ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

اینتل احتمالا در حال توسعه کارت های گرافیک مستقل است

کمپانی اینتل سال هاست در زمینه توسعه پردازنده و کارت های گرافیک مجتمع فعالیت دارد و حالا شایعاتی از احتمال ورود به این کمپانی به حوزه کارت های گرافیک بازی محور منتشر شده است. پیش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

کمپانی اینتل سال هاست در زمینه توسعه پردازنده و کارت های گرافیک مجتمع فعالیت دارد و حالا شایعاتی از احتمال ورود به این کمپانی به حوزه کارت های گرافیک بازی محور منتشر شده است.

پیش از این خبرهایی از عرضه دو پردازشگر گرافیکی به نام های Arctic Sound و Jupiter Sound توسط این کمپانی منتشر شده بود که به صورت ویژه برای مراکز داده طراحی شده اند. با این حال «اشرف عیسی» از کارشناسان مؤسسه خدمات مالی The Motley Fool مدعی شده که اینتل در پی توسعه کارت های گرافیک مستقل است:

Raja Koduri در حال بازتعریف کارت گرافیک Arctic Sound است که در ابتدا برای استریم ویدئو در مراکز داده طراحی شده بود و حالا برای پردازش بازی و استریم ویدئو بهینه سازی می شود. ظاهرا اینتل قصد ورود پر و سر صدا به این بازار را دارد.

Koduri در زمینه پردازشگرهای گرافیکی تجربه بسیار زیادی در آستین دارد. وی در AMD مسئول توسعه APU، واحد پردازنده گرافیکی مجزا و دیگر فناوری های گرافیکی نوآورانه و پیشگام در صنعت بود و دوره ای نیز در اپل به عنوان آرشیتکت گرافیکی مشغول به کار بوده است. اینتلورود اینتل به عرصه کارت های گرافیک مستقل چندان جای تعجبی ندارد چرا که این کمپانی از پرسنل متخصص و امکانات فنی لازم برخوردار است و از سوی دیگر کمبود کارت های گرافیک و هجوم استخراج کنندگان ارزهای مجازی در سال گذشته باعث افزایش قیمت چشمگیر این قطعات شده است.

با این حال اینتل و AMD به تازگی از چیپستی رونمایی کرده اند که از پردازنده نسل هشتم قدرتمند اینتل و واحد پردازنده گرافیکی مجزای AMD بهره می برد و باید دید ورود این شرکت به عرضه کارت های گرافیک تا چه حد روی این همکاری تاثیر گذار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    توسعه سخت افزار این قطعه یک بحثه ( که صد در صد اینتل توش متخصص وتواناست ) .. ولی توسعه نرم افزار و درایور برای کارت گرافیک ، یک بحث دیگه هست .. جایی که تفاوت ان ویدیا و ای ام دی و بقیه بیشتر توش رقم میخوره .. جایی که شرکت باید به همه تکنیک های رندریگ رئال تایم مسلط باشه ، با موتور های بازی ساز رابطه عمیق داشته باشه .. با مایکروسافت دیرکت اکس و اوپن جی ال تعامل زیاد داشته باشه ... کد هاش بهینه باشه و ...

    شاید برتری ان ویدیا تو حوزه کارت گرافیک ، به دلیل تیم قوی نرم افزاری هست که این شرکت داره .

    امیدوارم اینتل بتونه تو این حوزه موفق بشه . 3 تا رقیب بهتر از 2 تا هستش . و عملا روز به روز بیشتر از جی پی یو تو پردازش ها استفاده میشه و انتل به عنوان یکی از اسطوره های پردازنده ، لازم بود که تو این نوع پردازش ها هم ورود بکنه .

مطالب پیشنهادی