ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی موبایل اقتصادی Y7 پرایم 2018 را با نمایشگر فول ویو معرفی کرد

هواوی دیروز پرچمداران جدیدش یعنی P20 و P20 پرو را به همراه موبایل لوکس Mate RS پورشه دیزاین معرفی کرد و حتی میان رده وابسته به این خانواده یعنی P20 لایت را هم به نمایش ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

هواوی دیروز پرچمداران جدیدش یعنی P20 و P20 پرو را به همراه موبایل لوکس Mate RS پورشه دیزاین معرفی کرد و حتی میان رده وابسته به این خانواده یعنی P20 لایت را هم به نمایش گذاشت. حالا برای افرادی که از عهده پرداخت های چند میلیونی برای خرید موبایل بر نمی آیند، شاهد عرضه محصول اقتصادی Y7 پرایم (مدل 2018) هستیم.

اولین نکته ای که به ذهن می آید، طراحی کاملاً آشنای این محصول است که با آنر 9 لایت مو نمی زند. هواوی به ارائه محصولاتی با طراحی مشابه، سخت افزار کم و بیش یکسان و حتی عرضه یک موبایل با چند نام مختلف علاقه زیادی پیدا کرده و دیگر به سختی می توان میان رده های این شرکت را از یکدیگر تشخیص داد.

هواوی Y7 پرایم (مدل 2018) همانند میان رده های متعدد این شرکت از نمایشگر عریض 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 بهره می برد، اما این بار به خاطر کاهش هزینه ها شاهد پنلی با رزولوشن اچ دی (720×1440 پیکسل) هستیم. خوشبختانه بریدگی عذاب آور بالای نمایشگر که چند وقتیست به دنیای موبایل راه یافته در Y7 جدید هواوی دیده نمی شود.

این تلفن همراه به دوربین دوگانه هم مجهز است، یعنی یک دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی به همراه حسگر ثانویه 2 مگاپیکسلی که وظیفه عمق سنجی و ایجاد افکت بوکه را بر عهده دارد. هواوی همچنان اصرار دارد این ماژول را دوگانه بنامد و تمام میان رده هایش را به آن مجهز کند، حال اینکه در دنیای واقعی و به دور از تبلیغات، حسگر ثانویه 2 مگاپیکسلی ارزش افزوده چندانی به همراه ندارد. برای ثبت سلفی در Y7 پرایم 2018 یک دوربین 8 مگاپیکسلی را در اختیار دارید.

هواوی این بار دست از سر چیپست Kirin 659 برداشته و از چیپ اقتصادی کوالکام یعنی اسنپدراگون 430 به همراه 3 گیگابایت حافظه رَم و 32 گیگابایت حافظه داخلی در Y7 پرایم 2018 استفاده کرده است. این چیپست با هشت هسته پردازشی از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، از عهده اجرای کارکردهای ابتدایی و روزمره یک اسمارت فون بر می آید. درگاه کارت حافظه اختصاصی با پشتیبانی از حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت هم در این دستگاه وجود دارد.

هواوی Y7 پرایم 2018 به اندروید اوریو و رابط کاربری EMUI 8 مجهز شده و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی را در اختیار دارد که نسبت به نسل قبلی افت قابل توجهی داشته. این محصول در رنگ های مشکی، آبی و طلایی به زودی در بازارهای خاص از جمله چین، هند و احتمالاً کشورمان عرضه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Mohsaadat
    Mohsaadat | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    جنس قاب پشتی دستگاه Y7 Prime 2018 از پلاستیک ساخته شده اما با وجود این خللی در خوش رنگی و نمایش زیبای رنگ آبی به وجود نیاورده است. قاب پشتی اثرانگشت را به خودش جذب می‌کند اما این جذب اثرانگشت در حدی نیست که در گوشی‌های با قاب پشتی شیشه‌ای می‌بینیم. جنس فریم دستگاه از فلز است و طراحی نیمه براق دارد. گوشی به‌هیچ‌وجه راحت از دست سر نمی‌خورد و به‌خوبی به کف دست شما می‌چسبد. به لطف استفاده از پلاستیک در قاب پشتی وزن دستگاه به طرز چشمگیری کم است و با بلند کردن آن از روی میز و با توجه به قد و قامت بلندش باورتان نمی‌شود که این گوشی با این وزن کم عرضه شده است. علاوه بر این در تمام اطراف قاب پشتی خمیدگی‌ای مشاهده می‌شود که تمام این‌ها سبب می‌شوند با گوشی‌ای خوش‌دست روبرو باشید. هواوی Y7 پرایم از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به‌عنوان منبع تأمین انرژی خود بهره می‌برد که ممکن است روی کاغذ، چنین ظرفیتی چندان شگفت‌انگیز به‌ نظر نرسد؛ اما مواردی مانند رزولوشن +HD نمایشگر و فرکانس پایین پردازنده باعث می‌شوندمصرف انرژی محصول اقتصادی جدید هواوی بهینه باشد. هواوی مدعی است که وای ۷ پرایم به‌ لطف باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند به‌ مدت ۱۳ ساعت فیلم پخش کند و برای پخش ۵۸ ساعت موسیقی، همراه کاربر باشد.

