ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی اس 9
تکنولوژی

سامسونگ از تلاش یک ساله برای بهبود کیفیت صدا در گلکسی اس 9 خبر می دهد

گلکسی اس 9 تفاوت آنچنان زیادی با نسخه قبلی خود ندارد اما بهینه سازی های چشمگیری در برخی ویژگی های آن اعمال شده است و حالا سامسونگ از فرایند طاقت فرسای دستیابی به آنها خبر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

گلکسی اس 9 تفاوت آنچنان زیادی با نسخه قبلی خود ندارد اما بهینه سازی های چشمگیری در برخی ویژگی های آن اعمال شده است و حالا سامسونگ از فرایند طاقت فرسای دستیابی به آنها خبر داده است.

یکی از قابلیت های اصلی این اسمارت فون که توجهات زیادی را به خود جلب کرد دوربین با گشودگی لنز متغیر بود که باعث شد نگاه ها از جنبه های دیگر از قبیل ارتقای اسپیکر تا حدودی منحرف شود. با این حال گلکسی اس 9 و مدل پلاس آن از اسپیکر استریو AKG که سابقه درخشانی در عرصه صدا دارد بهره می برند و علاوه بر این صدای خروجی به لطف دالبی اتموس (Dolby Atmos) با کیفیتی چشمگیر پخش می شود.

کمپانی سازنده به منظور بهره گیری از این ویژگی ها و ایجاد تجربه ای فراگیر ناچار بوده تغییراتی را در ساختار اسپیکر اعمال کرده و اسپیکر مکالمه را نیز به کار بگیرد.گلکسی اس 9مهندسان سامسونگ در گام نخست اسپیکری داینامیک را در بخش بالایی موبایل تعبیه کرده اند. این فرایند به ظاهر ساده مستلزم بازآرایی قطعات داخلی اطراف اسپیکر از قبیل دوربین سلفی و اسکنر عنبیه بوده است. از سوی دیگر باید در عین حفظ اندازه کوچک اسپیکر، قدرت آن تا حد کافی ارتقا پیدا می کرد.

مسئولان این کمپانی برای رسیدن به این هدف تیمی متشکل از مهندسان بخش های مختلف را گرد هم آوردند. این تیم یک سال تمام را صرف اصلاح ساختار محرک اسپیکر کرده و در نهایت با توجه به فضای موجود سایز آن را تا 1.5 برابر افزایش دادند. علاوه بر این میزان تداخل و نویز قطعات دیگری که از آهنربا بهره می بردند نیز تا حد زیادی کاسته شده است.

نتیجه تمامی این تلاش ها موبایلی است که به لطف اسپیکر بزرگتر، پخش استریو و فعال کردن فناوری دالبی نسبت به نسل قبلی صدایی 1.4 برابر بلندتر (3 تا 4 دسیبل) را به صورت سه بعدی تولید کرده و کاربر را در خود غوطه ور می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • u kh
    u kh | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    @erfanm
    رسما توهم زدیا نصف اون چیزایی که سامسونگ اون بالا داره اچ تی سی تا حالا استفاده نکرده?!خخخخ
    باند 11اینچی اچ تی سی!!!!ببندند پشت گوشی?u11+ نسبت صفحه نمایشش 80 درصده و صداش بلندتر و بهتر از سامسونگه ! شما اگه تو سال 2013موندی اشکال نداره قبول اما اون موقع سامسونگ اصلا اسپیکر نداشت، جلو اچ تی سی کیفیتش دمپایی بود ،ظاهرشم چسب زخم.
    چون میگی تشتک مسی اینارو گفتم و الا که نیازی به گفتن نیست اما بدون مس گرون تر از پلاستیک بازیافتیه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی