ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

55 میلیون تومان برای موتورسیکلتی عجیب با مشخصاتی نزدیک به CG125

سالهاست که bandit9 به تولید موتورسیکلت هایی با ظاهر خاص و گاها عجیب می پردازد که شبیه به مابقی موتور سیکلت های موجود در بازار نیستند. محصول جدید این سازنده که با نام کانسپت L ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

سالهاست که bandit9 به تولید موتورسیکلت هایی با ظاهر خاص و گاها عجیب می پردازد که شبیه به مابقی موتور سیکلت های موجود در بازار نیستند. محصول جدید این سازنده که با نام کانسپت L شناخته می شود نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طراحی متفاوت و خاصی دارد.

تنها 9 عدد از این موتورسیکلت خاص تولید خواهد شد که طراحی آن به نوعی ادای دینی به طراحی های دهه قرن 20 میلادی و حد فاصل سال های 1940 تا 1960 میلادی است. طراحان موتور سیکلت در آن دوران به سمت طراحی هایی فضایی و با شکل خاص متمایل بودند.

داریل ویلانووا، موسس و طراح bandit9 در مورد کانسپت L می گوید طراحی این موتورسیکلت با طراحی سایر محصولات ما تفاوت آشکاری داشت. ما در طی مراحل طراحی و تولید آن به دنبال خلق یک محصول فوق العاده که جایگاه متمایزی در آینده داشته باشه نبودیم و قصد نداشتیم که محصولی آینده نگرانه و جلوتر از زمان تولید کنیم. در واقع هدف ما به واقعیت تبدیل کردن موتورسیکلت هایی بود که قبلا فقط تصور کرده و یا در کمیک بوک ها و داستان های فضایی می دیدیم.

ویلانووا طراحی این محصول را دو سال پیش شروع کرد اما بنا به گفته های این طراح او و گروهش در آن زمان امکانات و مهارت و توانایی ساخت چنین موتورسیکلتی را نداشتند.

دو سال بعد یعنی در سال 2018 ویلانووا با توجه به کمپانی ها و تکنولوژی هایی جدیدی که bandit9 به آن ها دسترسی پیدا کرده بود به این نتیجه رسید که میتواند به همراه گروه مهندسان و طراحان خود این موتورسیکلت را به واقعیت تبدیل کند.

موتورسیکلت مذکور از یک موتور تک سیلندر 125 سی سی چهار زمانه بهره میبرد که بوسیله ی یک گیربکس ۴ دنده نیرو را با زنجیر به چرخ های عقب منتقل میکند.

مجموعه موتور و گیربکس درون یک استوانه افقی در میانه ی موتورسیکلت قرار گرفته است. این استوانه دربرگیرنده ی موتور از راکتور سفینه ی فضایی مجموعه ی استار ترک الهام گرفته شده است.

مجموع این عوامل و تاکید بر پوشش کامل تمامی زوایا و اجزای درون موتورسیکلت سبب شد که ورودی هوا و اگزوز این موتورسیکلت نیز طراحی خاصی داشته و به شکل امروزی دربیاید.

ویلانووا در این زمینه توضیح داده که جا دادن این مجموعه درون محفظه موتورسیکلت گرچه در ظاهر آسان به نظر می رسد اما در عمل بسیار دشوار بوده و تبدیل به کابوسی برای گروه طراحی آنها شده بود.

سیستم تعلیق و فنربندی این موتورسیکلت نیز به صورت خاص طراحی شده و کمک فنرهای جلوی آن بصورت یکپارچه با دوشاخ جلو یکی شده و در قسمت عقبی نیز چرخ به دو کمک فنر افقی مجهز است که در مجموع آرایشی نامتعارف و خاص را پدید آورده است.


دوشاخه های اسپرت و سفارشی چرخ ها، بدنه استیل ضد زنگ، اسپیدو (صفحه آمپر) سفارشی و چراغ های ال ای دی و کریستال پنج قطعه در کنار دستگیره های دست ساز آلومینیومی و سوئیچ سفارشی نمای خاصی به این موتورسیکلت بخشیده است.

طراحان کانسپت  L در درون بدنه استیل آن مخزن سوخت را جای داده و برای قسمت نشیمنگاه سرنشین نیز در انتهای بدنه استوانه ای، بخش فرو رفته ای را به یک زین چرمی ایتالیایی مجهز کرده اند.

ما در قسمت پشتی این موتور سیکلت شاهد یک چراغ مربع شکل هستیم که خود به تنهایی شامل 45 میکرو ال ای دی می شود. نامی که کمپانی سازنده برای این چراغ خاص انتخاب کرده Pantheon Rear Grill است.

طراحان این موتورسیکلت حتی به جای پای موتورسوار توجه خاص کرده و یک زائده استوانه ماننده را در پایین بدنه درنظر گرفته اند. این جاپایی می تواند 21 اینچ به عقب و جلو حرکت کند و با توجه به قد موتورسوار تنظیم شود.

طبق گفته های مدیران bandit9، کانسپت L می تواند با نهایت قدرت خود به سرعت 112 کیلومتر بر ساعت برسد. حداقل قیمت این موتورسیکلت در حدود 11 هزار دلار بوده که تاکنون 5 دستگاه از آن پیش فروش شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Tiger
    Tiger | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷

    با این پول میشه یه کاوازاکی z100 خرید،خیلی طرف اوسکل باشه که بخواد پول بده اینو بخره...

  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷

    من که خوشم آمد، فقط با فرمانش حال نکردم

مطالب پیشنهادی