  • Pedirosh
    Pedirosh | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    برای گوشی Y7 Prime 2018 از صفحه‌ای با جنس IPS استفاده شده است که این صفحه اندازه‌ای 5.99 اینچی دارد. نسبت ابعاد این صفحه‌نمایش با توجه به اینکه حاشیه‌هایش در بالا و پایین کم هستند 18:9 در نظر گرفته شده است. این صفحه‌نمایش کیفیت 1440×720 پیکسلی دارد که در حقیقت همان کیفیت اچ‌دی است و به سبب نسبت ابعاد متفاوت و کشیده‌تر بودن دستگاه تعداد پیکسل‌هایش بیشتر است. تراکم پیکسلی‌ای که با این کیفیت برای این صفحه به همراه آمده برابر 269 پیکسل در اینچ است. زاویه دید صفحه‌نمایش در حد بسیاری خوبی است و با نگاه به صفحه از زاویه زیاد هم هیچ مشکلی بابت مشاهده محتوا ندارید. نور صفحه هم خوب است و این نور خوب سبب شده تا زیر نور خورشید مشکلی با مشاهده محتوا نداشته باشید. صفحه Y7 Prime 2018 در نمایش رنگ سفید توانایی بالایی دارد و این را مدیون IPS بودنش است. در مجموع با توجه به ارزان‌قیمت بودن گوشی هیچ کم و کاستی‌ای در صفحه‌نمایش مشاهده نمی‌شود و از کار کردن با آن خسته نمی‌شوید.

  • parssazzand
    parssazzand | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    Y7 Prime 2018یک گوشی مقرون به صرفه با قابلیت‌های جذاب و کاربردی است هواوی بدون در نظر گرفتن این که Y7 Prime 2018 در گروه میان رده‌ها قرار می‌گیرد، بهترین زبان طراحی ممکن را برای این گوشی در نظر گرفته است. قاب پشتی دستگاه از جنس فلز بوده که علاوه بر زیبایی، کیفیت ساخت بالایی دارد و با قرار گیری گوشی در دست، احساس خوبی را به کاربر القا می‌کند. دور تا دور گوشی هم با فریم فلزی شفاف پوشیده شده که با قرار گیری در کنار بدنه، شاهد ترکیب جالب آن در این قسمت هستیم؛ به طوری که جلوه یک گوشی لوکس و بالارده را ایجاد کرده است. بر روی قاب فلزی Y7 Prime 2018 شاهد قرار گیری دوربین دوگانه، فلاش LED و حسگر اثر انگشت هستیم که همه به بهترین شکل در این بخش جای گرفته‌اند.البته بهتر است بدانید هواوی این گوشی را در نسخه‌ای با بدنه شیشه‌ای و رنگ آبی روانه بازار کرده که جذابیت خاص خودش را دارد.

  • Soheilnemati999
    Soheilnemati999 | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اگر به دنبال یک گوشی ارزان‌قیمت‌تر از جانشین P10 Lite هستید و البته تمایل دارید تا بخشی از قابلیت‌های گوشی‌های رده‌بالا را تجربه کنید، مدل 2018 گوشی Y7 Prime انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این مدل مناسب جوانانی است که به دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه با نمایشگر 18:9 هستند؛ Huawei Y7 Prime در اطراف نمایشگر خود، حاشیه‌های بسیار باریکی داشته و صفحه‌نمایش 5.99 اینچی آن، رزولوشن HD+ دارد. در مقایسه با گوشی‌های ارزان‌قیمت که نمایشگر HD دارند، رزولوشن صفحه‌نمایش این گوشی بالاتر بوده و 720 در 1440 پیکسل است. البته شرکت هوآوی برخلاف مدل P20 Lite، هیچ بریدگی در بالای نمایشگر ایجاد نکرده است.گوشی Huawei Y7 Prime به دوربین دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی مجهز شده است؛ سنسور 2 مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات مربوط به عمق تصاویر درنظر گرفته شده است و به کمک این سنسور، می‌توانید عکس‌هایی با افکت بوکه به ثبت برسانید. برای عکاسی سلفی نیز از یک شاتر 8 مگاپیکسلی استفاده شده است.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی