ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از رسوایی فیسبوک، حالا نوبت تیم کوک است تا بر طبل حریم شخصی کاربران بکوبد

تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیراً در مصاحبه ای با خبرگزاری MSNBC به صحبت درباره حریم خصوصی پرداخته و می گوید سرویس هایی که با زندگی شخصی شما سر و کار دارند در حال «غارت کردن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیراً در مصاحبه ای با خبرگزاری MSNBC به صحبت درباره حریم خصوصی پرداخته و می گوید سرویس هایی که با زندگی شخصی شما سر و کار دارند در حال «غارت کردن حریم شحصی کاربران هستند». کوک توضیح می دهد که اپل به حریم کاربران به عنوان «حقوق بشر» و «آزادی مدنی» نگاه کرده و با اشاره به هدف گذاری های پیچیده تبلیغاتی می گوید به نظرش «ترسناک» است که «ناگهان چیزی من را در سراسر وب تعقیب می کند».

این سخنان کوک در حالی مطرح می شود که مارک زاکربرگ، مدیرعامل کمپانی فیسبوک قرار است به خاطر رسوایی کمبریج آنالیتیکا و سوء استفاده از اطلاعات 50 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی در برابر اعضای کنگره آمریکا شهادت دهد؛ اطلاعاتی که گفته می شود از آنها برای تاثیرگذاری روی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا بهره گرفته شده است.

خبرنگارانی که مصاحبه با تیم کوک را برعهده داشتند از مدیرعامل اپل خواستند نظرات خود را به صورت شفاف تر بیان کند و وی گفت: «ما هیچوقت اعتقاد نداشته ایم که این پروفایل های پرجزییات از کاربران -که اطلاعات بسیار عمیق شخصی را از منابع مختلف جمع آوری می کنند- باید وجود داشته باشند.» او سپس افزود که از این اطلاعات «برخلاف دموکراسی» بوده و به «سوء استفاده تبلیغ کنندگان» منجر شود.

اپل برای مدت های طولانی، حریم شخصی کاربران را یکی از بنیادین ترین پایه های اکوسیستم خود تلقی کرده و کوک مدعی شده که اپل می تواند با فروش اطلاعات کاربرانش، پول کلانی به جیب بزند؛ اما تصمیم کمپانی ساکن کوپرتینو این بوده که چنین کاری نکند.

هنگامی که درباره قوانین بازدارنده احتمالی برای کمپانی هایی که اطلاعات مصرف کنندگان را جمع آوری و از آنها استفاده می کنند پرسیده شد، کوک گفت که «شخصاً طرفدار چنین قوانینی نیستم». وی ادامه می دهد: «به نظرم بهترین قانون گذاری، عدم قانونی گذاری و قانون گذاری شخصی است. قوانین رسمی پیامدهای غیرمنتظره ای دارند، درست است؟ با این حال فکر می کنم ما فراتر از این رفته ایم و زمان آن رسیده تا برخی افراد عمیقاً به راهکارها فکر کنند.»

در نهایت زمانی که از کوک پرسیده شد اگر در شرایطی مشابه به شرایط فعلی زاکربرگ بود چه می کرد، مدیرعامل اپل پاسخی هوشمندانه ارائه کرد و گفت: «من هیچوقت در چنین شرایطی قرار نمی گیرم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • M
    M | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    «ترسناک» است که «ناگهان چیزی من را در سراسر وب تعقیب می کند».

  • amir baqdadi
    amir baqdadi | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

    هرچند اینو در نظر بگیریم که این ۲ تا شرکت کلا کارشون با هم فرق داره یکیشون شبکه اجتماعی هست یکی دیگه کلا کاره دیگه ای انجام میده ، به نظرم باید اپل رو با گوگل مقایسه کرد

    • noki a
      noki a | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

      هیچ فرقی نمیکنه. اطلاعات شخصی هر جا باشه قابل فروش و سوء استفاده هست.

  • moradi
    moradi | ۹ فروردین ۱۳۹۷

    تیتر با محتوا نمیخونه واقعا چرا این تیترو انتناب کردین.

مطالب پیشنهادی