ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

autonomous driving
خودرو

نتیجه عجیب یک تحقیق؛ 75 درصد آمریکایی ها مخالف فناوری خودران هستند

با توجه به روند کنونی تردیدی نیست که آینده صنعت خودرو با فناوری خودران گره خورده است. با وجود مزایای پرشمار به نظر می رسد هنوز این فناوری چندان تکامل نیافته و سیستم های مربوط ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

با توجه به روند کنونی تردیدی نیست که آینده صنعت خودرو با فناوری خودران گره خورده است. با وجود مزایای پرشمار به نظر می رسد هنوز این فناوری چندان تکامل نیافته و سیستم های مربوط به آن نمی توانند جایگزین راننده شوند. حتی در صورت تکامل اینکه آیا این فناوری با استقبال روبرو خواهد شد یا خیر، پاسخی قاطع و مطمئن ندارد.

اخیرا یک موسسه تحقیقاتی به میان مشتریان بازار خودرو رفته و درباره فناوری خودران از آنها نظرسنجی کرده است. در این تحقیق که بین 27 نوامبر و 8 دسامبر سال گذشته انجام شده، از 21,549 نفر نظرسنجی به عمل آمده است. این افراد بین 18 الی 24 سال سن داشته و اهل 28 کشور مختلف بوده اند.

بر اساس یافته های این تحقیق حدود یک چهارم آمریکایی ها و کمتر از 20 درصد از کانادایی ها طرفدار اتومبیل های خودران بوده و یا نسبت به استفاده از آنها تمایل نشان می دهند.

در خارج از آمریکای شمالی میانگین افراد علاقه مند به فناوری خودران 30 درصد برآورد شده که این رقم نیز چندان چشمگیر نیست؛ مخصوصا اینکه 24 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی کاملا مخالف ایده اتومبیل های خودران بوده و گفته اند که هرگز از این دسته از وسایل نقلیه استفاده نخواهند کرد.

در این بین 37 درصد از افراد اعلام کرده اند که دوست دارند اتومبیل هایشان به فناوری نیمه خودران مجهز باشند، 12 درصد نیز به استفاده از ناوگان اتومبیل های خودران به اشتراک گذاری مسیر اظهار علاقه کرده اند.

آمریکایی ها البته نسبت به تکنولوژی هایی مثل پارک خودکار و کروز کنترل تطبیق پذیر علاقه نشان داده اند. 58 درصد از افراد نظرسنجی شده در ایالات متحده گفته اند که در صورت تجهیز به فناوری پارک خودکار از آن استفاده می کنند؛ 53 درصد نیز گفته اند که از فناوری خوران در اتوبان ها و سفرهای طولانی بهره می گیرند.

Tesla Autopilot

نظرسنجی موسسه Ipsos یک نکته بسیار جالب نیز دارد. طبق این نظرسنجی 58 درصد از دموکرات ها و 67 درصد از جمهوری خواهان خود را به عنوان علاقه مندان خودرو معرفی کرده اند. به عبارت دیگر طیف بیشتری از افرادی که در نظرسنجی Ipsos شرکت داشته اند، تمایلی نسبت به فناوری خودران نداشته و مایل هستند کنترل کننده خودرو خودشان باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

    والا حق دارند ! منم مخالفم ! یعنی چی !؟ خوب ماشینو ساختن باهاش رانندگی کنی دیگه ! اگه قرار باشه رانندگی نکنی خوب با همون اتوبوس و مترو و تاکسی میری دیگه چه معنی داره ترافیک بیخودی درست کنی !!!?

  • آریا
    آریا | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

    بودنش بهتر از نبودنه. باید بشه غیر فعالش کرد. ولی ممکنه یه زمانی لازم بشه. مثلا تو جاده حلت بد بشه و کسی نباشه شما رو به بیمارستان ببره. اونجا میتونه کارایی داشته باشه. ولی در حالت عادی رانندگی کردن لذت بخش تره

  • yosof
    yosof | ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

    پس توسعش رو متوقف کنید
    دموکراسیه دیگه
    مردم که مخالفن باید طبق رایشون عمل کنن
    ۷۰ درصد مردم فرانسه هم مخالف فروش تسلیحات به عربستان هستند اما همچنان به فروش میره
    این شد دموکراسی

    • pedram
      pedram | ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

      خواهش میکنم یوسف جان شما چیزی ننویس. واقا اکثر کامنت هات بدون فکر هست و معلوم نیست چه فازی هستی. جالبه راجع به همه چی هم صاحب نظری

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی