ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی دریفت؛ خط پایان

یک ظرف بزرگ در نظر بگیرید و المان های درگ ریسینگ، بازی ترافیک ریسر (Traffic Racer) و موتوری 1 را در آن بریزید؛ تقریبا تمام بازی های ماشین سواری ایرانی از دل همین ظرف بیرون ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

یک ظرف بزرگ در نظر بگیرید و المان های درگ ریسینگ، بازی ترافیک ریسر (Traffic Racer) و موتوری 1 را در آن بریزید؛ تقریبا تمام بازی های ماشین سواری ایرانی از دل همین ظرف بیرون می آیند و با وجود اینکه بعضی از این بازی ها هم یک تجربه خیلی خوب ارائه می دهند ولی باز خیلی کم سازندگان داخلی سبک ماشین سواری دست به ریسک می زنند.

اولین ویژگی ممتازی که هنگام تجربه «دریفت» به آن پی می پرید همین است، بازی پایش را از محدودیت هایی که توسعه دهندگان ایرانی به دور خودش کشیده اند فراتر می گذارد و با تمام مشکلاتش اما چیزی را ارائه می دهد که نه تنها نسبت به نمونه های داخلی تفاوت هایی دارد بلکه خلاقیت هایی هم در آن دیده می شود.

دریفت یک حرکت رو به جلو برای سبک ماشین سواری ایرانی است و اگرچه این ریسک بدون قربانی نبوده ولی همچنان با اثر سرگرم کننده قابل دفاعی رو به رو هستیم. بنابراین حتی اگر از ویژگی های مثبت فاکتور بگیریم باز همین مسئله به تنهایی کافیست تا ساخته تترا پازل (Tetra Puzzle) را یکی از بهترین عناوین ریسینگ داخلی بنامیم.

بازی دریفت
اشتباه نکنید، دریفت عنوانی در سبک درگ ریسینگ نیست.

بازی دریفت تا حد زیادی یادآور سری آسفالت است. هر مسابقه در محیط شهری برگزار می شود و با هدف «اول شدن» پا به میدان رقابت ها می گذارید. در این میان نیز می توانید با دریفت کردن نیتروژن بیشتری به دست بیاورید و راه خود را برای پیروزی هموارتر کنید.

تترا پازل این مکانیزم های پایه گیم پلی را در سه بخش بسط داده است: داستانی، آنلاین و دوئل مرگ. در قسمت داستانی و همانند تمام بازی های ماشین سواری ایرانی باید با تمام ماشین های شهر مسابقه دهید تا خودتان را به عنوان یک مدعی بزرگ به بقیه راننده ها (لطفا دیگر بیخیال این سناریو شوید) ثابت کنید.

دریفت
بدل دیکاپریو هم انگار در بازی حضور دارد.

قضیه این سناریو تکراری زمانی برای دریفت بدتر می شود که اولین دیالوگ ها را می بینید؛ مگر جمله ها از این کلیشه ای تر هم می شوند؟ اگرچه داستان هیچوقت بخش مهمی برای بازی های ریسینگ نیست و به خاطر گیم پلی خوب دریفت، بعد از اولین مسابقه نیز قضیه داستان و دیالوگ ها را فراموش می کنید ولی در همین سطح هم انتظار چیز بهتری داشتیم.

از دیدگاه گیم پلی، بازی عملکرد خوبی از خودش به جای می گذارد. کنترل ماشین ها روان است، تاثیر هر تغییری که در ماشین می دهید را می توانید احساس کنید و گیم پلی آرکید گونه بازی اغراق شده نیست. اما نکته جالب تر به بخش استارت اتومبیل ها بر می گردد.

در اینجا سازنده از بازی های درگ ریسینگ الهام گرفته و اگر با کنترل سرعت اولیه خود یک استارت عالی داشته باشید می توانید با یک شروع بهتر مسابقه را آغاز کنید. اما با تمام این نکات مثبت، مسابقات کم موجب شده اند تا به اندازه کافی نتوانید از رقابت های بخش داستانی لذت ببرید.

رابط کاربری بازی می توانست بهتر باشد؛ چینش بعضی دکمه ها اشتباه بوده و نه تنها فاصله ترمز با لبه های موبایل زیاد است بلکه تنها یک دکمه ترمز در قسمت چپ قرار دارد.

