ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

در پی رسوایی اخیر بخش تنظیمات شخصی فیسبوک دستخوش تغییر شد

ساعاتی پیش فیسبوک تغییرات ظاهری کوچکی در منوهای سرویس اجتماعی خود داد تا کاربران راحت از گذشته بتوانند تنظیمات شخصی را پیدا و تنظیم کنند.در چند روز گذشته، فیسبوک به خاطر لو دادن اطلاعات میلیون ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

ساعاتی پیش فیسبوک تغییرات ظاهری کوچکی در منوهای سرویس اجتماعی خود داد تا کاربران راحت از گذشته بتوانند تنظیمات شخصی را پیدا و تنظیم کنند.در چند روز گذشته، فیسبوک به خاطر لو دادن اطلاعات میلیون ها کاربر و دسترسی شرکت های شخص ثالث به آن ها تحت فشار زیادی قرار گرفته و به نظر می رسد این تغییر هم به همین علت بوده است.

گزارشات به دست آمده نشان می دهند شرکت تحلیل گر کمبریج آنالیتیکا (Cambridge Analytica) که رابطه نزدیکی با استیو بنن (Stephen Bannon)، استراتژیست و مشاور ارشد پیشین دونالد ترامپ، دارد به اطلاعات هزاران شرکت کننده در نظرسنجی های فیسبوک و دوستان خصوصی آن ها دسترسی داشت.

از این اطلاعات نیز می شد در هر راهی از جمله اهداف مخرب یا رای های غلط استفاده کرد. اگرچه مارک زاکربرگ، مالک کنونی فیسبوک، در واکنش به رسوایی های اخیر از مردم عذرخواهی کرد اما با توجه به اسناد منتشر شده، زمزمه دزدی اطلاعات از ماه ها پیش بالا گرفته بود و فیسبوک تا قبل از آنکه این قضیه رسانه ای شود هیچ واکنشی نشان نداد.

رسوایی فیسبوک
مقایسه بین نسخه جدید (عکس سمت راست) و نسخه قدیمی (عکس سمت چپ) فیسبوک

بنابراین فیسبوک در اقدام اخیرش، تنظیمات شخصی را به جلو و وسط منوها آورد تا همانند گذشته پیدا کردن این قسمت،  به خصوص برای کسانی که خیلی به امنیت اهمیت نمی دهند، کار سختی نباشد. حالا با این تغییر، دسترسی به بخش هایی همانند تایید هویت دو مرحله ای ساده تر شده است.

از طرفی برای کنترل مطالبی که به اشتراک گذاشته اید و مدیریت پست ها نیز دیگر نیازی به کلیک های پیاپی و رفتن به قسمت های گوناگون نیست و همگی پیش رو کاربر قرار دارند. اما مهمترین تغییر، جا به جایی قسمت Access Your Information است.

جایی که کاربران می توانند اطلاعات عمومی به اشتراک گذاشته شده را ببینند و هر پستی که خواستند را پاک کنند. بد نیست اشاره کنیم که هیچکدام از این ویژگی ها جدید نیستند و فقط جلوی دید کاربر قرار نداشتند. به همین خاطر خیلی ها احتمالا متوجه آن نمی شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی