ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان مدیریت بحران آمریکا برای سقوط ایستگاه فضایی تیانگونگ-1 چه برنامه ای دارد؟

همان طور که می دانید، ایستگاه فضایی تیانگونگ-1 متعلق به کشور چین به زودی وارد جو زمین شده و در محل نامعلومی با سطح برخورد خواهد کرد. اگرچه احتمال آسیب دیدن انسان ها بر اثر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

همان طور که می دانید، ایستگاه فضایی تیانگونگ-1 متعلق به کشور چین به زودی وارد جو زمین شده و در محل نامعلومی با سطح برخورد خواهد کرد. اگرچه احتمال آسیب دیدن انسان ها بر اثر این واقعه حتی از برنده شدن بلیت بخت آزمایی یا کشته شدن به واسطه برخورد رعد و برق هم کمتر است، اما باز هم نهادهای مختلف تمام ماجرا را زیر نظر گرفته اند.

کنسرسیومی متشکل از 13 نهاد مختلف از جمله ناسا، ورود مجدد این فضاپیما به جو زمین را تحت نظر دارند. در حال حاضر زمان برخورد بین 30 مارس تا 2 آوریل (10 الی 13 فروردین) و در فاصله بین 43 درجه شمالی تا 43 درجه جنوبی پیش بینی شده که محدوده بسیار بزرگی را در بر می گیرد (بخش سبز رنگ در نقشه زیر):

با این حال اگر بقایای این ایستگاه فضایی شهرهای آمریکایی را هدف بگیرد، سازمان مدیریت بحران فدرال (FEMA) تمهیدات لازم را برای اخطار به شهروندان اتخاذ کرده است. زمانی که مراکز محلی FEMA از وضعیت نهایی تیانگونگ-1 اطلاع یابند، سیستم هشدار عمومی یکپارچه را برای آگاه ساختن مردم به کار می گیرند.

البته شاید هشدار دادن به شهروندان هم نتیجه ای در پی نداشته باشد. حتی پس از ورود ایستگاه فضایی هم بقایای آن پراکنده شده و محدوده ای با وسعت چند صد کیلومتر را پوشش می دهند. از طرفی اعلام خطر می تواند استرس عمومی را به وجود آورد و مشکلات جدیدی را ایجاد کند. بعضی کارشناسان معتقدند فقط باید به مردم اطلاع رسانی شود تا از دست زدن به بقایای تیانگونگ-1 خودداری کنند، چون ممکن است به سوخت خورنده هیدرازین آغشته باشند.

نیروی هوایی آمریکا هم با دقت کامل وضعیت را ارزیابی می کند تا در صورت نیاز وارد عمل شود. آنها در سال 2008 ماهواره سرگردان USA-193 را در زمان ورود به جو زمین با شلیک موشک متلاشی کردند.

علی رغم اینکه ایران هم در منطقه سقوط احتمالی این فضاپیما قرار دارد، بعید به نظر می رسد نهادهای مسئول در جریان ماوقع باشند، چه برسد به اینکه تمهیداتی را برای جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی یا حداقل اطلاع رسانی به شهروندان اندیشیده باشند. با این حال، شاید سقوط تیانگونگ-1 نخستین مرگ ثبت شده در تاریخ بشر بر اثر اصابت اجرام فضایی را رقم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mr Iman
    Mr Iman | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

    اگه مثل عکس هایی که من دیدم باشه حتما توش طلا به کار رفته

  • amir
    amir | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    مسئولین بی سواد اصن ارزشی برا این چیزا ندارن جون مردم براشون مهم نیستش فقط دزدی از مردم کافی برخورد کنه میچسبونن به اسرائیل امریکا که جهت دادن بخوره تو ایران

  • hamedA1994
    hamedA1994 | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    آقای مقدسی، مرسی به خاطر پاراگراف آخر...
    به اندازه وسعت یک کشور، درد و زخم پشت اون پاراگراف هست. درد و زخم‌هایی ناشی از بی‌لیاقتی و ندانم‌کاری یک سری آدم مسئول.

  • u kh
    u kh | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    پاراگراف آخر?چی بود

  • Soran
    Soran | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    خودمونو آماده کنیم، تیکه پاره ماهواره جمع کنیم یه چیزی گیرمون بیاد

مطالب پیشنهادی