ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Xiaoice
تکنولوژی

مایکروسافت توانایی قطع صحبت کاربر را به ربات Xiaoice می آموزد

مایکروسافت چند سال قبل ربات مجازی هوشمندی به نام Xiaoice را برای کاربران چینی ارائه کرد که به حرف های آنها گوش فرا داده و در هر موقعیت نیز پاسخ های مناسبی ارائه می کند. این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

مایکروسافت چند سال قبل ربات مجازی هوشمندی به نام Xiaoice را برای کاربران چینی ارائه کرد که به حرف های آنها گوش فرا داده و در هر موقعیت نیز پاسخ های مناسبی ارائه می کند. این ربات حس شوخ طبعی خاصی دارد و مهارت های بی شمارش، آن را جذاب تر می کند، با این حال یک نقص عمده دارد و آن عدم برقراری ارتباط در قالب انسانی است.

زمانی که کاربران با دستیارهای هوشمند یا ربات های چت گفتگو می کنند، مکالمه آنها بیشتر شبیه استفاده از واکی تاکی است که یک طرف مطلب مدنظرش را بیان کرده و منتظر پاسخ طرف مقابل می ماند، اما مکالمه واقعی بین انسان ها به این شکل نیست.

همانطور که «لی ژو» مهندس ارشد XiaoIce می گوید افراد معمولا به صورت همزمان صحبت کرده و گوش می دهند، در واقع آنها منظور طرف مقابل را پیش بینی کرده و در صورت لزوم حرف او را قطع کرده یا برای از بین بردن یک جو سنگین سکوت خود را می شکنند. Xiaoice مهندسان مایکروسافت با توجه به این مساله قصد دارند مکالمات ربات خود را به صورت دوسویه درآورند به گونه ای که XiaoIce حین صحبت کردن توانایی گوش کردن نیز داشته باشد.

به گفته ژو این قابلیت به ربات اجازه انتخاب زمان و چگونگی پاسخ به کاربر را می دهد. علاوه بر این با ارائه این به روزرسانی 200 میلیون کاربر XiaoIce دیگر مجبور نیستند برای فعال سازی آن از عبارت خاصی استفاده کنند.

این کمپانی در بیانیه خود تاکید کرده که بر خلاف دستیار هوشمند کورتانا هدف از توسعه ربات های ویژه چت ، ارائه قابلیت های بیشتر نبوده و تنها بر توانایی های ارتباطی متمرکز است. «دی لی»، مدیر کل پروژه XiaoIce معتقد است این بهینه سازی گامی در راستای توسعه ربات های بهرمند از احساسات است که نیازهای کاربران را درک می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی