ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پروژه بزرگ فولکس واگن برای سال 2022؛ تکیه برجایگاه نخست صنعت خودروهای برقی

برنامه جدید فولکس واگن تولید خودروهای الکتریکی و پاک با توانایی بالاتر و رونمایی از ابتکارات و نوآوری های جدید در این زمینه است. ماتیاس مولر، مدیرعامل گروه فولکس واگن در کنفرانس مطبوعاتی سالانه این ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

برنامه جدید فولکس واگن تولید خودروهای الکتریکی و پاک با توانایی بالاتر و رونمایی از ابتکارات و نوآوری های جدید در این زمینه است. ماتیاس مولر، مدیرعامل گروه فولکس واگن در کنفرانس مطبوعاتی سالانه این کمپانی در شهر برلین کشور آلمان از برنامه جدیدی تحت عنوان Roadmap E رونمایی کرده و جزییاتی در این باره منتشر کرد.

این برنامه که شامل راه اندازی و پیاده سازی 16 سایت تولید خودرو در نقاطی مختلف از جهان است سبب خواهد شد که تولید خودروهای الکتریکی و باتری های متصل به آن ها تا قبل از سال 2022 به طور قابل توجهی افزایش یابد.

باید توجه کرد که این موضوع یک هدف بلند مدت و نسبتا بزرگ است چرا که فولکس واگن در حال حاضر محصولات الکتریکی خود را تنها در سه کارخانه تولید کرده و راهی بازار می کند.

Volkswagen I.D. BUZZ

بنا به گفته های مدیرعامل فولکس واگن، این کمپانی به سرعت در حال پیاده سازی اهداف خود بوده و قصد دارد تا سال 2022 تمامی 16 سایتی را که هنوز نامی برای آن ها انتخاب نشده راه اندازی و وارد چرخه تولید کند. مولر مدعی است که تا 2 سال دیگر علاوه بر سه کارخانه فعلی، نه کارخانه مخصوص خودروهای الکتریکی دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.

از ابعاد دیگر برنامه Roadmap E، ایجاد همکاری و بستن قرارداد کاری با کمپانی ها و سازنده های اروپایی و چینی فعال در صنعت باتری سازی است. بر طبق این برنامه فولکس واگن قصد دارد در راستای تامین و توسعه باتری های مورد استفاده اعضای خانواده I.D. قرارداری به ارزش 24میلیارد دلار را با کمپانی های چینی و اروپایی ببندد. فولکس واگن هنوز تصمیم نگرفته است که آیا محصولات برقی خود را راهی جاده های امریکای شمالی نیز خواهد کرد یا نه

Porsche Mission E Cross Turismo

در نمایشگاه خودروی ژنو امسال این خودروساز آلمانی از سه کانسپت الکتریکی جدید شامل آئودی ای ترون، پورشه میشن‌ ای کراس و آی ‌دی ویزیون رونمایی کرد.

کانسپت آی‌ دی ویزیون آخرین عضو از خانواده I.D. است که به تازگی به آن ها پیوسته و گفته می شود نهایتا تا پایان سال 2019 تولید آن آغاز و راهی جاده ها خواهد شد.
مولر در کنفرانس مطبوعاتی سالانه گروه فولکس‌واگن توضیح داده است که این کمپانی به تعهد خود به بازار خودروهای برقی وفادار بوده و طبق برنامه قصد دارد که تقربیا هر ماه یک خودروی برقی جدید را معرفی کند.

او مدعی است که فولکس واگن می خواهد ظرف چند سال آینده بزرگترین ناوگان حمل و نقل الکتریکی را در سراسر جهان راه اندازی کند و تمامی برندها و خودروسازان را به چالش بکشد.

Volkswagen I.D. Vizzion

هرچند فولکس واگن سرمایه گذاری فوق العاده ای بر روی خودروهای الکتریکی انجام داده اما این کمپانی همچنان تمرکز خود را بر روی بازار فروش خودروهای درون سوز حفظ کرده و تمایل ندارد که از معرفی و تولید مدل های مختلفی از خودروهای بنزینی و دیزلی سنتی دست بکشد.

این کمپانی قصد دارد در سال 2018 چیزی در حدود 24.71 میلیارد دلار را در تولید خودروهای درونسوز سرمایه گذاری کند که گفته می شود این سرمایه گذاری در طی پنج سال آینده به میزان 111 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

هرچند که رسوایی دیزل گیت سبب شد که بسیاری نسبت به آینده صنعت خودروسازی در بخش خودروهای گازوئیلی و دیزلی نا امید شوند اما مولر معتفد است که موتورهای گازوئیلی به زودی پیشرفت قابل توجهی کرده و در آینده نزدیک یک جهش فوق العاده در تولید آن ها رخ خواهد داد.

گفته می شود فولکس واگن پس از رسوایی دیزل گیت به دنبال کسب اعتماد مردم، دولت ها و بهبود وجهه عمومی خود بوده و از علل سرمایه گذاری در بازار خودروهای برقی علاوه بر کمک به کاهش آلودگی هوا و کسب سهم بیشتری از بازار همین موضوع عنوان شده است.

این مدیرعامل در انتهای کنفرانس مطبوعاتی مذکور توضیح داده است که ما با وجود تکنولوژی ها و خودروهای موجود که به دنبال ایفا نقش و بهبود شرایط در آینده هستند گروه فولکس واگن سرمایه خود را در بخش خودروهای برقی قرار داده و به دنبال ایجاد یک تحول بزرگ در این حوزه از صنعت خودروسازی است.

Audi e-tron prototype
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • milad
    milad | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

    فقط تسلا

مطالب پیشنهادی