ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با استخدام کارمندان تازه نفس، به دنبال افزایش مهارت ها و ضریب هوشی سیری است

سیری، دستیار صوتی اپل مدتی است که رقابت را به گوگل اسیستنت و آمازون الکسا واگذار کرده. اوایل ماه جاری میلادی، برخی از کارمندان سابق اپل گفتند که چشم انداز ترسیم شده برای سیری، با ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

سیری، دستیار صوتی اپل مدتی است که رقابت را به گوگل اسیستنت و آمازون الکسا واگذار کرده. اوایل ماه جاری میلادی، برخی از کارمندان سابق اپل گفتند که چشم انداز ترسیم شده برای سیری، با مرگ استیو جابز به دست فراموشی سپرده شد. جالب اینکه جابز در روز پنجم اکتبر 2011 جان سپرد؛ یک روز بد از اینکه نخستین آیفون بهره مند از سیری معرفی شد.

سیری طی این 7 سال بهبودهای فراوانی پشت سر گذاشته اما با عرضه اسپیکر هوشمند هوم پاد مشخص شد که به اندازه گوگل اسیستنت و الکسا -روی اسپیکرهای گوگل هوم و آمازون اکو- کارآمد نیست.

بنابر گزارش های اخیر، به نظر می رسد اپل از عقب افتادگی سیری در رقابت با سایر دستیارهای صوتی باخبر است. موسسه Thinknum به تازگی اطلاعات مرتبط با موقعیت های شغلی اپل را بررسی کرده و می گوید طی چند وقت اخیر، مشاغل متعددی برای توسعه این دستیار دیجیتالی در نظر گرفته شده است. در روز سی ام مارس، اپل با انتشار لیستی شامل 161 موقعیت شغلی مرتبط با سیری، رکوردشکنی کرده و از این نظر، رشدی 96 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

154 عدد از مجموع 161 شغل به «مهندسین نرم افزار» تعلق دارند، 5 سمت شغلی برای «سیری - مهندس نرم افزار» در نظر گرفته شده و سه جای خالی برای «سیری - مهندس iOS» وجود دارد. سایر موقعیت های شغلی هم به مهندس زیرساخت، مهندس یادگیری ماشینی و مهندس پردازش زبان طبیعی مربوط می شود.

در حالی که گوگل اسیستنت از پس 1 میلیون فعالیت مختلف بر می آید و الکسا هم بیش از 25 هزار مهارت دارد، به نظر می رسد سیری برخلاف همتایان خود کاربردهایی تا این حد گسترده ندارد. علاوه بر این، سیری در تشریح اطلاعات مختلف برای کاربران هم با مشکل مواجه است.

از لیست استخدامی های تازه اپل اینطور به نظر می رسد که کمپانی ساکن کوپرتینو عمیقاً باور دارد برای گسترش مهارت های سیری، نیاز به برنامه نویسی مجدد آن وجود دارد. علاوه بر این، بهبود توانایی های کلامی سیری و ضریب هوشی این دستیار دیجیتالی هم در دستور کار اپل قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی