ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

lyrebird
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی هوش مصنوعی LYREBIRD؛ نسخه ای دیجیتالی از صدای خود بسازید

فناوری هوش مصنوعی حالا به قدری بزرگ شده که می توان با آن کارهای جالب و در عین حال مهمی انجام داد. یکی از همین کارها ساخت نسخه ای دیجیتالی از صدای انسان است که ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

فناوری هوش مصنوعی حالا به قدری بزرگ شده که می توان با آن کارهای جالب و در عین حال مهمی انجام داد. یکی از همین کارها ساخت نسخه ای دیجیتالی و تقلید صدا هوش مصنوعی است که توسعه دهندگان LYREBIRD سعی در محقق ساختن و بهبود وضعیت آن دارند.

LYREBIRD در اصل یک سامانه هوش مصنوعی تغییر صدا رایگان است که سعی دارد با تکیه بر هوش مصنوعی از صدای افراد مختلف یک نسخه دیجیتالی تولید کند. انصافا این هوش مصنوعی توانایی بالایی هم دارد و خوب می تواند از پس کاری که بر گردنش افتاده برآید.

فقط کافیست به دمویی که در سایت LYREBIRD قرار داده شده خوب دقت کنید تا ببینید که این هوش مصنوعی جذاب تا چه اندازه خلاقانه و دقیق عمل می کند. در این دموی تماشایی باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا را می بینید که در مورد LYREBIRD توضیحاتی ارائه می دهد.

اما اگر خوب دقت کنید می فهمید که این اصلا باراک اوباما نیست که در ویدیو مورد بحث سخن می گوید. بلکه چیزی که در حال شنیدن آن هستید فقط یک صدای دیجیتالی شبیه سازی شده از صدای رئیس جمهور سابق آمریکاست.

اینجاست که در یک لحظه می فهمید که با چه چیز جالبی طرف هستید. آنقدر جالب که ممکن است پس از گذشت چند ثانیه، خود را در حال ساخت صدای دیجیتالی تان ببینید. اما برای ساخت صدای دیجیتالی خود از طریق LYREBIRD چه کار باید کرد؟

LYREBIRD

در پاسخ به این سوال باید بگویم که LYREBIRD یک سری مراحل ساده دارد که باید برای ساخت صدای دیجیتالی خود، آن ها را طی کنید. اولین کاری که باید انجام دهید ساخت یک حساب کاربری است که مطمئنا مشکل خاصی با آن نخواهید داشت.

پس از ساخت حساب کاربری، LYREBIRD از شما می خواهد که ۳۰ جمله متفاوت را برایش بخوانید تا بتواند صدای شما را در حالت های مختلف ضبط کند. تنها مشکل اینجاست که تمام این ۳۰ جمله به زبان انگلیسی هستند و فعلا خبری از عبارت های پارسی در میان آن ها نیست.

برای شروع فرآیند ضبط صدا نیز فقط کافیست روی کلید آبی رنگ Start Recording کلیک کنید تا LYREBIRD شروع به رکورد کردن صدای تان بکند. پس از ضبط هر جمله نیز، LYREBIRD صدای ضبط شده تان را در اختیارتان قرار می دهد تا به آن گوش دهید و در صورت نیاز  تعویضش کنید.

اما اگر با صدایی که می شنوید مشکل خاصی ندارید، می توانید با کلیک روی کلید Validate آن را تایید کنید تا جمله بعدی در اختیارتان قرار بگیرد. این کار را باید برای سی جمله بعدی هم تکرار کنید تا LYREBIRD بتواند از صدای شما به یک جمع بندی کلی برسد.

ضبط سی جمله مورد بحث که تمام شد، صفحه ای در پنجره LYREBIRD باز می شود که می توانید با کلید روی Create my digital voice now صدای دیجیتالی خود را دریافت کنید. البته گفتنیست که ساخت صدای دیجیتالی تان کمی زمان می برد و باید تا پایان پروسه کمی صبر کنید.

اما پس از گذشت مدتی، صفحه ای در اختیارتان قرار می گیرد که یک تکست باکس در آن وجود دارد. در اینجا می توانید با تایپ هر عبارتی، از LYREBIRD بخواهید آن را با صدای دیجیتالی ساخته شده برای تان بخواند.

تمامی عبارت هایی هم که با صدای دیجیتالی تان خوانده می شوند قابل دانلود هستند و خیلی راحت می توانید آن ها را دریافت و مورد استفاده قرار دهید. انصافا هم کیفیت این صداهای دیجیتالی اصلا بد نیست. فقط بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر، حین خواندن سی جمله مذکور حسابی دقت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Reza Feizi
    Reza Feizi | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    چندین ساله که شرکت اریانا تو ایران ، این امکان رو میده ، اما حیف پولیه. کاش محصولات ایرانی هم یکمی رایگان بودن.

    • Reza Feizi
      Reza Feizi | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

      http://www.farsireader.com

    • Hossein_Rashnoo
      Hossein_Rashnoo | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

      داداش مثل اینکه کلا نفهمیدی داستان چیه ? هوش مصنوعی داره صدای خود افراد رو شبیه سازی میکنه وگرنه تبدیل متن به صوت که سالهاست انجام شده و چیز خاصی نداره

  • big brain
    big brain | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    جاسوسی است شک نکنید نظیر چنین تکنولوژی در فیلم "شوالیه تاریکی " بود که بتمن مجرمین را از صدای انها ردیابی می کرد .

    اندک اطلاعاتی در زمینه هوش مصنوعی بخوبی به شما می فهماند که اگر اقدام به ایجاد صدای دیجیتالی خود در این سایت کنید در حقیقت هر جا و از هر وسیله ای صحبت کنید قابل ردیابی هستید

    البته کسی که جرمی مرتکب نشده نباید نگران باشد ولی به قول اسنودن حریم خصوصی برای این نیست که شما مجرم نیستید بلکه برای محافظت از شما در مقابل مجرمین است

    صاحب این سایت کیست ؟ معلوم نیست ! کجاست ؟ معلوم نیست ! شاید یک مجرم ایرانی در همسایگی شما باشد ! کاری ندارد یک سایت انگلیسی یک هاست و...

    خیلی جالب است که وقتی دشمن علنا دارد جاسوسی می کند دیجیاتو پر از اب تاب تعریف و تشویق می کند ولی در مقابل یک سری نرم افزار های بیخود شدیدا الرژی نشان می دهد

    اون افرادی هم که می گویند حاضرند اطلاعاتشان در دست کفار باشد باید بگویم اینجوری که اطلاعات شما در دست همه است و صدای شما به صورت کاملا قابل تحلیل توسط همه قابل ردیابی است ? ? ?

    • reza
      reza | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

      چی میگی برادر ؟
      توطعه، جاسوسی ،آمریکا ، اسراییل، انگلیس
      فقط میخواستی جمله سازی کنی ؟

  • GTA
    GTA | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    خیلی عالی بود مرسی.
    https://lyrebird.ai/g/R5muEAkg

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

    من تست کردم بچه ها .اینم لینکشه https://lyrebird.ai/g/jkq5ZFbI

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

    من تست کردم بچه ها .

مطالب پیشنهادی