ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل فناوری بلاک چین
تکنولوژی

اوراکل می تواند تا 9 میلیارد دلار از گوگل خسارت بگیرد

آخرین فصل از داستان دنباله دار گوگل و اوراکل احتمالاً برای ساکنین مانتن ویو چندان خوشایند نخواهد بود، چون شاید این شرکت مجبور شود به خاطر استفاده غیر مجاز از کُدهای جاوا در سیستم عامل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

آخرین فصل از داستان دنباله دار گوگل و اوراکل احتمالاً برای ساکنین مانتن ویو چندان خوشایند نخواهد بود، چون شاید این شرکت مجبور شود به خاطر استفاده غیر مجاز از کُدهای جاوا در سیستم عامل اندروید به پرداخت 9 میلیارد دلار جریمه محکوم شود.

دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا امروز اعلام کرد که گوگل استفاده زیادی از API های اوراکل در توسعه سیستم عامل موبایلی خود داشته که نقض آشکار قوانین کپی رایت و حقوق معنوی محسوب می شود. البته تعیین مقدار دقیق خسارت و جریمه نهایی گوگل بر عهده دادگاه فدرال محلی در سن فرانسیسکو گذاشته شده است.

نتیجه دادگاه شکایت اوراکل از گوگل
google-oracle

اوراکل برای نخستین بار در سال 2010 از گوگل شکایت کرد و طی هشت سال گذشته، مناقشه بین این دو غول دنیای تکنولوژی هر روز جدی تر از قبل شد. در سال 2016 اوراکل حتی به رگولاتورهای آنتی تراست اروپایی نیز متوسل شد تا سیاست های محرمانگی گوگل را محکوم کند. تمام این مشکلات از آنجا آغاز شد که گوگل تصمیم گرفت بدون دریافت مجوزهای قانونی، سیستم عامل اندروید را برای اجرای اپلیکیشن های جاوا آماده کند.

در تمام این مدت گوگل سعی می کرد دادگاه را مجاب کند که به شکل منصفانه ای از API های اوراکل استفاده کرده تا نهایتاً سیستم عامل خودش را با پلتفرم جاوا سازگار کند. با این حال دادگاه چنین ادعایی را رد کرد و گفت گوگل به دنبال سازگاری کامل نبوده، بلکه فقط بخش هایی از کد را که لازم داشته به کار گرفته است.

با وجود اینکه دادگاه فدرال هم رأی نهایی خود را صادر کرده، باز هم گوگل می تواند به این حکم اعتراض کند. تازه در نهایت باز هم امکان اعتراض و ارسال پرونده به دیوان عالی ایالات متحده وجود خواهد داشت اما روند دادرسی درازمدت نشان می دهد به احتمال زیاد، گوگل بازنده نهایی این پرونده خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Py House
    Py House | ۹ فروردین ۱۳۹۷

    Open JDK

مطالب پیشنهادی