ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به علت نقض پتنت پایشگر ضربان قلب اپل واچ به دادگاه می رود

اخیراً استارتاپ ساکن میشیگان آمریکا، «Omni MedSci» از اپل به علت نقض پتنت سیستم پایش ضربان قلب به کار رفته در اپل واچ شکایت کرده است. استارتاپ یاد شده بر فناوری لیزر با نور نزدیک ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۰

اخیراً استارتاپ ساکن میشیگان آمریکا، «Omni MedSci» از اپل به علت نقض پتنت سیستم پایش ضربان قلب به کار رفته در اپل واچ شکایت کرده است.

استارتاپ یاد شده بر فناوری لیزر با نور نزدیک به مادون قرمز تمرکز دارد و ادعا کرده که اپل در ساعت هوشمند خود تعدادی از پتنت های مرتبط با تکنولوژی های سنجش ضربان قلب آنها را نقض کرده و به همین دلیل در دادگاه اقامه دعوی کرده اند.

بر اساس گفته استارتاپ یاد شده، این کمپانی با اپل به مدت 2 سال از سال های 2014 تا 2016 و دقیقاً همزمان با توسعه نسل های اول و دوم اپل واچ در حال مذاکره با یکدیگر بوده اند.

در این حین هر دو کمپانی تأکید کرده بودند که در حال پیشرفت به منظور همکاری دو جانبه هستند. اما در نهایت اپل تصمیم به عدم ثبت قراردادی با استارتاپ مذکور گرفت. پس از اینکه مذاکرات بین دو شرکت خاتمه یافت، Omni MedSci ادعا کرد که اپل فناوری را معرفی کرده که از 3 پتنت آنها استفاده می کند.

بر اساس این ادعا استارتاپ مورد بحث متضرر شده و انتظار می رود اپل جدال سختی را برای پیروزی در این پرونده، پیش رو داشته باشد. پرونده شکایت در دادگاه ناحیه شرقی تگزاس مطرح شده؛ ناحیه ای که به طور معمول ادعاهای مرتبط با [نقض] پتنت ها را بسیار جدی می گیرد.

مالکیت Omni MedSci در اختیار شخصی به نام «محمد اسلام» است که تاکنون 6 شرکت تأسیس کرده و مالک بیش از 150 پتنت است. اپل هنوز به طور رسمی اظهار نظری در مورد این پرونده نکرده، ولی تا زمانی که حکم نهایی صادر شود، باز هم انتظار می رود کسب و کار اپل در تمرکز بر نسل بعدی اپل واچ به روند سابق ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش ها احتمالاً نسل چهارم اپل واچ از نمایشگر بزرگتری بهره خواهد برد و در عین حال حسگرهای مرتبط با سلامتی بهبود یافته ای در آن تعبیه خواهد شد. البته احتمالاً دارای حسگر ضربان سنج قلب جدیدتری نیز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی