ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو K5 و K5 Play را معرفی کرد؛ اقتصادی‌ با دوربین دوگانه

شرکت لنوو امروز دو موبایل اقتصادی معرفی کرد. K5 و K5 Play محصولاتی هستند که مشخصات سخت‌افزاری‌شان، آنها را در رده‌بندی دستگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهد اما در رده قیمتی حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار، از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۱

شرکت لنوو امروز دو موبایل اقتصادی معرفی کرد. K5 و K5 Play محصولاتی هستند که مشخصات سخت‌افزاری‌شان، آنها را در رده‌بندی دستگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهد اما در رده قیمتی حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار، از ویژگی‌هایی مانند دوربین دوگانه و سنسور اثر انگشت برخوردار هستند.

موبایل Lenovo K5 از یک صفحه‌ نمایش ۵.۷ اینچی LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس بهره می‌برد و قلب پردازشی آن هم توسط شرکت مدیاتک ساخته شده. چیپست مدیاتک MT6750 از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای برخوردار است که کلاک پردازشی آن تا ۱.۵ گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. لنوو برای این موبایل ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی را در نظر گرفته، هرچند می‌توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی، فضای داخلی آن را افزایش دهید.

همانطور که گفته شد، K5 از ماژول دوربین دوگانه برخوردار است که برای موبایلی در این سطح قیمتی جالب به نظر می‌رسد. سنسور اصلی این ماژول کیفیتی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز F/2.0 دارد در حالی که سنسور دوم، ۵ مگاپیکسلی و با گشودگی دهانه لنز F/2.2 است. وب‌سایت GSMArena که خبر معرفی این دو موبایل را منتشر کرده، از قابلیت‌های این دوربین دوگانه سخنی به میان نیاورده است. با این حال عنوان شده که دوربین سلفی هم کیفیتی ۸ مگاپیکسلی دارد.

از سوی دیگر باتری K5 ظرفیتی ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و سنسور اثر انگشت آن هم در پشت دستگاه قرار گرفته. اما این موبایل ۱۶۰ گرمی می‌توانست در دو قسمت عملکرد بهتری داشته باشد: استفاده از USB-C به جای درگاه microUSB و همچنین بهره‌گیری از نسخه آخر و هشتم اندروید. لنوو خبر می‌دهد که این موبایل با اندروید نسخه هفتم به بازار می‌آید و با توجه به قیمتش، امید به آپدیت شدن آن خوش‌بینی بیش از حد است.

لنوو همچنین خبر می‌دهد K5 در سه رنگ خاکستری، مشکی و آبی عرضه خواهد شد و قیمت آن با توجه به مقدار حافظه داخلی و رم، ۱۱۵ یا ۱۴۳ دلار تعیین شده است.

اما موبایل دومی که امروز لنوو معرفی کرد، K5 Play نام دارد که از نظر ظاهری تقریباً مشابه با نمونه قبلی است و از نمایشگری ۵.۷ اینچی، مانند K5 بهره می‌برد. این دستگاه به جای چیپست مدیاتک، از چیپست اسنپدراگون ۴۳۰ استفاده می‌کند و کاربر برای خرید آن دو گزینه خواهد داشت: رم ۲ گیگابایت با حافظه ۱۶ گیگابایتی و رم ۳ گیگابایت با حافظه ۳۲ گیگابایتی. این موبایل هم مانند K5، از درگاه حافظه جانبی برخوردار است.

K5 Play هم از ماژول دوربین دوگانه برخوردار است اما در حالی که سنسور اصلی این ماژول ۱۳ مگاپیکسلی است، سنسور دوم تنها کیفیتی ۲ مگاپیکسلی دارد.  در بین این دو موبایل، K5 Play گزینه ارزان‌تر محسوب می‌شود اما به شکل عجیبی، لنوو می‌خواهد آن را با اندروید نسخه هشتم روانه بازار کند. لنوو، K5 Play را در سه رنگ سیاه، آی و طلایی با قیمت حدود ۱۱۲ دلار برای نسخه پایه عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HyperHope
    HyperHope | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    به شکل عجیب ربطی نداره برادر من کلا شرکت مدیا تک خیلی عقبه از لحاظ فراهم کردن درایور چیپستاش برای ورژن های جدید اندروید ، دقیقا به خاطر همینم هست که آدم اگه پول مفتم پیدا کرد به گوشی ای که چیپستش media tak نباید بده.

  • ائلشن جوادی
    ائلشن جوادی | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    چه عجب..این بار ار ایفون‌کپی نردن...

مطالب پیشنهادی