ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

توقف تست خودروهای خودران؛ نتیجه مرگ یک عابر پیاده در پروژه اوبر

با مرگ یک عابر پیاده توسط خودروی خودران کمپانی اوبر، فعالان و مدیران بخش خودروهای خودران در سراسر امریکا برنامه های مربوط به تست خودروهای خودران را به حالت تعلیق در آورده اند. هدف از ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

با مرگ یک عابر پیاده توسط خودروی خودران کمپانی اوبر، فعالان و مدیران بخش خودروهای خودران در سراسر امریکا برنامه های مربوط به تست خودروهای خودران را به حالت تعلیق در آورده اند. هدف از این اقدام سنجش مجدد ایمنی این دسته از وسایل نقلیه عنوان شده است.

در واقع گفته می شود فعالان این صنعت سعی دارند که به جاده ی پیش روی خودروهای خودران به عنوان یک فاکتور جدید و تغییرپذیر نگاه کرده و آن را بیش از پیش در نحوی عملکرد این فناوری جدید و تکنولوژی های وابسته به آن تاثیر دهند.

هفته گذشته بود که در شهر تمپی آریزونا یک دستگاه خودروی ولوو مجهز به فناوری خودران متعلق به کمپانی اوبر با یک عابر پیاده برخورد کرده و موجب مرگ او شد.

عابر پیاده که یک زن 49 ساله بود ابتدا به بیمارستان منتقل شده و پس از آن به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

اوبر بلافاصله پس از رخ دادن این حادثه تمام خودروهای خودران خود را از جاده‌های عمومی ایالت آریزونا و همچنین شهرهای سان‌فرانسیسکو، تورنتو و پیتسبرگ جمع‌آوری کرد.

هرچند که خودروی ولوو XC90  اوبر در حادثه مذکور نقشی نداشته و به عنوان مقصر شناخته نشد اما سایر کمپانی های خودروسازی فعال در حوزه خودروهای خودران نیز نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند.

به عنوان نمونه تویوتا عنوان کرده که خودروهای خودران خود را که به جهت تست راهی جاده های عمومی شهرهای میشیگان و کالیفرنیا کرده بود متوقف می کند.

تویوتا در خودروهای خودران خود از یک سیستم رانندگی دو حالته بهره می برد. حالت های این سیستم خودران شامل برنامه های Chauffeur  و Guardian  بوده که در حالت اول خودرو به صورت کاملا مختار در مناطق شهری حرکت کرده و در حالت دوم از یک سیستم دستیار راننده استفاده می شود. در Guardian به کمک سیستم های هشدار مختلف به راننده در مقابل برخورد با موانع هشدار داده شده و در صورت لزوم برای جلوگیری از تصادف و تصادم احتمالی به  او کمک می شود.

توقف تست وسایل نقلیه خودران تویوتا شامل وسایل نقلیه ای می شود که به مسئولیت رانندگی را کاملا به عهده داشته و به سیستم رانندگی خودران Chauffeur مجهز هستند.

تویوتا در باره توقف تست خودروهای خودران خود توضیح داده که حوادثی مثل تصادف شهر تمپی آریزونا می تواند اثرات عاطفی و بار روانی منفی را برای رانندگان تست این دسته از وسایل نقلیه به همراه داشته باشد بنابراین یک تعطیل اجباری می تواند فرصتی را در اختیار این رانندگان قرار بدهد که با خطرات ذاتی این موضوع بیشتر آشنا شده و شرایط شغلی خود را بهتر درک کنند.

این کمپانی در ادامه نیز عنوان کرده که قطعا تست این دسته از وسایل نقلیه در یک زمان مناسب دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

تولید کنندگان خودروهای نقلیه تنها کسانی نبودند که تست خودروهای خودران را به حالت تعلیق درآورد.

فرمانداران ایالت هایی آریزونا و ماساچوست نیز فعلا تست خودروهای خودران را  در این ایالت ها ممنوع اعلام کرده اند. در ایالت های دیگری مثل بوستون این موضوع هنوز ممنوع اعلام نشده و مقامات شهری در حال بررسی تأثیرات آزمایش مداوم این دسته از خودروها هستند.
طبق گفته اداره پلیس شهر تمپی آریزونا، تمامی ویدیوهای تصادفی گرفته شده توسط دوربین های نصب شده در خودروی اوبر بررسی شده و اطلاعات الکترونیکی ذخیره شده در خودرو نیز جمع آوری شده است.

گفته می شود انویدیا نیز به عنوان کمپانی تولیدکننده سخت افزار خودروی اوبر مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته و بر درستی سخت افزار تولیدی خود تاکید کرده است.
جالب است بدانید با تمامی این گفته ها شهردار شهر تمپی آریزونا همچنان از تست خودروهای خودران حمایت کرده و توضیح داده است که شهر ما با آغوش باز پذیرای نوآوری ها و تکنولوژی هایی است که سبب راحتی مردم و شهروندان در رفت و آمد می شود و البته قطعا ابتدا باید ایمنی و امنیت شهروندان تامین شود که تمامی مسئولان شهری در این رابطه تلاش خود را بکار خواهند برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی