ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گیم دیدنی؛ پیشنهاد امروز: Journey

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، نشستن به پای صحبت‌هایشان و البته عیدی گرفتن است؛ اما ما قرار نیست تمام سیزده روز عید را در خانه عمو و خاله و مادربزرگ سپری کنیم و اوقاتی مخصوص به خودمان هم داریم که ترجیح می‌دهیم صرف گیم‌دیدنی شوند.

دو هفته عید، بهترین فرصت برای تجربه بازی هاییست که شاید قبلاً از قلم افتاده باشند اما در این برهوت بازی، بازنگری آنها می تواند تعطیلاتی پربار رقم بزند. طی ۱۳ شب ابتدای سال ۱۳۹۷، دیجیاتو هر شب یک پیشنهاد تازه برای اوقات فراغت شما دارد؛ پیشنهاداتی که از میان برترین بازی های مستقل انتخاب شده اند و آنقدر کوتاه هستند که در یک روز از تعطیلات عید به اتمام می رسند؛ بازی‌هایی که عمدتا قیمت ارزانی دارند و حجم اندک. بنابراین همین امشب می‌توانید بازی پیشنهادی امروز را دانلود کنید و فردا چند ساعتی با آن سرگرم باشید.

بازی‌هایی که در سری مقاله گیم‌دیدنی معرفی می شود، همگی با قیمتی ناچیز در پلتفرم‌های مختلف مثل استیم و پی‌اس‌ان قابل تهیه هستند و همگی حجمی اندک دارند. بنابراین در شرکت در این چالش ۱۳ روزه تردید نکنید؛ قرار است با هم خوش بگذرانیم.


کلماتی همچون Trip یا Travel یا Journey معمولاً «سفر» ترجمه می شوند اما هروقت سفری حالت ماجراجویی بیشتری داشته باشد، کلمه Journey را به کار می برند. این موضوع برای بازی Journey هم صدق می کند؛ سفر چندساعته ای که در بازی دارید به شدت غیرقابل انتظار است.

قبل از آنکه شروع به بازی کردن این اثر فوق العاده کنم، هیچ وقت فکر نمی کردم که چنین ماجراجویی عجیبی در انتظارم است. کلمه Journey بهترین اسمی بود که می توان برای ساخته استودیو thatgamecompany اختیار کرد؛ سفری به سمت ناشناخته ها.

از همان ابتدا که وارد بازی می شوید، اتمسفر فوق العاده بازی و طراحی بصری آن طوری خودش را جذبتان می کند که به سرعت مبهوت باز ی شده، به گونه ای که انگار در خود بازی قرار گرفته اید.

استفاده از رنگ های گرم برای توصیف مکان های بازی و القای حس تنهایی به دلیل محیط بسیار بزرگ آن، هارمونی عجیبی است که در جذابیت بازی تاثیر بسزایی دارد.

سبک بازی Journey به سمت پلتفرمر است و شما برای پیشروی باید از یک سری موانع عبور کنید. روند بازی برای خود بازیکن بشدت ساده است اما خودتان خواهید فهمید که سازندگان از چه نبوغ سرشاری برخوردار بودند که از چنین ایده هایی استفاده کردند.

همین موضوع به حدی با ارزش است که قبل از اتمام این مطلب باید گفت: Journey به تمام مخاطبین سنی و حتی آن هایی که گیمر نیستند پیشنهاد می شود. همه می توانند از Journey و فضای اسرار آمیز بازی لذت ببرند.

روایت مینی مالیستیک بازی کاملاً پشتوانه گیم پلی بازی بوده و سفر چند ساعته شما را با دیالوگ ها و پیش زمینه های اضافی درگیر نمی کند. شاید به همین دلیل باشد که هنگام گشت و گذار در بازی همه چیز اسرار آمیز به نظر می رسد.

در Journey می توانید با دیگران به صورت آنلاین بازی کنید. در ابتدا به نظر نمی آید چنین ایده ای بتواند به خوبی پیاده سازی شود، اما باید تاکید کرد که Journey با دیگران و حتی غریبه ها، جذابیت چندبرابری خواهد داشت.

هر لحظه امکان دارد در مسیر خود با افرادی شبیه شکل و شمایل خودتان برخورد کنید که در پیشروی به شما کمک خواهند کرد؛ غیرقابل پیش بینی بودن Journey از ویژگی های بارز این اثر به حساب می آید و به همین دلیل حتی بعد از چندین بار اتمام بازی، باز هم تجربه های جدیدی داشته باشید.

Journey بدون موسیقی اسرارآمیزش بدون شک نمی توانست در این حد بازیکن را محسور خودش کند. کافی است در صحرای برهوت اول بازی قدم بزنید تا همه چیز دستتان بیاید.

صدای پا، شن های روان و افکت هایی که بیشتر در مبحث موسیقی قرار می گیرد تا صداگذاری، هم در تجربه شما با دیگران و هم در اتمسفر بازی نقش بسرایی دارد.

تمام المان های بازی به هنرمندی هرچه تمام تر کنار هم قرار داده شده و بر Journey نمی توان هیچ ایرادی وارد دید؛ مگر از دید سابژکتیو و شخصی که امکان آن بسیار کم است. اگر کنسول PS4 دارید حتماً این بازی را امتحان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • میثم ام آر
    میثم ام آر | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    برای پلتفرم های دیگه ارائه نشده یا قرار نیست بشه؟

    • پویا پورنصیر
      پویا پورنصیر | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

      نه دوست عزیز فقط رو دو کنسول پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 3 قابل بازی هست.

      • میثم ام آر
        میثم ام آر | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

        ممنون از شما

مطالب پیشنهادی