ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ های قدیمی نقص اسپکتر
تکنولوژی

اینتل آپدیت رفع نقص اسپکتر را برای برخی چیپ های قدیمی خود ارائه نمی کند

کمپانی اینتل طی هفته گذشته راهنمای وصله های امنیتی آینده خود جهت مقابله با نقص اسپکتر را به روز رسانی کرد تا مشخص شود بر خلاف وعده پیشین، این کمپانی قرار نیست برخی چیپ های ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

کمپانی اینتل طی هفته گذشته راهنمای وصله های امنیتی آینده خود جهت مقابله با نقص اسپکتر را به روز رسانی کرد تا مشخص شود بر خلاف وعده پیشین، این کمپانی قرار نیست برخی چیپ های قدیمی خود را در مقابل نقص امنیتی مورد بحث ایمن نماید.

عمده پردازنده هایی که اینتل از ارائه وصله امنیتی برای آنها سر باز زده محصولاتی کاملاً قدیمی و بسیار کم کاربرد در نظر گرفته شده اند. فهرست چیپ های مورد بحث از این قرار است: سری Bloomfield، سری Wolfdale، سری Yorkfield و چیپ های Clarksfield ،Gulftown ،Harpertown ،Jasper Forest ،Penryn و SoFIA 3GR.

چیپ ساز مطرح آمریکایی سه دلیل اصلی را برای این تصمیم برشمرده است:

اول: معماری قدیمی و از رده خارج شده این محصولات که مانع از ارائه راهکارهای موثر برای رفع کاملا نقص امنیتی اسپکتر می شود.

دوم: پشتیبانی تجاری بسیار محدود از سیستم نرم افزاری این محصولات.

سوم: بر حسب کارایی، این چیپ ها امروزه به طور عمده در سیستم های بسته به کار گرفته می شوند و با توجه به عدم اتصال به شبکه جهانی احتمال بسیار پایینی برای در معرض نفوذ قرار گرفتن دارند.

چیپ های قدیمی اینتل نقص اسپکتر

از آنجایی که تقریباً تمام چیپ هایی که در بالا به آنها اشاره شد در سال های پیش از ۱۹۹۸ به تولید رسیده اند، می توان تا حدود زیادی حرف های اینتل را پذیرفت، اما در این میان ما چیپ SoFIA 3GR را نیز داریم که محصول سال ۲۰۱۵ است و نمی شود آن را از رده خارج در نظر گرفت. به نظر می رسد اینتل به هر دلیلی قادر به ارائه یک وصله موثر برای این محصول خود نیست و در عوض از کاربران درخواست دارد که اقدام به تعویض چیپ مورد نظر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی