ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شاهزاده کت و شلوار پوش عربستان به سیلیکون ولی رفت

محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان به تازگی با بسیاری از بزرگان حوزه فناوری سیلیکون ولی و نیز حوزه رسانه دیدار کرده است. محمد بن سلمان در سفر اخیر خود به آمریکا با «ساندار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان به تازگی با بسیاری از بزرگان حوزه فناوری سیلیکون ولی و نیز حوزه رسانه دیدار کرده است.

محمد بن سلمان در سفر اخیر خود به آمریکا با «ساندار پیچای»، مدیر عامل گوگل، «ریچارد برانسون»، موسس گروه شرکت های ویرجین و برخی از مدیران مطرح دیگر دیدار کرده و قرار است به زودی با تیم کوک نیز ملاقاتی داشته باشد.

بر اساس گزارش ها در بازدید ولیعهد سعودی از مقر گوگل در ماونتین ویو در مورد تأسیس مرکز آموزش تحقیق و توسعه برای جوانان در عربستان و نیز همکاری در زمینه امنیت سایبری مذاکره شده است.

محمد بن سلمان در ملاقات با سرگئی برین، هم بنیانگذار گوگل

در ملاقات با مدیران گوگل، شاهزاده سعودی همچنین قراردادی در زمینه محاسبات ابری با این شرکت منعقد کرده که البته مبلغ قرارداد اعلام نشده. گوگل رسماً این ملاقات را تأیید کرده ولی بیش از این در مورد مذاکرات اظهار نظر نکرده است.

محمد بن سلمان همچنین از بخش ویژه ای در آلفابت دیدار کرده؛ واحد مرتبط با خودروهای خودران وِیمو. بر اساس اعلام منابع رسمی، ویمو امکان سوار شدن و راندن خودروی خود را به شاهزاده داده. سخنگوی این کمپانی از هرگونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

ولیعهد سعودی در زمینه سفرهای فضایی با ریچارد برانسون، موسس مجموعه شرکت های ویرجین گفتگو کرده. طبق گزارش ها محمد بن سلمان در مورد مسائل بشر دوستانه با بیل گیتس و درباره فناوری با جف بزوس صحبت کرده. او همچنین از دانشگاه های هاروارد و MIT بازدید کرده است.

محمد بن سلمان در ملاقات با ریچارد برانسون، بنیانگذار گروه شرکت های ویرجین

به نظر می رسد تلاش شاهزاده مذکور برای توسعه همکاری ها در زمینه فناوری به هدف آتی او مرتبط باشد. بر اساس گزارش ها به عنوان بخشی از چشم انداز تعریف شده برای سال 2030 عربستان، محمد بن سلمان تلاش می کند میزان وابستگی های این کشور به صنعت نفت را کاهش دهد.

محمد بن سلمان در ملاقات با سرگئی برین، هم بنیانگذار گوگل و ساندار پیچای، مدیر عامل کمپانی

به عبارتی دیگر او قصد دارد نظر مساعد سرمایه گذاران آمریکایی را به حوزه هایی فراتر از آرامکو (شرکت ملی نفت عربستان سعودی که در ابتدا با مشارکت آمریکا تأسیس شد) جلب کند. به عقیده «آدام آرون»، مدیر اجرایی کمپانی تئاتر های AMC که با ولیعهد عربستان ملاقات داشته، محمد بن سلمان از تصویر منفی عربستان در آمریکا آگاه است و تلاش می کند عربستان را در دید آمریکایی ها جذاب جلوه دهد و البته به عقیده آرون این موضوع زیرکانه به نظر می رسد.

بر اساس گزارش های رسمی قرار است در آینده کنسرت ها و فستیوال های جاز و نیز فیلم های خارجی راه خود را به عربستان باز کنند و در همین راستا اخیراً پس از ممنوعیت 35 ساله سینماهای عربستان، فیلم بلک پنتر در این کشور اکران شده. به گفته آرون بالاخره خانم ها می توانند به همراه آقایان در سالن های سینما به تماشای فیلم ها بنشینند.

همچنین اخیراً گروه تجاری سافت‌بنک یادداشت تفاهمی با دولت عربستان سعودی برای ساخت یک نیروگاه خورشیدی 200 میلیارد دلاری به امضا رسانده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    چند وقت پیش کتابی تاریخی میخوندم درباره حمله مغول و چه اینکه چه بلایی به سر ایران آوارد. اما ایران بعد از مغول دوباره تونست خودش رو پیدا بکنه چون هنوز هم یه چیزایی باقی مونده بود اما این لاشخورا یه جوری ایران رو ویران کردن که هرگز به یه کشور پیشرفته تبدیل نخواهد شد. منی که همیشه از مهاجرت کردن متنفر بودم الان مصرانه دنبال رفتن از این خراب شده ام، هرجا که شد، حتی همین عربستان

  • pouya s
    pouya s | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    این شاهزاده تو یه مدت کوتاه داره راه چند ساله را یا شبه میره کشور ما هم نیازمند مسولین دلسوزه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی