ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مدیر هوش مصنوعی پیشین گوگل را برای بهبود سیری استخدام کرد

به گزارش نیویورک تایمز «جان گیاناندریا» (John Giannandrea) مدیر بخش جستجو و هوش مصنوعی  گوگل به تازگی به اپل پیوسته تا به توسعه هر چه بهتر دستیار هوشمند سیری کمک کند. گیاناندریا که متخصص یادگیری ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

به گزارش نیویورک تایمز «جان گیاناندریا» (John Giannandrea) مدیر بخش جستجو و هوش مصنوعی  گوگل به تازگی به اپل پیوسته تا به توسعه هر چه بهتر دستیار هوشمند سیری کمک کند.

گیاناندریا که متخصص یادگیری ماشینی (شاخه ای از هوش مصنوعی) است تنها یک روز پیش از اینکه به اپل بپیوندد، با «جف دین» در گوگل جایگزین شده بود. گیاناندریا از سال 2010 در گوگل مشغول به کار بود.

از آنجایی که اپل به شدت تلاش می کند خود را با فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی که به سرعت در حال پیشرفت است، همگام کند، انتظار می رود استخدام متخصص یاد شده بیش از پیش به توسعه فناوری هایی از جمله بینایی کامپیوتری (یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر که شامل روش‌های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آن‌ها است) و پردازش زبان های طبیعی برای اپل کمک کند.

بنا بر گزارش ها گیاناندریا مستقیماً توسط تیم کوک به سمت رهبری استراتژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اپل منصوب شده. به نظر می رسد اپل قصد دارد از محقق تازه استخدام شده، به منظور توسعه و بهبود کارکردهای دستیار صوتی هوشمند سیری بهره ببرد و کارایی آن را به سایر رقبای برتر نزدیک کند.

اکنون کمپانی های مطرحی از جمله فیسبوک، گوگل، آمازون و مایکروسافت در حال کار روی فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی هستند و صدها محقق را به توسعه این تکنولوژی تخصیص داده اند.

در حال حاضر کارایی سیری در سطح پایین تری نسبت به دستیار هوشمند گوگل قرار دارد و حتی در زمینه یکپارچه سازی با گجت های خانه های هوشمند نیز از دستیار صوتی الکسای آمازون ضعیف تر است.

بسیاری از متخصصان حوزه صنعت اعتقاد دارند که عقب ماندن اپل در حوزه فناوری های مرتبط به هوش مصنوعی نسبت به سایر رقبا، به دیدگاه مثبت این کمپانی به حریم خصوصی کاربران و نحوه جمع آوری اطلاعات از آنها باز می گردد که البته به ادعای برخی کارشناسان این ایدئولوژی اپل قابل ستایش است.

البته باید اشاره کرد که از دست دادن گیاناندریا برای گوگل چندان هم ناخوشایند نیست، زیرا جف دین که اکنون جای او را در این کمپانی پر کرده، یکی از با استعدادترین افراد در حوزه تحقیقات هوش مصنوعی است و از موسسان واحد گوگل برِین نیز به حساب می آید؛ واحدی که برخی از پیشرفته ترین پروژه های 10 سال اخیر گوگل از آزمایشگاه های آن سرچشمه گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی