ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل جدید تویوتا RAV4 رسما معرفی شد؛ جذابیت بیشتر، مصرف کمتر

تویوتا از نسل جدید کراس اور سایز متوسط خود پیش از نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. این پنجمین نسل از RAV4 است که توسط تویوتا عرضه می شود و باید با رقبایی همچون هیوندای توسان، ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

تویوتا از نسل جدید کراس اور سایز متوسط خود پیش از نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. این پنجمین نسل از RAV4 است که توسط تویوتا عرضه می شود و باید با رقبایی همچون هیوندای توسان، نیسان قشقایی و...رقابت کند.

طول کلی خودرو در حدود 5mm کاهش پیدا کرده است و به 4595mm رسیده است. اما فاصله محوری خودرو در حدود 30mm افزایش پیدا کرده است.

تویوتا به دنبال این بوده است که فضای داخل اتاق را بیش از پیش افزایش دهد همچنین کیفیت و طراحی داخل اتاق را به مقدار بسیار زیادی نزدیک به محصولات لکسوس کرده است.

کنسول مرکزی بزرگ تر از هر زمان دیگری طراحی شده است. محل ترمزدستی الکترونیکی عوض شده است. دو کاپ هولدر نیز در کنار یکدیگر برای سرنشینان جلویی قرار گرفته اند. اپل کار پلی و آمازون الکسا به عنوان دستیار هوشمند در صفحه نمایش 7 اینچی لمسی به صورت استاندارد(8 اینچی آپشنال) به نمایش گذاشته خواهد شد اما خبری از آندروید اتو نیست.

5 خروجی USB در کنار شارژ Qi وایرلسی به صورت آپشن در نظر گرفته شده است. همچنین دوربین دید عقب که بر روی آینه مرکزی به نمایش در می آید نیز به صورت آپشن عرضه خواهد شد.  سقف مونروف و درب صندوق باز شونده بدون استفاده از دست نیز از دیگر تجهیزات شاخص این خودرو است.

در بخش طراحی ظاهری تویوتا به مقدار بسیار زیادی از طراحی کانسپت FT-AC الهام گرفته است.  رینگ های بزرگ در کنار زه سپرها با طراحی مدرن، سقف و ستون با رنگ متفاوت که امروزه به ترندی در زمینه رنگ آمیزی خودرو تبدیل شده است از دیگر نکات مهم طراحی ظاهری این خودرو است.

تویوتا موتورهای دیزلی را به کلی کنار خواهد گذاشت که این بخشی از اهداف شرکت برای کنار گذاشتن قوای محرکه متکی بر سوخت های فسیلی است.

تویوتا RAV4 را با 5 موتور بنزین سوز و 4 مدل هیبریدی عرضه خواهد کرد. به طور مثال مدل 2.5 لیتری که از قوای محرکه جدید تویوتا با نام Dynamic Force بهره می برد همراه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. این موتور همچنین در مدل هیبریدی که به جعبه دنده CVT مجهز شده است نقش بازی خواهد کرد.

در مدل 2.5 لیتری هیبریدی احتملا قدرت به 194 اسب بخار برسد و تویوتا یکی از قوای محرکه هیبریدی جدیدی که در مدل Auris استفاده کرده را در RAV4 نیز استفاده کند.

گرچه به احتمال بسیار زیاد RAV4 در مدل پایه با موتور 2 لیتری 149 اسب بخاری عرضه خواهد شد. تویوتا هنوز اطلاعات فنی خودرو را به طور کامل منتشر نکرده است و باید تا زمان رونمایی در نمایشگاه نیویورک صبر کنیم.

تویوتا از سیستم چهارچرخ متحرک جدیدی در این کراس اور استفاده کرده که توانایی قطع ارتباط با چرخ های عقبی را دارد تا به بهبود مصرف سوخت کمک کند. تویوتا 3 سیستم چهارچرخ متحرک متفاوت را برای این کراس اور در نظر گرفته است سیستم AWD-i برای مدل های هیبریدی، مدل AWD برای مدل های پایه و مدل مجهز به مبدل گشتاور که توانایی قطع ارتباط با اکسل عقب را فراهم می کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

    خودروهای زاپنی به همراه المان و امریکا بازار دنیا دستشونه

  • Constantine
    Constantine | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    خودرو چینی از رو ژاپنی و کره‌ای کپی میکنه، بعد طرف میاد میگه شبیه چینی شده. بابا طراحی اصلی مال اینا خودشونه.

    • امیر سادات شیرازی
      امیر سادات شیرازی | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

      کره هم مقلده الان طرح شکایتی علیه طراح جدید هیوندای که قبلا برای بی ام و بوده انجام شده وبه زودی به پای دادگاه میاد

  • دانیال.م
    دانیال.م | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    زشت شده

  • دانیال.م
    دانیال.م | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    شییه خودرو های چینی شده

  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    خودروی به شدت محبوبیه مخصوصا تو آمریکا

مطالب پیشنهادی