضعیف‌تر Cortex-A53 که برای امور ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این تبلت همچنین از دو دوربین اصلی و سلفی بهره می‌برد که البته تعریف چندانی ندارند. دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی به کیفیت ۲ مگاپیکسلی رضایت داده.

نکته قابل توجه دیگر، پشتیبانی Tab 10 از قلم هوشمند یا همان استایلوس است. ایسر یک قلم هوشمند را درون بدنه تبلت قرار داده که با بیرون کشیدن آن می‌توانید شروع به استفاده از آن نمایید. قلم مورد اشاره، ساخته‌ی شرکت Wacom است و نیازی به شارژ یا تعویض باتری ندارد. تقریباً مانند قلم استایلوس موبایل‌ها و تبلت‌های سری نوت سامسونگ.

ایسر خبر می‌دهد که می‌خواهد این تبلت را با قیمت ۳۲۹ دلار به فروش برساند. این در حالی است اپل همین امروز یک آیپد ارزان با مبلغ ۲۵۹ دلاری معرفی خواهد کرد. از طرف دیگر، کروم‌بوک‌های ارزانی هم در بازار وجود دارند که قیمت آنها حدود ۳۰۰ دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی