ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقامات چینی، گروهی 26 نفره را به خاطر قاچاق آیفون با پهپاد دستگیر کردند

مقامات کشور چین اخیراً به دستگیری قاچاقچیانی پرداخته اند که از پهپادها برای حمل آیفون از هنگ کنگ به شنژن استفاده می کردند. این قاچاقچیان تا به امروز و تا پیش از دستگیری، آیفون هایی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

مقامات کشور چین اخیراً به دستگیری قاچاقچیانی پرداخته اند که از پهپادها برای حمل آیفون از هنگ کنگ به شنژن استفاده می کردند. این قاچاقچیان تا به امروز و تا پیش از دستگیری، آیفون هایی به ارزش 500 میلیون یوآن (یا 79.8 میلیون دلار) را به شنژن انتقال داده اند.

این گروه 26 نفره از قاچاقچیان، در تاریکی شب از کابل هایی 200 متری میان هنگ کنگ و چین برای انتقال آیفون ها استفاده می کردند. گفته می شود آیفون ها در بسته هایی 10 عددی از طریق این مسیر انتقال داده می شده اند. علاوه بر این، قاچاقچیان در هر شب 15 هزار آیفون را جا به جا می کردند و به همین خاطر، عملیاتی بسیار سودآور داشته اند.

نشریه محلی Legal Daily می نویسد این نخستین باری است که از پهپادها برای جرائم مربوط به قاچاق مرزی استفاده شده است. در نتیجه همین موضوع، مقامات شنژن از این پس توجهی ویژه به قاچاق لوازم الکترونیکی نشان داده و احتمالاً از پهپادهای خاص خود برای مقابله با فعالیت قاچاقچیان استفاده خواهند کرد.

سال گذشته میلادی، کشور چین قانونی وضع کرد که دارندگان پهپادهایی با وزن مشخص را به ثبت رسمی گجت‌شان با نام واقعی خود مجبور می کند. درست مثل آمریکا و سایر کشورهای جهان، پهپاد طی چند سال اخیر برای کشور چین چندین بار دردسر آفرین بوده اند و به وقوعجحوادث مختلف یا تاخیر در پروازهای هوایی منجر شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    قاچاق هم مدرنیزه شده جالب بود

مطالب پیشنهادی