ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آقای Huang موسس انویدیا
تکنولوژی

انویدیا: سخت افزار ما مقصر تصادف مرگبار خودروی بدون راننده اوبر نیست

چندی پیش گفتیم که زنی میانسال در جریان تصادف با یکی از خودروهای تست شرکت اوبر جان خود را از دست داد. پس از آن شایعاتی مطرح شد مبنی بر این که نقص در پلتفرم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

چندی پیش گفتیم که زنی میانسال در جریان تصادف با یکی از خودروهای تست شرکت اوبر جان خود را از دست داد. پس از آن شایعاتی مطرح شد مبنی بر این که نقص در پلتفرم انویدیا موجب این تصادف شده است. حال یکی از موسسین چیپ ساز آمریکایی صریحاً اعلام کرده که در خودروی مذکور از پلتفرم رایانه ای خودروهای بدون راننده انویدیا استفاده نشده است.

آقای Huang در مصاحبه خود تاکید کرده که اوبر خود توسعه دهنده سنسورها و نرم افزار خودران به کار رفته در اتوموبیل هایش است و در بخش سخت افزار نیز تنها از پردازشگرهای گرافیکی استاندارد انویدا که در بازار موجود هستند استفاده شده.

انویدیا خودروی بدون راننده اوبر

یکی از سخنگویان اوبر نیز با تایید صحبت های Huang گفته است که شرکتش متبوعش از قطعات سخت افزاری کمپانی های مختلفی در سامانه خودران اتوموبیل هایش استفاده کرده و خود مسئول توسعه پلتفرم نرم افزاری آنها است.

لازم به یادآوریست که به دنبال بروز حادثه مذکور در شهر تمپ ایالت آریزونا، اوبر تست خودروهای بدون راننده اش را در سرتاسر آمریکا به حالت تعلیق درآورد، گرچه این اقدام به هیچ وجه از فشار افکار عمومی بر این کمپانی نکاسته است.

از زمان بروز این تصادف کمپانی های مختلف از جمله اینتل که به نوعی در تامین سخت افزار مورد نیاز برای سامانه خودران اتوموبیل های اوبر دخیل بوده اند تلاش کرده اند تا به هر نحو ممکن پای خود را از این ماجرا بیرون کشیده و تقصیر را متوجه نرم افزار توسعه یافته توسط اوبر بیاندازند.

خودروی بدون راننده انویدیا

البته گمانه زنی ها در خصوص نقش انویدیا در این ماجرا چندان هم بی دلیل نیست. نخست این که این چیپ ساز و اوبر اوایل سال جاری میلادی یک قرارداد همکاری برای کار روی تکنولوژی خودروهای بدون راننده را به امضا رسانده بودند، گرچه از مفاد قرارداد مذکور و نحوه همکاری آنها اطلاعات خاصی به بیرون درز نکرد.

دومین چیزی که به شایعات مورد بحث دامن زده توقف تست های جاده ای خودروهای کمپانی انویدیا همزمان با حادثه در آریزونا است. آقای Huang در خصوص این مسئله گفته است که آنها برای پاسخ به نگرانی افکار عمومی دست به چنین اقدامی زده اند و سایر کمپانی ها نیز می بایست همین کار را انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی رضا
    علی رضا | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    احتمالا انویدیا در صورتی قبول همکاری کرده که مسئولیتی در قبال حوادث احتمالی نداشته باشه. البته درستش هم همینه. مگر مایکروسافت مسئولیت و تبعات حاصل از سیستم عاملش رو میپذیره دیگر شرکتها هم همینطور.

مطالب پیشنهادی