ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک ایر
تکنولوژی

احتمال توقف استفاده از پردازنده اینتل در کامپیوترهای مک اپل تا سال 2020

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ اپل قصد دارد استفاده از پردازنده های اینتل در کامپیوترهای مک را تا سال 2020 متوقف کند و از چیپ های طراحی شده توسط خود بهره ببرد. این تصمیم اپل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ اپل قصد دارد استفاده از پردازنده های اینتل در کامپیوترهای مک را تا سال 2020 متوقف کند و از چیپ های طراحی شده توسط خود بهره ببرد.

این تصمیم اپل توسط «مارک گورمن» اعلام شده که معمولاً به اعلام اخبار صحیح شهرت دارد. به گفته گورمن در حال حاضر مدیران اپل به این طرح چراغ سبز نشان داده اند؛ طرحی که با نام «کالاماتا» شناخته می شود.

این تصمیم در پی آن اتخاذ شده که اپل قصد دارد آیفون ها، آیپدها و کامپیوترهای مک را به گونه ای طراحی کند که بتوانند بهتر در کنار یکدیگر کار کنند. پیش از این در سال 2006 اپل برای اینکه کامپیوترهای مک را بیش از پیش به سایر کامپیوترهای خانگی شبیه کند، تصمیم به استفاده از پردازنده های اینتل در کامپیوتر های PowerPC خود گرفته بود.

در نتیجه استفاده از پردازنده های اینتل، سازگاری نرم افزاری بیش از پیش بهبود یافت و حتی امکان اجرای ویندوز به واسطه نرم افزار هایی از جمله بوت کمپ روی این کامپیوترها فراهم شد. همچنین این کمپانی از سال 2010 پردازنده های طراحی شده توسط خود را در دستگاه های مبتنی بر iOS تعبیه کرد و نشان داد که می تواند در زمینه طراحی این چیپست ها موفق باشد.

به نظر می رسد قصد اپل برای استفاده از چیپ های طراحی شده توسط خود در کامپیوترهای مک آتی، علاوه بر بهبود کارایی، دلایل دیگری از جمله بهبود مصرف باتری و سرعت شبکه های بیسیم نیز باشد. از سوی دیگر در صورت تحقق این مسئله کمپانی یاد شده قادر خواهد بود به نحو بهتری بر نقشه راه سخت افزارهای خود تمرکز کند و دیگر نیازی به منتظر ماندن برای معرفی پردازنده ای جدید از سوی اینتل نخواهد بود.

در تماسی که مسئولین وبسایت خبری Mashable با اپل داشته اند، اپل هیچ گونه پاسخی به این خبر نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی