ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل مپس
تکنولوژی

گوگل مپس حالا به طور رسمی ۳۹ زبان جدید از جمله فارسی را پشتیبانی می کند

تیم توسعه‌دهنده گوگل‌مپس امروز با انتشار یک پست وبلاگی، از اضافه شدن ۳۹ زبان جدید به این اپلیکیشن خبر داده است. در میان این زبان‌های جدید نام زبان فارسی هم به چشم می‌خورد که ظاهرا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

تیم توسعه‌دهنده گوگل‌مپس امروز با انتشار یک پست وبلاگی، از اضافه شدن ۳۹ زبان جدید به این اپلیکیشن خبر داده است. در میان این زبان‌های جدید نام زبان فارسی هم به چشم می‌خورد که ظاهرا تا پیش از این به طور رسمی در گوگل‌مپس وجود نداشت.

از آنجا که نسخه‌های موبایل گوگل‌مپس گزینه ای داخلی برای تغییر زبان ندارند، تا پیش از این می‌توانستید با تغییر زبان سیستم‌عامل شاهد فارسی شدن منوهای گوگل‌مپس باشید که البته این کار به طور نصفه و نیمه انجام می‌گرفت و بعضی اصطلاحات و کلمات ترجمه نشده بودند. اما حالا و با اعلام پشتیبانی رسمی گوگل، می توانید زبان فارسی را به طور کامل در این اپلیکیشن تجربه کنید.

به گفته گوگل اضافه شدن زبان های جدید به گوگل مپس از امروز آغاز شده و به تدریج برای تمام کاربران استفاده کننده از نسخه های دسکتاپ، اندروید و iOS این اپلیکیشن منتشر می شود. بنابراین اگر هنوز گزینه فارسی به اپلیکیشن شما اضافه نشده شاید لازم باشد که تا رسیدن این قابلیت به دیوایس‌تان کمی منتظر بمانید.

در انتها بد نیست بدانید که گوگل مپس در سال ۲۰۰۴ و فقط با زبان انگلیسی کار خود را آغاز کرد، اما حالا از اکثر زبان های زنده دنیا پشتیبانی به عمل می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • u kh
    u kh | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    میخوای فرمان صوتی فارسی بدی باید زبانتو فارسی کنی که اون موقع درست میفهمه!

  • mdf092
    mdf092 | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    امیدوارم که مسیریابی را هم برای ایران فعال کنه.
    من چندین بار به عنوان بتا-تستر ازشون درخواست کردم و تا کنون پاسخی نداده‌اند. در متن آخرین پیام سوال کردم که چگونه مشارکت برای جمع‌آوری اطلاعات و تکمیل داده‌ها مشمول تحریم نمی‌شود اما برخی از امکانات مانند مسیریابی را شامل شده است.

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۹ فروردین ۱۳۹۷

      آفرین. دم شما گرم. باور کنید همین درخواستهای من و شما هست که مجبورشون میکنه کابرای ایرانی را نادیده نگیرن. من توی کامنتهای پلی استور می نویسم همیشه. برای text to speech هم ازشون درخواست کنید.

  • Py House
    Py House | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    تهران خیابان قدس
    Kieran feel better quotes
    اینهم نتیجه فرمان صوتی فارسی ?
    ببینید دو مشکل بزرگ دستیار صوتی این است که اولا حتما باید روی علامت میکروفون تب کنیم دوما دستور ها دنباله دار نیست یعنی بعد از اجرای یک دستور نمیشه انجام ادامه کار را هم خواست مثلاً اگر گفتید
    Play music
    دیگه انتخاب آهنگ بعدی نیست

مطالب پیشنهادی