ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دنزا 500 محصول مشترک جدید دایملر و BYD در چین رونمایی شد

چند سالی می شود که شرکت های چینی همکاری هایی را با خودروسازان تراز اول جهان از جمله ژرمن ها آغاز کرده اند. بی وای دی (BYD) یکی از این شرکت ها است که با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

چند سالی می شود که شرکت های چینی همکاری هایی را با خودروسازان تراز اول جهان از جمله ژرمن ها آغاز کرده اند. بی وای دی (BYD) یکی از این شرکت ها است که با همکاری دایملر، کمپانی دنزا (Denza) را بنیانگذاری کرده است.

این کمپانی مشترک یا همان Joint Venture در سال 2010 تاسیس شده و از سال 2014 در زمینه تولید مدل های برقی لوکس آغاز به کار کرده است. از آن تاریخ تا همین چندی پیش دنزا مدل 400 را بر روی خط تولید داشت، اما اکنون مدل 500 با مشخصاتی بهتر جایگزین آن شده است.

denza-500

همانطور که از نام مدل جدید 500 می توان حدس زد، این اتومبیل الکتریکی می تواند تا 500 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد. این رقم حدودا 100 کیلومتر بیشتر از محصول پیشین دنزا بوده و کاملا هم تراز با استانداردهای جهانی ارزیابی می شود.

denza-500

به گفته دایملر دنزا 500 حتی در دمای 40 درجه زیر صفر نیز توانایی های حرکتی خود را حفظ نموده و مسافت قابل پیمایش آن تحت تاثیر دمای این چنینی قرار نمی گیرد.

daimler-byd-denza-500-ev-launched-in-china-124543_1 (1)

بر روی مدل 500 تغییرات اندک اما مثبتی اعمال شده تا چهره این خودروی کلاس B بروزتر شود. اضافه شدن چراغ های LED در جلو و عقب یکی از این تغییرات مثبت هستند.

2018-denza-500 (40)

در داخل کابین بزرگ ترین تغییر را می توان به افزوده شدن یک نمایشگر لمسی 9 اینچی نسبت داد. به واسطه این صفحه نمایش اینک راننده قادر خواهد بود کنترل بهتری بر روی انواع اپلیکیشن های موجود و امکاناتی نظیر سیستم مسیریاب داشته باشد.

2018-denza-500 (40)

برای دنزا 500 یک اپلیکیشن موبایلی در نظر گرفته شده که از طریق آن مالکین می توانند به مکان دقیق بیش از 112,000 ایستگاه شارژ موجود در کشور چین دسترسی داشته باشند.

2018-denza-500 (40)

آنطور که دایملر مدعی شده، برند دنزا همخوانی زیادی با نیازهای مشتریان چینی دارد. طبق آمار میزان فروش مدل 400 در سال گذشته نسبت به سال 2016 برابر با 85 درصد رشد داشته است. این رشد خیره کننده بسیار فراتر از میانگین کل بوده و به نوعی ادعای دایملر را تایید می کند.

2018-denza-500 (40)

از آنجایی که دنزا 500 از طریق نمایندگی های مرسدس بنز نیز به فروش خواهند رسید، احتمالا استقبال از آن بیشتر شده و افراد زیادتری برای خرید آن گرایش پیدا خواهند کرد.

denza-500

ناگفته نماند در کشور چین که بزرگ ترین بازار خودرویی جهان به شمار می رود، تولید مدل های برقی در کانون توجه قرار گرفته و برخی از خودروسازان مطرح خارجی مثل فولکس واگن و نیسان نیز برنامه هایی را برای ارایه این دسته از وسایل نقلیه تدوین کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی