ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعرفه 25 درصدی کشور چین بر محصولات آمریکایی؛ سردردی تازه برای تسلا

به گفته اقتصاددانان، تعرفه های جدید کشور چین بر محصولات آمریکایی می تواند برای کمپانی تسلا دردسرآفرین باشد. در ماه مارس، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا خبر از اعمال تعرفه های جدید بر واردات آلومینیوم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

به گفته اقتصاددانان، تعرفه های جدید کشور چین بر محصولات آمریکایی می تواند برای کمپانی تسلا دردسرآفرین باشد. در ماه مارس، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا خبر از اعمال تعرفه های جدید بر واردات آلومینیوم و آهن داد و چند روز پیش اعلام کرد تعرفه واردات محصولات چینی را بیش از پیش افزایش می دهد. در پاسخ به این حرکت، دولت چین هم خبر از افزایش 25 درصدی تعرفه واردات محصولاتی آمریکایی به ارزش 50 میلیارد دلار داد که اتومبیل ها را نیز شامل می شود.

حالا اقتصاددانان و تحلیلگران عقیده دارند که این خبری بسیار بد برای تسلا بوده و بدون شک، به کاهش فروش محصولات این کمپانی منجر می شود. در سال 2017، تسلا فروشی 2 میلیارد دلاری در کشور چین داشت که 17 درصد از درآمد 11.8 میلیارد دلاری این کمپانی را در همین سال شامل می شد.

اما با تعرفه 25 درصدی چین روی اتومبیل های آمریکایی، قیمت خودروهای تسلا به شکل قابل توجهی افزایش می یابد که در نهایت فروش کمتر را در پی خواهد داشت. اتومبیل Model S تسلا هم اکنون قیمتی معادل 103 هزار دلار در چین دارد و با افزایش 25 درصدی، این قیمت به 128 هزار دلار می رسد.

تسلا تا به این لحظه، سال 2018 بسیار ناگواری را پشت سر گذاشته و تعرفه چین بر اتومبیل های وارداتی، تنها یکی از دردسرهای آن تلقی می شود. اواخر ماه مارس، یکی از اتومبیل Model X تسلا در حالت ناوبری خودکار تصادفی کشنده را پشت سر گذاشت و چند روز بعد، وقتی ایلان ماسک به شوخی درباره ورشکستگی کمپانی خود توییت کرد، با کاهش ارزش سهام مواجه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ErfanM
    ErfanM | ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

    تعرفه ۲۵ درصدی
    الان مال ما چند درصده؟
    ۱۳۰ درصد؟
    تازه اونم رسمی وگرنه بازار همونم نیست....
    هر دفه به این مساله فکر میکنم میخوام سرم رو بکوبم دیوار بمیرم که یه شرکت خودروسازی با کلی کارگر و قطعات و.... یه خودرو میسازه بعد میاد ایران و مفت خور ها ۲.۵ برابر میدنش دست مردم
    لعنت به من که اجازه میدم بیشرف ها بهم حکومت کنن

  • تکنولوژی برتر
    تکنولوژی برتر | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    باز چینیا مثل ما بدبخت نیستن چندتا ماشین درست درمون داخلی دارن حداقل.

  • λ
    λ | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    اين ترامپ شرکت‌های آمریکایی که هیچ، دنیارو به‌ فنا میده... تأثیراتشم هفت هشت سال دیگه مشخص میشه، مث رئیس جمهور قبلی خودمون! :)
    Make America Great Again!!

    • soltani
      soltani | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

      باز حداقل ب فکر مردم کشورشه،دنیارو خراب کنه کشورشو اباد میکنه

    • آریا
      آریا | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

      اتفاقا برعکس. تو جنگ تجاری امریکا برنده خواهد شد. تنها نقطه قوت محصولات چینی قیمت پایین اونهاست نه کیفیت. برای همین برای مصرف کننده امریکایی دیگر محصول چینی صرف اقتصادی نخواهد داشت و در نتیجه از محصول امریکایی هم قیمت آن استفاده خواهد کرد.
      از طرفی چین مجبوره بعضی ار محصولات رو از امریکا وارد کنه چون انحصار و تکنولوژیش فقط در اختیار امریکاست. پس برد با امریکا خواهد بود
      برای همین ترامپ گفته جنگ تجاری به سود امریکا تمام خواهد شد

مطالب پیشنهادی