ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال ضعیف کاهش قیمت کوییک؛ دو هفته تا اعلام نظر شورای رقابت

خودروهایی با قیمت کمتر از 45 میلیون تومان برای افزایش قیمت زیر نظر شورای رقابت قرار دارند و رضا شیوا، رئیس این شورا به تازگی در خصوص مدل هاچ بک ساینا که با نام کوییک ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

خودروهایی با قیمت کمتر از 45 میلیون تومان برای افزایش قیمت زیر نظر شورای رقابت قرار دارند و رضا شیوا، رئیس این شورا به تازگی در خصوص مدل هاچ بک ساینا که با نام کوییک توسط سایپا عرضه شده اظهار نظر کرده است.

شیوا در خصوص تعیین تکلیف قیمت نهایی کوئیک، اظهار داشت: به دلیل تعطیلات نوروزی نتوانستیم به جمع بندی اطلاعات ارسالی سایپا برای قیمت کوئیک دست پیدا کنیم اما این موضوع به طور حتم از 18 فروردین ماه مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت.
وی در رابطه با زمان اعلام نهایی قیمت کوئیک، گفت: تا دو هفته آینده قیمت این محصول را اعلام خواهیم کرد.رئیس شورای رقابت در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه آیا روند بررسی دستورالعمل قیمت گذاری خودرو و اعلام قیمت های جدید انواع خودرو در سال 97 آغاز شده است یا خیر، افزود: شورای رقابت نامه ای به بانک مرکزی برای ارسال نرخ تورم بخشی ارسال کرده که به محض دریافت آن و کسب اطلاعات لازم از خودروسازان و جمع بندی شورای رقابت قیمت های جدید خودرو تعیین خواهد شد.
اواخر دی‌ ماه 96 براساس اعلام شرکت سایپا فروش فوری و پیش‌ فروش خودروی کوییک آغاز شد. سایپا در بخشنامه خود به نمایندگی های فروش برای کوییک دنده‌ ای ساده قیمت 32 میلیون و 900 هزار تومان، اتوماتیک فول 39 میلیون و 800 هزار تومان و اتوماتیک فول ‌پلاس 42 میلیون تومان را پیشنهاد کرده اما در ادامه اعلام کرد که  قیمت نهایی این خودروها  پس از تأیید شورای رقابت در دعوتنامه‌ ها اعلام خواهد شد.شیوا پیش از این در پاسخ به اینکه تکلیف خریدارانی را که این خودرو را خریداری کرده‌ اند چیست؟، گفته بود: هنوز قیمت نهایی کوئیک مشخص نیست اما چنانچه قیمت نهایی شورای رقابت برای این خودرو از قیمت پیشنهادی کمتر باشد شرکت باید مابقی پول ‌ها را به خریداران برگرداند.
موتور مورد استفاده برای کوییک همان موتور نام آشنا تیبا و ساینا با 1.5 لیتر حجم و 87 اسب بخار قدرت است که در واقع موتور ارتقاء یافته و حجم خورده پراید به حساب می آید.کوییک به امکانات و ویژگی های دیگری غیر فنی  ای نیز مجهز شده است که پیشتر در خانواده تیبا و ساینا دیده نشده بودند، از جمله این امکانات می توان به نمایشگر 7 اینچی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین و سنسور دنده عقب، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، خروجی USB و آینه های برقی اشاره کرد که احتمالا تنها در نسخه های فول آپشن کوییک در دسترس خواهند بود.
همچنین برای مدل اتوماتیک (با گیربکس CVT) سیستم فرمان برقی نیز جایگزین فرمان سنتی هیدرولیکی شده است که از جمله معدود تغییرات فنی پروژه کوییک (212) در مقایسه با تیبا و ساینا به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

    دقت کردین هر وقت میخوان یه مدل جدید تولید کنند همین بازی رو در میارن!!!؟؟؟ سر قیمت گذاری پژو 2008 هم همین بازی رو درآوردن نتیجه اش شد قیمت 130 میلیونی !!! ماشینی که قرار بود 90 تومن فروخته بشه !!!

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

    شورای رقابت در دزدی از جیب مردم ب بخت
    آخه این آشغالا چیه تولید میکنید ، موتور پراید ماله دهه هشتاده میلادیه اینا هنوز دست از سرش برنمیدارن

  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

    شورای رقابت؟ در ایران ؟ یعنی چی؟ چه رقابتی؟ با کی؟ با خودشون رقابت میکنن؟برای چاپیدن جیب ملت؟ پرکردن جیب خودشون؟ هر کسی رو دیدید از این سوار شده جلوشو بگیرید یا انقد بزنیدش صدای جیرجیرک بده یا تف کنید تو صورتش رحم نکنید به این دست بلانسبت بزها ...

    #نافرمانی_مدنی

    • ramin 20i
      ramin 20i | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

      مردم چه گناهی کردن!!!!
      باید امثال مسوولین و این خودرو ساز ها را گرفت زد
      یه مشت نون حروم خور

      • Mohammad Daryabiyan
        Mohammad Daryabiyan | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

        اگر مردم نخرن باد میکنه تو دستشون ، اینو بدون توی 39 سال مردم هم کم نذاشتن وقتی یکبار با هم متحد باشن و اعتراض داشته باشن حکومت دستش میاد که چی به چیه. اما باز میبینی همون آش و همون کاسه اس.

  • mr.arash
    mr.arash | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

    بنده به شخصه تیبا استفاده کردم یه کم از پراید بهتره حیف اون همه پول که بابت این نوع خودرو ها داده بشه بنظرم مدل های قدیمی ماشین های مثل تویوتا کرولا صد برابر بهتر از این ماشین های داخلی هستن

  • یاسری
    یاسری | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

    پراید.پراید تیبایی.پراید ساینایی پراید کوییکی.خر همونه فقط پالونش عوض شده

مطالب پیشنهادی