ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تجربه واقعیت مجازی در خودروهای بدون راننده
تکنولوژی

ایده اپل برای استفاده از واقعیت مجازی جهت کاهش اثرات «بیماری حرکت» در اتوموبیل های خودران

اخیراً پتنتی متعلق به کمپانی اپل به صورت عمومی منتشر شده که ایده این کمپانی برای مقابله با اثرات «بیماری حرکت» در خودروها -به خصوص مدل های بدون راننده- به کمک تکنولوژی واقعیت مجازی را ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

اخیراً پتنتی متعلق به کمپانی اپل به صورت عمومی منتشر شده که ایده این کمپانی برای مقابله با اثرات «بیماری حرکت» در خودروها -به خصوص مدل های بدون راننده- به کمک تکنولوژی واقعیت مجازی را تشریح می کند.

البته پتنت مذکور به همینجا خلاصه نشده و علاوه بر آن راهکارهای دیگری از جمله تبدیل کابین خودروها به یک سالن کنفرانس جهت برگزاری ملاقات های تجاری، سالن کنسرت یا میدانی برای انجام بازی های واقعیت مجازی را نیز ارائه می دهد.

پتنت مورد بحث سیستمی را متشکل از هدست های واقعیت مجازی برای سرنشینان و پروژکتورهایی برای انداختن تصاویر روی دیوارهای داخلی کابین خودرو می شود. ضمناً سنسورهایی نیز برای ردیابی حرکات و حالات سرنشینان در نظر گرفته شده تا زمان بروز علائم بیماری حرکت را تشخیص دهند.

تجربه واقعیت مجازی در خودروهای بدون راننده

در صورت بروز چنین علائمی محتوای هدست ها به نحوی تغییر می کنند که سبب کاهش اثرات منفی حرکت و بهبود حال کاربران شوند. این هماهنگی ها از طریق بررسی حرکات واقعی فرد در حین حرکت خودرو و همگام سازی آن با حرکت تصاویر درون هدست انجام می گیرد.

همان طور که پیش تر گفتیم این تکنولوژی همچنین قرار است شرایط محیط کار یا سرگرمی را برای سرنشینان خودروهای بدون راننده فراهم آورد. اپل در پتنت خود سیستمی را تشریح می کند که امکان می دهد یک فرد به عنوان هدایتگر مجازی خودرو به سیستم معرفی شود و او تعیین خواهد کرد که محیط داخلی به چه کاری اختصاص یابد؛ یک اتاق کنفرانس مجازی یا سالن تماشای کنسرت زنده.

تجربه واقعیت مجازی در خودروهای بدون راننده

سیستم های گرمایشی و ایر کاندیشن نیز می توانند برای ایجاد حس بهتر محیط های مختلف به کار گرفته شوند. سیستم همچنین می تواند حرکت های اتاق در حین طی مسیر خودرو را به نحوی به تجربه واقعیت مجازی کاربران بیافزاید. تصور کنید در هدست خود در حال حرکت در مسیر رودخانه هستید و جریان آب هزمان با پیچیدن خودرو در یک خیابان شما را به مسیری جدید هدایت کند.

در هر حال مانند همیشه ذکر این نکته الزامی است که ثبت یک پتنت هرگز به معنی عرضه قطعی یک تکنولوژی یا ایده به بازار نیست و تنها زمان و شرایط بازار می تواند سرنوشت آن را مشخص نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • λ
    λ | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

    اين واقعيت مجازی خودش چندجور بیماری دیگه بوجود میاره :))

مطالب پیشنهادی