ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه استیون اسپیلبرگ از واقعیت مجازی در پشت صحنه‌ Ready Player One بهره گرفته است

به تازگی آدام استاک‌هوزن یکی از تهیه‌ کنندگان به نام هالیود درباره‌ی پشت صحنه‌ Ready Player One توضیحاتی ارائه داده و نحوه‌ی استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در ساخت این فیلم نیمه انیمیشین - نیمه زنده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

به تازگی آدام استاک‌هوزن یکی از تهیه‌ کنندگان به نام هالیود درباره‌ی پشت صحنه‌ Ready Player One توضیحاتی ارائه داده و نحوه‌ی استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در ساخت این فیلم نیمه انیمیشین - نیمه زنده را تشریح نموده است.

به تازگی استیون اسپیلبرگ موفق شده چند ژانر پرطرفدار را با هم ترکیب کرده و فیلمی ماجرایی درباره‌ی واقعیت مجازی بسازد. حال با توجه به صحبت های تهیه‌ کننده این فیلم مشخص شده که دست‌اندکاران مجبور شده‌‌اند تا در پشت صحنه‌ Ready Player One از هدست‌های واقعیت مجازی بهره ببرند تا بتوانند فضا، پشت زمینه، دکور و نورپردازی را سنجیده و تغییرات مورد نیاز را اعمال کنند.

فیلم یاد شده در واقع روایتی علمی-تخیلی درباره‌ی دنیای واقعیت مجازی و بازی‌های ویدیویی در آینده‌ی نه چندان دور بوده و به همین دلیل است که برنامه‌ی فیلمبرداری آن به دو قسمت تقسیم شده است. فیلمبرداری در مکان‌های واقعی به صورت همیشگی و روزمره صورت گرفته اما ساخت قسمت مجازی فیلم تفاوت هایی داشته و تصاویر و پس زمینه‌ای واقعی برای آنها ساخته نشده است.

این کارگردان برنده‌ی جایزه اسکار و تیمش در حین فیلمبرداری بارها سعی کرده‌اند تا با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، فضای طراحی شده برای بسیاری از صحنه‌ها را مشاهده کرده و به مانند صحنه‌ی استودیو فیلمسازی در آن قدم بزنند.

روند تولید دنیایی مجازی و مکان‌های موجود در این مکان به خصوص درست مشابه‌ روند همیشگی طراحی صحنه بوده. بدین شکل که ابتدا تیم طراحی به جمع آوری عکس‌ها، ایده ها و نقاشی‌هایی درباره‌ی این مکان پرداختند و پس از آن سعی کردند با الهام از آنها، دنیایی نو و منحصر به فرد را بازسازی کنند. تنها نکته متفاوت این است که ساخت دکور و محل رخ دادن حوادث فیلم کلاً به صورت کامپیوتری و CG ساخته شده است. واقعیت مجازی به دست اندکاران اجازه داده تا به راحتی و بر حسب نیاز، نورپردازی، زاویه‌ی فیلم‌برداری و دیگر متغیر‌های موجود در محل فیلم‌برداری را با چندکلیک ساده عوض کرده و آنها را به دلخواه خود تغییر دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

    من کتابش رو هم خریدم که بخونم ...در ضمن اسپیلبرگ فیلم مزخرف نداره ..این فیلمش رو هم بعد مدت ها در ژانر علمی تخیلی که توش استاده ساخته و بسیار عالی هست ..

  • rad
    rad | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

    مزخرفترین کار اسپیلبرگ

مطالب پیشنهادی