ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

راهنمای کراس پلی فورتنایت؛ چگونه با بازیکن های بقیه پلتفرم ها بازی کنیم؟

فورتنایت (Fortnite) حالا به ترند جدید بازی های ویدیویی روی تمام پلتفرم ها تبدیل شده است. با وجود اینکه حالت بتل روی بازی یک کپی از پابجی (PUBG) به حساب می آید ولی کمپانی اپیک ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

فورتنایت (Fortnite) حالا به ترند جدید بازی های ویدیویی روی تمام پلتفرم ها تبدیل شده است. با وجود اینکه حالت بتل روی بازی یک کپی از پابجی (PUBG) به حساب می آید ولی کمپانی اپیک گیمز (Epic Games) خیلی زود توانست رقیب قدرتمندش را پشت سر بگذارد و هم اکنون که این مقاله را می نویسیم، بازی بیش از 45 میلیون بازیکن دارد.

جدا از مکانیزم های گیم پلی جالب این عنوان، یکی از مهمترین عوامل محبوبیت فورتنایت به عرضه آن روی پلتفرم های گوناگون باز می گردد و نکته مثبت اینجاست که اپیک گیمز برای نزدیک تر کردن جامعه بزرگ عنوان خود، قابلیت کراس پلی را به بازی اضافه کرده است.

یعنی کاربران ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، مک، پی سی و موبایل می توانند با یکدیگر و فارغ از هر گونه پلتفرمی که دارند بازی کنند. در این مطلب تصمیم گرفتیم نگاهی به آموزش همین بخش بیاندازیم؛ چگونه می توانید کراس پلی را فعال کنید؟ با راهنمای فورتنایت همراه باشید.

در حالت کراس پلی، سیستم مچ میکینگ چگونه کار می کند؟

اولین نکته در ارتباط سیستم مچ میکینگ (Matchmaking - پیدا کردن بازیکن برای انجام بازی) این است؛ بسته به پلتفرمی که بازی را انجام می دهید، تفاوت هایی وجود دارد. تا پیش از انتشار آپدیت 3.4 برای موبایل، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تنها بازیکن هایی که در یک پلتفرم بازی می کردند می توانستند هم تیمی باشند و بقیه نقش حریف را داشتند.

بنابراین اگر پلی استیشن 4 داشتید نمی توانستید با کسی که پی سی دارد در یک تیم قرار بگیرید و فقط با کاربرانی که دارای کنسول سونی بودند هم تیمی می شدید. اما بروزرسانی 3.4 همه چیز را تغییر داد. اکنون گزینه Party Finder که در منوی اصلی حضور دارد، این امکان را فراهم می کند تا با دوستان تان در پلتفرم های دیگر بازی کنید.

اکانت خود را به اکانت اپیک گیمز وصل کنید

فارغ از اینکه روی چه پلتفرمی بازی را انجام می دهید، برای استفاده از قابلیت کراس پلی و تجربه بازی با بازیکن های دیگر پلتفرم ها نیازمند اکانت اپیک گیمز هستید. برای ساخت اکانت کافیست به سایت رسمی توسعه دهنده بروید و یک حساب کاربری بسازید.

سپس می توانید از اینجا فورتنایت را به حساب های کاربری پلی استیشن و ایکس باکس لینک کنید؛ کافیست روی آیکون آدمک در بالا، سمت راست صفحه کلیک کرده و پلتفرمی که با آن بازی انجام می دهید را انتخاب نمایید.

البته لینک کردن اکانت یک کار اختیاری است. اگر علاقه ای به کراس پلی ندارید، احتیاجی به آن نیست. با این حال تنها مزیت لینک کردن اکانت اصلی به اپیک گیمز، استفاده از قابلیت کراس پلی نبوده و تمام پیشرفت هایی که به دست آورده اید روی اکانت لحاظ می شود. بنابراین در هر پلتفرمی که بازی کنید، همچنان همه چیز را همانند آیتم ها دارید.

دوستان تان را از طریق اکانت اپیک گیمز اضافه کنید

یکی دیگر از مزایای لینک کردن به اکانت اپیک گیمز همینجا خودش را نشان می دهد؛ در هر پلتفرمی که هستید لیست دوست تان تنها محدود به همان پلتفرم است اما از طریق اکانت اپیک گیمز، این دیوار می شکند و دوستانی که دارید هم در تمام پلتفرم ها در دسترس قرار می گیرند.

بعد از اینکه اکانت را به حساب کاربری اپیک گیمز لینک کردید، باید دوستان کراس پلتفرم خود را با راه های زیر به آن اضافه کنید:

  • پی سی یا مک؛ از طریق لانچر اپیک گیمز (Epic Games Launcher) یا درون خود بازی
  • موبایل؛ از درون خود بازی
  • کنسول ها؛ به لطف آپدیت 3.4، از منوی اصلی می توانید دوستان را اضافه، حذف یا مدیریت کنید

چگونه دوستان را بیابیم؟

با بروزرسانی 3.4 فورتنایت، استفاده از گزینه Party Finder در منوی اصلی این امکان را فراهم کرده تا دوستان تان را روی دیگر پلتفرم ها بیابید. جدا از اینکه می توانید برای بقیه دعوت نامه فرستاده، خودتان دعوت نامه بگیرید و بازیکن را اضافه یا حذف کنید.

البته برای کسانی که در جزو دوستان تان قرار ندارند و می خواهید آن ها را به لیست خود بیافزایید، باید نام اکانت اپیک گیمز یا ایمیل هایشان را داشته باشید. اما روی موبایل جدا از این کار، قابلیتی فراهم شده تا دوستان تان در فیسبوک، پلی استیشن 4، ایکس باکس لایو، گوگل یا کسانی که اکانت اپیک گیمز دارند را هم پیدا کنید.

چه پلتفرم هایی از کراس پلی پشتیبانی می کنند؟

یک خبر بد داریم و یک خبر خوب: تمام پلتفرم های کنونی فورتنایت با قابلیت کراس پلی سازگار هستند اما به خاطر سیاست های عجیب های سونی، کاربران ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نمی توانند با یکدیگر بازی کنند و این دو دسته از بازیکن ها در حالت کراس پلی فقط با بازیکن های پی سی، مک یا موبایل می توانند به تجربه فورتنایت بپردازند.

جدولی از پلتفرم هایی که قابلیت کراس پلتفرم دارند؛ برخلاف پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بقیه پلتفرم ها با یکدیگر سازگار هستند.

حالت کراس پلی فورتنایت روی پی سی و مک چگونه است؟

اول از همه چیز برای اینکه فورتنایت را روی رایانه های شخصی بازی کنید، باید لانچر اپیک گیمز را دانلود نمایید. همان جا هم به اکانت اپیک گیمز متصل می شوید. روی پی سی و مک، هر کسی که بخواهد با بازیکن های دیگر پلتفرم ها هم تیمی شود در مسابقه حاضر خواهد شد. مگر آنکه Solo mode (حالت تک نفره) را برای انجام بازی انتخاب کرده باشید. در این صورت تنها با بازیکن های پی سی و مک مبارزه می کنید.

حالت کراس پلی فورتنایت روی پلی استیشن 4 چگونه است؟

دارندگان پلی استیشن 4 می توانند با بازیکن های پی سی، مک و موبایل به تجربه بازی بنشینند. برای اینکه بتوانید با کاربران دیگر پلتفرم ها فورتنایت را انجام دهید، باید مراحل زیر را طی کنید:

1 - اکانت اپیک گیمزتان را به حساب کاربری پلی استیشن نتوورک لینک کنید. برای این کار به اینجا بروید.

2 - کسانی که می خواهید با آن ها بازی کنید را از طریق اپیک گیمز لانچر مک یا پی سی، موبایل یا از طریق منوی اصلی خود پلی استیشن 4 به اکانت اپیک گیمز اضافه نمایید. (در منو روی دکمه Option کنسول کلیک کرده و به قسمت Epic Friends بروید.)

3 - تنظیمات شخصی فورتنایت را روی حالت Public (عمومی) یا Friends (دوستان) بگذارید.

4 - یکی از حالت های Duos (دو نفره) یا Squad (تیمی) را برگزینید.

5 - دوستان تان در دیگر پلتفرم ها می توانند به شما بپیوندند.

حالت کراس پلی فورتنایت روی ایکس باکس وان چگونه است؟

دارندگان ایکس باکس وان یا ایکس باکس وان ایکس می توانند با بازیکن های پی سی، مک و موبایل به تجربه بازی بنشینند. برای اینکه بتوانید با کاربران دیگر پلتفرم ها فورتنایت را انجام دهید، باید مراحل زیر را طی کنید:

1 - اکانت اپیک گیمزتان را به حساب کاربری ایکس باکس لایو لینک کنید. برای این کار به اینجا بروید.

2 - کسانی که می خواهید با آن ها بازی کنید را از طریق اپیک گیمز لانچر مک یا پی سی، موبایل یا از طریق منوی اصلی خود ایکس باکس وان به اکانت اپیک گیمز اضافه نمایید. (در منو روی دکمه Option کنسول کلیک کرده و به قسمت Epic Friends بروید.)

3 - تنظیمات شخصی فورتنایت را روی حالت Public (عمومی) یا Friends (دوستان) بگذارید.

4 - یکی از حالت های Duos (دو نفره) یا Squad (تیمی) را برگزینید.

5 - دوستان تان در دیگر پلتفرم ها می توانند به شما بپیوندند.

در حالت کراس پلی، بازیکن های حریف با چه پلتفرم هایی هستند؟

فرض کنید تمام کارهای بالا را انجام دهید دادید و در حالت تیمی یا دو نفره با دوستان تان در دیگر پلتفرم ها همراه شدید، حالا سوال اینجاست: بازیکن های حریف با چه پلتفرم هایی به مصاف تان می آیند؟ در اینجا پی سی به کنسول ها و کنسول ها به موبایل ارجحیت دارند.

ساده تر بگوییم، اگر یک کاربر iOS باشید هنگام تجربه بازی با دیگر بازیکن های موبایل بازی می کنید. اما فرض کنید که با بازیکن های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان همراه شدید، در این صورت بازی شما را به محیطی با بازیکن های کنسول ها می فرستد.

برای پی سی نیز همینگونه است. اگر پلی استیشن 4 دارید و هم تیمی تان یک بازیکن پی سی به شمار می رود، بنابراین بقیه مبارزین زمین (به غیر از کسانی که همانند شما از دیگر پلتفرم ها آماده اند) بازیکن های پی سی هستند. به نظر می رسد اپیک گیمز این کار را به خاطر بالانس بازی انجام داده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Brj
    Brj | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

    سلام
    من اکانت اپیک ساختم اما با گوشی می خواستم ببینم چجوری اونو به ps4 منتقل کنم؟

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

    سونی هم طبق معمول ع ن گروه. لامصب از خر شیطون بیا پایین این کراس پلی رو اوکی کن. به دلمون موند بتونیم با دوستامون کی پی اس۴ دارن فورتنایت بازی کنیم با اکس باکس.

    • peyman nasiri
      peyman nasiri | ۱ مرداد ۱۳۹۷

      یه سوال داشتم. برای آنلاین بازی کردن فورتنایت روی ایکس باکس وان اکانت گلد لازمه؟

      • علیرضا
        علیرضا | ۲۹ آبان ۱۳۹۸

        ن پ

  • λ
    λ | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

    موبایل Vs پی‌سی!
    کاربر موبایل پودر میشه :/

مطالب پیشنهادی