ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک
تکنولوژی

تیم کوک برای ادای شهادت در پرونده کوالکام در دادگاه حاضر می شود

تیم کوک، مدیرعامل اپل برای پاسخگویی در مورد اتهام فریب رگولاتوری ها علیه کوالکام در دادگاهی که اوایل تیرماه برگزار می شود، شرکت خواهد کرد. این دو کمپانی از مدت ها قبل درگیر پرونده های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

تیم کوک، مدیرعامل اپل برای پاسخگویی در مورد اتهام فریب رگولاتوری ها علیه کوالکام در دادگاهی که اوایل تیرماه برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

این دو کمپانی از مدت ها قبل درگیر پرونده های قضایی متعدد هستند و داستان از جایی شروع شد که اپل از شرکت کوالکام به دلیل ممانعت از پرداخت یک میلیارد دلارش شکایت کرد که پس از آن با ثبت شکواییه هایی از جانب کمپانی چیپ سازی ادامه یافت.

شکایت اصلی اپل از این بود که کوالکام قراردادهایش را به گونه ای تنظیم می کند که هم از فروش چیپ ها سود کند و هم مبالغی را در ازای فروش هر دستگاه مجهز به چیپ هایش، دریافت می کند. کمپانی کوپرتینویی و تامین کنندگان آن از جمله Compal Electronics، فاکسکان، پگاترون و Wistron به همین بهانه پرداخت هزینه های اضافی به کوالکام را متوقف کردند  اما کمپانی سن دیگویی با تاکید بر اینکه «فناوری ما در قلب تمامی آیفون ها قرار داد» خواستار دریافت هزینه های مدنظرش بود.کوالکامدر ادامه کوالکام با ثبت شکواییه در کشورهای مختلف اپل را به تخطی از توافقات لایسنس، انتشار بیانیه های خلاف واقع و تحریک رگولاتوری علیه خود متهم کرد و حالا مدیرعامل اپل در رابطه با پرونده ای که شرکت متبوعش را به فریب رگولاتوری ها علیه کوالام متهم کرده در دادگاه حضور می یابد.

اپل نیز در اقدامی متقابل، علیه کوالکام پرونده تشکیل داده و این کمپانی را به نقض حقوق حداقل هشت پتنت در زمینه مدیریت انرژی در پردازنده های اسنپدراگون 800 و 820 متهم کرد.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده قبلا کوالکام را به سو استفاده از پتنت ها و بهره گیری از تاکتیک های ضد رقابتی به منظور حفظ موقعیت برتر به عنوان تامین کننده اصلی چیپ های LTE متهم کرده اما با توجه به اینکه فعلا نمی توان پایانی را برای این منازعات متصور شد شایعاتی در رابطه با تلاش اپل برای جایگزینی چیپست های کوالکام با محصولات اینتل و مدیاتک به گوش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aminabharian
    aminabharian | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    نه اینتل ونه مدیاتک هیچکدام درحد کوالکام نیستند اگه آیفون بی خیال کوالکام بشه و از شرکت های مثل مدیاتک بخواد چیپ بگیره فروش بالای محصولات را از دست خواهد داد

مطالب پیشنهادی