در حال حاضر که این مطلب را می نویسیم، بازی دریفت 24 مسابقه به همراه چند رقابت فرعی دارد و اگر از زمان مورد نیاز برای ارتقا ماشین ها فاکتور بگیریم، خیلی هم وقت تان را نمی گیرند. البته در گفت و گویی که با استودیو تترا پازل داشتیم، آن ها روی محتویات جدید برای بخش داستانی کار می کنند:

در حال کار روی یک محیط جدید هستیم و تصمیم داریم تا در قالب فصلی به بخش داستانی اضافه کنیم. مسیرهای جدید این فصل جدید برای دیگر قسمت ها [بخش دوئل و آنلاین] نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سیستم پرداخت درون برنامه بازی جای کار دارد و برای اینکه بدونه هزینه کردن ماشین خریده یا ارتقا دهید باید مسابقات زیادی را تکرار کنید.

نکته منفی دوم این قسمت به هوش مصنوعی رقبا بر می گردد. هر چه قدر هوش مصنوعی رانندگان معمولی مناسب است ولی رانندگان مطرح شهر به طرز عجیبی راه را برای پیروزی شما باز می گذارند. وضعیت آن ها به قدری وخیم است که حتی اگر با یک ماشین خیلی ضعیف مسابقه دهید باز برنده خواهید شد.

در بخش آنلاین سیستم یافتن بازیکن مناسب بوده و نه تنها حریف خیلی زود پیدا می شود بلکه بازی دریفت تمام تلاشش را می کند تا قدرت ماشین های هر دو راننده نزدیک به یکدیگر باشد. از طرفی طراحی درست مسیرهای مسابقه نیز باعث شده تا اهمیت نحوه رانندگی افزایش پیدا کند و همه چیز به قسمت ارتقا خاتمه نیابد.

البته بازی پتانسیل این را داشت تا در قسمت چند نفره حالت های بیشتری را ببینیم و پیروزی تنها محدود به رد شدن از خط پایان نباشد، المانی که در بخش داستانی و با اهدافی که در هر مرحله باید انجام بدید نیز شاهد هستیم. قسمت دوئل مرگ هم به نوعی حکم شرط بندی را داشته و با هزینه مقدار زیادی سکه مسابقه می دهید.

دریفت
مسابقات در شهر هستند، چرا همانند اسفالت ماشین های معمولی در مسیر حضور ندارند؟ در پاسخ به دیجیاتو سازنده گفت: چون مسابقه از نوع ریس هست و مسابقات آنلاین داریم تصمیم گرفتیم هوش مصنوعی نباشد.

اگر بردید که پول زیادی به جیب می زنید و در صورتی که باختید، تمام سکه هایی که شرط بستید را می بازید. با وجود اینکه همین سه بخش برای داشتن یک تجربه جذاب و سرگرم کننده از بازی دریفت کفایت می کنند ولی تترال پازل در ادامه صحبت هایش با دیجیاتو خبر از ارائه محتوییات بیشتر، جدا از بخش داستانی داد:

روی بخش کلوپ بازی کار می کنیم تا افراد بتوانند با دوستان شان یک کلوپ درست کنند، آنجا چت کنند و حتی با آن ها مسابقه های دوستانه بدهند. یک سری ماشین جدید نیز در راه است که به زودی به بازی اضافه خواهند شد و تعداد اتومبیل ها را زیادتر می کنند.

نمایی از بخش شخصی سازی که جذابیت بازی را افزایش داده است. فقط امیدواریم در بروزرسانی های آتی بتوانیم رنگ برچسب ها را هم عوض کنیم.

از لحاظ گرافیک، با یکی از درخشان ترین های ایرانی رو به رو هستیم. مدل سازی ماشین ها فوق العاده بوده، بافت ها کیفیت بالایی دارند و تغییراتی ظاهری که در اتومبیل ها می توانید بدهید همگی دارای جزییات کافی هستند. از طرفی افکت های به نمایش درآمده هنگام انجام دریفت و استفاده از نیتروژن زیبایی بازی را بیشتر کرده اند.

تنها ضعف این قسمت به Draw Distance (حداکثر فاصله ای که محیط پردازش می شود) و فیزیک نامناسب ماشین ها هنگام برخورد به یکدیگر بر می گردد که البته در آپدیت های آتی احتمالا برطرف شوند. بازی دریفت عنوانی زیبا، جاه طلبانه، سرگرم کننده و در عین حال با مشکلات فراوان است.

ولی با این وجود، نقطه ضعف هایی که گفتیم هیچگونه تاثیر منفی بزرگی روی هسته اصلی گیم پلی نگذاشته اند. در واقع با اثر قابل احترامی رو به رو هستیم که به بازیکن یک تجربه متفاوت نسبت به نمونه های مشابه ایرانی می دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم نتیجه 18 ماه تلاش استودیو تترا پازل را از دست ندهید.

دریفت

دریفت

سازنده: فن افزار قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 73.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی