ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Health اپل حالا قادر به ثبت سوابق پزشکی کاربران در 100 کلینیک آمریکا است

بنابر اعلام اپل، کاربران آیفون از این پس می توانند در 100 بیمارستان و کلینیک درمانی ایالات متحده، به سوابق پزشکی خود از طریق اپلیکیشن Health دسترسی داشته باشند. این اپلیکیشن در ماه ژانویه و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

بنابر اعلام اپل، کاربران آیفون از این پس می توانند در 100 بیمارستان و کلینیک درمانی ایالات متحده، به سوابق پزشکی خود از طریق اپلیکیشن Health دسترسی داشته باشند. این اپلیکیشن در ماه ژانویه و همراه با عرضه نسخه بتا iOS 11.3 با بخش «سوابق پزشکی» به روزرسانی شد و در آپدیتی که امروز عرضه شده، در دسترس عموم قرار گرفته است.

اطلاعات مربوط به سوابق پزشکی -مانند آلرژی ها، وضعیت درمانی، واکسیناسیون، آزمایش ها و روند درمان- از این پس در دسترس بیمارانی که به برخی کلینیک ها مراجعه کرده اند قرار می گیرند؛ از جمله این کلینیک ها می توان به استنفورد مدیسین و جان هاپکینز اشاره کرد. تا پیش از به روزرسانی اخیر، سوابق پزشکی تنها در دسترس افرادی بود که برای آزمایش نسخه بتا ثبت نام کرده بودند.

فراهم آوردن امکان دسترسی آسان به سوابق پزشکی، به مردم کمک می کند تا کنترل بهتری بر وضعیت سلامت خود داشته باشند. برخی از گروه های فعال در حوزه سلامتی -مانند Kaiser- از پیش قابلیت مشابهی برای بیماران مهیا کرده اند و به آنها اجازه می دهند از دیوایس های موبایل یا دسکتاپ، به این سوابق دسترسی داشته باشند. اما ایده کلی اپل اینست که اطلاعات ده ها سیستم پزشکی را داخل یک اپلیکیشن واحد جمع آوری کند.

علاوه بر این ها، سوابقی که همواره در دسترس قرار دارند، به بیماران کمک می کنند تا از بروز اشتباهات خطرناک جلوگیری کنند. به عنوان مثال اگر وزن بیمار در یک کلینیک به اشتباه سنجیده شود، ممکن است دوز بالاتر و خطرناک‌تری از یک دارو را دریافت کند. تحقیقات نشان می دهد که طراحی نه چندان با کیفیت دستگاه های سنجش اطلاعات سلامتی، در بسیاری از اوقات به قصور پزشکی منجر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی