ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین پرواز فضایی با سرنشین کمپانی بوئینگ باز هم به تاخیر افتاد

به نظر می‌رسد که اولین پرواز فضایی با سرنشین کمپانی بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی به دلایل خاصی به تاخیر بیفتند چرا که قرار است یک سرنشین دیگر نیز با فضاپیمای این شرکت به فضا ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به نظر می‌رسد که اولین پرواز فضایی با سرنشین کمپانی بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی به دلایل خاصی به تاخیر بیفتند چرا که قرار است یک سرنشین دیگر نیز با فضاپیمای این شرکت به فضا فرستاده شود.

طبق برنامه‌‌های قبلی، قرار بود امسال فضاپیمای Starliner بوئینگ دو فضانورد ناسا را طی سفری دو هفته‌ای به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کند اما به نظر می‌رسد که آژانس فضایی یاد شده، قصد داشته باشد که پرتاب این فضاپیما را شش ماه به تعویق بیاندازند تا بتواند فضانورد سومی را نیز به این سفر دو نفره اضافه کند.

این مسئله موجب شده که ساختار اولین پرواز فضایی با سرنشین کمپانی بوئینگ به طور کلی تغییر کند و ماموریتی که قرار بود تنها پروازی آزمایشی باشد به یک ماموریت تمام و کمال فضایی تبدیل شود. شاید این تغییر رویه بدین دلیل باشد که ناسا برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی دچار مشکل شده و سعی دارد از تمامی امکانات موجود استفاده کند.

فضانوردان ناسا در حال حاضر به وسیله راکت سایوز روسی به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل می‌شوند و راکت بعدی نیز تا پایان پاییز سال ۲۰۱۹ پرتاب خواهد شد. پس از آن ناسا مجبور است با تکیه بر شرکای تبلیغاتی‌ خود نظیر بوئینگ و اسپیس اکس، فضانوردانش را به این ایستگاه بفرستد.

در حال حاضر ناسا نگران است که بوئینگ و اسپیس اکس نتوانند به موقع برای ماموریت‌های این چنینی آماده شوند چرا که این شرکت‌ها قرار بود فضاپیما‌های خود را طی سال میلادی جاری روانه ایستگاه فضایی کنند که تا به حال محقق نشده و این ماموریت‌ها بارها به تعویق افتاده است.

البته بوئینگ و اسپیس اکس قرار است ماموریت‌های آزمایشی خود را چند ماه دیگر انجام دهند. پس از این پرواز‌های آزمایشی، شش ماه زمان لازم است تا کمپانی‌های یاد شده بتوانند برای ماموریت‌های فضایی آماده شوند. با این حال به نظر می‌رسد که پرواز‌های آزمایشی نیز قرار است به تعویق بیافتند و شاید به همین دلیل است که ناسا تصمیم گرفته فضانوردان بیشتری را طی اولین پرواز فضایی با سرنشین کمپانی بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی