ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی استیشن 5
ویجیاتو - بازی

مشخصات سخت افزار و تاریخ احتمالی عرضه پلی استیشن 5 فاش شد

سایت SemiAccurate ادعا می کند به اطلاعات جدیدی در مورد تاریخ عرضه پلی استیشن 5 و سخت افزار این کنسول دست یافته است. طبق این مقاله، کنسول نسل بعدی سونی از پردازنده ای بر اساس ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

سایت SemiAccurate ادعا می کند به اطلاعات جدیدی در مورد تاریخ عرضه پلی استیشن 5 و سخت افزار این کنسول دست یافته است.

طبق این مقاله، کنسول نسل بعدی سونی از پردازنده ای بر اساس معماری Zen که ساخته کمپانی AMD است، بهره خواهد برد. پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 هم بر پایه فناوری Navi خواهد بود. البته AMD هنوز اطلاعات زیادی را در مورد این پردازنده منتشر نکرده و تنها از آن به عنوان یک فناوری برای نسل بعدی، یاد کرده است.

همچنین بر اساس اطلاعات سایت سایت SemiAccurate، در پلی استیشن 5 از حافظه های GDDR6 استفاده خواهد شد. جدا از این ها، سونی به پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی روی کنسول نسل بعدی خود هم ادامه خواهد داد و باید منتظر عرضه بازی های بیشتری با محوریت این فناوری در سال های آینده باشیم.

سایت SemiAccurate در ادامه به فرستاده شدن کیت های توسعه پلی استیشن 5 به کمپانی های بازی سازی اشاره می کند و از همین رو احتمال عرضه پلی استیشن 5 در سال جاری میلادی را بعید نمی داند. البته مایکل پکتر، تحلیلگر حوزه بازی های ویدیویی، این ادعا را رد کرده و احتمال عرضه کنسول نسل بعدی سونی در سال 2018 را بسیار بعید می داند.

پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4
پلی استیشن 4 همچنان به فروش بالای خود ادامه می دهد

او احتمال عرضه پلی استیشن 5 در سال 2019 را چیزی نزدیک به 25 درصد دانسته و سال 2020 را زمان احتمالی عرضه این کنسول می داند. لازم به ذکر است که پلی استیشن 4 از نظر فروش کاملاً موفق ظاهر شده، اما طی سال گذشته شیب فروش این کنسول به دلیل مدت زمانی که از عرضه آن می گذرد، آهسته تر از گذشته شده است.

البته پیش بینی می شود به لطف بازی هایی که طی دو سال آینده به صورت انحصاری برای این کنسول منتشر می شوند، پلی استیشن 4 همچنان به فروش بالای خود در بازار های جهانی ادامه دهد.

به نظر می رسد هنوز زمان صحبت در مورد کنسول های نسل بعدی کمپانی های سونی و مایکروسافت فرا نرسیده و قطعاً با گذشت زمان اطلاعات بیشتری در رابطه با این کنسول ها منتشر خواهد شد.

توقع شما از کنسول های نسل بعدی چیست؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • morteza r11
    morteza r11 | ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

    من تازه یک ساله ps4 گرفتم امیدوارم فیفارو تا حد اقل ۵ ساله دیگه خوب پشتیبانی کنه?

  • MasoudZ
    MasoudZ | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    یادش بخیر ,زمان Ps2 چه بازیای خفنی میساختن,پانیشر اسپلینترسل هیتمن و...بازیای اون موقع خیلی هیجان انگیز و داستان محور بودن ولی الان همه بازیا فقط گرافیکشون بالا رفته و اوپن ورد شدن و داستانشونم ضعیف تر شده?

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    نسل آینده احتمالا شاهد رقابت خوبی بین سونی و مایکروسافت باشیم. بنظر میاد که مایکرو از تجربه نسل کنونی درس گرفته باشه. چون وان ایکس واقعا کنسول کاملی بود ولی خب دیر بود! اگه بتونه نسل آینده یه کنسول بی نقص مثل وان ایکس برای رقابت با پی اس۵ بده بیرون و یه دستی هم به سر و روی انحصاری هاش بکشه نسل خوبی رو شاهد خواهیم بود. دقیقا مثل نسل ۷ که رقابت شدید و جذابی بود و بازی های بی نظیری رو شاهد بودیم.

  • dystopia
    dystopia | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    مثل 4 نسخه قبلی موفق میشه اون که شکی نیست توش، احتمال شکستش خیلی کمه. فقط امیدوارم تا زمانی که این میاد، مبادلات ما با دنیا درست بشه هم خود کنسول هم بازی هاش رو با قیمت مناسب بخریم و بتونیم بی هیچ دق دقه ای آنلاین بازی کنیم...
    توقع زیادیه؟ فقط همین.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی