ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ به خاطر آپدیت نکردن موبایل هایش در هلند به دادگاه می رود

اوایل سال 2016 میلادی بود که پرونده ای در هلند علیه سامسونگ تشکیل شد. یک نهاد غیر انتفاعی به نام The Consumentenbond که حفاظت از حقوق مصرف کننده ها را بر عهده دارد، از کمپانی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

اوایل سال 2016 میلادی بود که پرونده ای در هلند علیه سامسونگ تشکیل شد. یک نهاد غیر انتفاعی به نام The Consumentenbond که حفاظت از حقوق مصرف کننده ها را بر عهده دارد، از کمپانی کره ای به خاطر آپدیت نکردن موبایل هایش در بازه تعیین شده (تا دو سال پس از خرید) شکایت کرد و حالا خبرگزاری های محلی هلند می گویند این پرونده به دادگاه راه یافته و فرایند دادرسی از امروز آغاز شده است.

این گروه حامی مصرف کننده معتقد است سازندگانی نظیر سامسونگ باید تا دو سال پس از خرید، کاربران را از نظر آپدیت های نرم افزاری مورد حمایت قرار دهند، در حالی که اکثر شرکت ها چنین خدماتی را ارائه نمی کنند. البته سامسونگ هم هیچگاه چنین ادعایی نکرده و تاریخ پشتیبانی دوساله از دید کمپانی کره ای، از زمان عرضه اولیه محصول آغاز می شود و نه از تاریخ خرید. بنابراین اگر موبایلی را یک سال پس از ورود اولیه به بازار بخرید، از پشتیبانی یک ساله بهره مند خواهید شد.

این تفاوت در دیدگاه سازنده و مصرف کننده (یا حداقل گروه حامی آنها) حالا به پرونده ای رسمی تبدیل شده که رنگ دادگاه را به خود می بیند. گروه هلندی پشتیبانی دوساله پس از تاریخ خرید را طلب می کند ولی سامسونگ می گوید آنها هیچ الزامی برای این کار ندارند. از طرفی برخی از پرچمداران قبلی سامسونگ نظیر گلکسی اس 4، اس 5 و اس 6 که در سال های 2013 الی 2015 معرفی شده اند، همگی سال گذشته میلادی (2017) آپدیت شده اند که بازه ای فراتر از تعهد اولیه سازنده را شامل می شود.

احتمالاً در این دادگاه بحث آپدیت چهار الی پنج سازه آیفون ها از سوی اپل پیش کشیده می شود که در دنیای اندروید چندان توجیهی ندارد، چون اپل توسعه سخت افزاری و نرم افزاری محصولاتش را به شکل داخلی انجام می دهد و به شرکت دیگری وابسته نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • baren ariamehr
    baren ariamehr | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    ایول سامسونگ زورگو که 30 درصد قیمت گوشی هاش فقط به خاطر اسمشه باید اینطوری به دادگاه کشونده بشه. خدایی رفتار برندهای معتبر مثل ال جی رو ببینید برندهایی مثل سامسونگ رو ببینید که به ایرانی ها توهین کرد

  • pine
    pine | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    اقا این نوت ۸ ما که از خود نمایندگی سامسونگ در ایران خریدیم دو روز پیش اپدیت اندروید ۸ رو گرفت.نکته اینکه با بررسی شماره کد اپدیت.گوشی ماله اوکراین هست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی