امروز اچ پی با معرفی لپ تاپ ۱۲.۳ اینچی Chromebook x2 خود ورودش را به جرگه تولید کنندگان تبلت های هیبریدی از جمله ایسر اعلام نمود.

در این محصول برخلاف Chromebook x360 که پیشتر معرفی گردید ضمن چرخاندن کیبورد به پشت نمایشگر می توان آن را به کل از بدنه جدا نمود. علاوه بر این یک قلم نیز برای این تبلت در نظر گرفته شده که برای یادداشت برداری و طراحی دیجیتال بسیار سودمند واقع می شود.

همچنین یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی در بخش پشتی دستگاه و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای برقراری تماس های تصویری در پنل جلویی آن تعبیه شده است.

توان پردازشی این لپ تاپ را هم میتوان تقریبا بالا خواند چراکه دستگاه به یک پردازنده یک گیگاهرتزی Core m3 با ۴ گیگابایت رم (آپشن ۸ گیگابایتی نیز فراهم خواهد بود) و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء مجهز شده. نمایشگر این گجت نیز رزلوشنی برابر با ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارد و عمر باتری آن طبق اعلام شرکت سازنده برابر با ۱۰ ساعت و نیم است.

Chromebook x2

وزن این دستگاه برابر با ۱.۴۵ کیلوگرم عنوان شده که نمی توان آن را در زمره سبک ترین ها دانست اما وقتی لپ تاپ به حالت تبلت تغییر وضعیت می دهد وزنش به  ۰.۷۲ کیلوگرم تقلیل می یابد که برای تماشای طولانی مدت رسانه مناسب است.

اما مهم ترین مشخصه این لپ تاپ قیمت ۵۹۹ دلاری آن است که با درنظر داشتن کیبورد و قلم موجود در جعبه مناسب به نظر می آید. هرچند این رقم از قیمت تعیین شده برای بسیاری کروم بوک ها بالاتر به نظر می رسد اما در گروه تبلت های هیبریدی جزو ارزان ترین هاست.

اچ پی این محصول را رقیبی برای آیپد پرو معرفی کرده که هم اکنون ۶۴۹ دلار قیمت دارد و بدون قلم و کیبورد در اختیار کاربران قرار می گیرد. با در نظر داشتن آنچه گفته شد اما این دو محصول کاملا متمایز از هم هستند؛ آیپد در وهله نخست تبلتی با پشتیبانی از کیبورد است در حالی که Chromebook x2 لپ تاپی با برخی قابلیت های یک تبلت است.

Chromebook x2