ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افت ارزش سهام آمازون فشار ترامپ
تکنولوژی

ضربه نخست ترامپ به آمازون؛ افت ۶ درصدی ارزش سهام این شرکت در یک روز

روز گذشته بازار بورس آمریکا شاهد یک افت ناگهانی و قابل توجه در سهام یکی از بزرگ ترین کمپانی های دنیا یعنی آمازون بود. گفته شده این افت حدود ۶ درصدی به دلیل انتشار شایعاتی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

روز گذشته بازار بورس آمریکا شاهد یک افت ناگهانی و قابل توجه در سهام یکی از بزرگ ترین کمپانی های دنیا یعنی آمازون بود. گفته شده این افت حدود ۶ درصدی به دلیل انتشار شایعاتی در خصوص مطرح شدن یک پرونده فرار مالیاتی در مورد این شرکت است. اما به نظر می رسد ریشه ماجرا در جای دیگری باشد.

برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که رئیس جمهور آمریکا در پی اعتراض برخی از دوستان و شرکای تجاری اش در خصوص کساد شدن کسب و کار فروشگاه های زنجیره ای آنها به خاطر محبوبیت روز افزون فروشگاه مجازی آمازون، تلاش دارد تا این شرکت را تحت فشار قرار دهد.

طبق این گزارش ها دوستان ترامپ به او گفته اند که آمازون در حال نابودی خرده فروشی ها از بیخ و بن است و این مسئله سبب شده تا او به شدت روی آمازون حساس شود. در ماه آگوست سال قبل بود که ترامپ در نخستین اقدام خود توییتی را علیه آمازون منتشر نمود.

افت ارزش سهام آمازون فشار ترامپ

او در این توییت گفته بود: «آمازون در حال وارد آوردن آسیبی اساسی به خرده فروشی هایی است که مالیات پرداخت می کنند. شهرهای کوچک و بزرگ و ایالت ها در سرتاسر آمریکا در حال آسیب دیدن هستند. شغل های بسیاری از دست می روند.»

روزنامه واشنگتن پست که مالکیت آن در اختیار جف بزوس موسس و مدیرعامل آمازون است نیز از حملات گاه و بی گاه رئیس جمهور ایالات متحده در امان نبوده است.

در حالی که آمازون مالیات محصولات تولیدکنندگان مختلفی را که در فروشگاه مجازی اش به فروش می رساند پرداخت می کند، اما معامله های فروش مستقیم مابین افراد در بازارچه مجازی آمازون شامل پرداخت مالیات نمی شوند و همین نقطه دست‌آویزی برای فشار به این شرکت شده است. همچنین گفته شده ترامپ به دنبال مطرح کردن اتهاماتی به آمازون در حوزه انحصار طلبی و آسیب رساندن به فضای رقابت آزاد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۹ فروردین ۱۳۹۷

    البته این حرف ترامپ درسته. تو همین ایران هم فروشگاهای زنجیره ای و هایپرمارکت ها باعث تعطیلی خیلی از مغازه ها و سوپرمارکتها شدن. ولی چاره ای نیست صرف با فروشگاهای بزرگه

مطالب پیشنهادی