ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معضل تازه طرح ترافیک جدید؛ ناتوانی کاتالیزور خودروهای ایرانی برای اخذ معاینه فنی برتر [تماشا کنید]

در سریال دنباله دار اجرای طرح ترافیک جدید و الزام خودروها به داشتن معاینه فنی معتبر، «سید نواب حسینی منش» مدیرعامل مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر از فروش کاتالیست های فاقد الزامات آلایندگی داد. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

در سریال دنباله دار اجرای طرح ترافیک جدید و الزام خودروها به داشتن معاینه فنی معتبر، «سید نواب حسینی منش» مدیرعامل مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر از فروش کاتالیست های فاقد الزامات آلایندگی داد.

کاتالیست که به عنوان قطعه کاهش دهنده آلایندگی خودروها شناخته می‌شود باید درون سوز باشد و اجازه ندهد که آلاینده‌ها وارد هوا شوند، اما این روزها بازار کاتالیست های تقلبی داغ شده است. جالب آنکه روی کاتالیست حک شده است: «فاقد الزامات آلایندگی» یعنی هیچ کارکردی در کاهش آلایندگی خودروها ندارند.

حسینی منش در گفت و گو با دیجیاتو عنوان کرد: «این کاتالیست ها با ارقام بالا خرید و فروش می‌شود. در حالیکه کاتالیست پراید ۲۰۰ تومان و کاتالیست گروه خودرویی ایران خودرو حدود ۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. متاسفانه خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل هم نمی‌تواند معاینه فنی برتر را پاس کند، چرا که کاتالیست آنها کیفیت نازلی دارد. موضوعی که سازمان ملی استاندارد باید روی آن دقت نظر بیشتری داشته باشد.»

با این حساب می توان گفت که اخذ معاینه فنی برتر عملا برای بسیاری خودروها غیر ممکن است و از سوی دیگر خرید کاتالیزور خارجی نیز با خروج ارز همراه خواهد بود. از این رو شاید لازم باشد قبل از وضع چنین قوانینی زمینه لازم برای اجرایی شدن آنها را در حجم کلان فراهم کرد.

مخصوصا که با توجه به آلودگی بسیاری از کلان شهرها، احداث کارخانه تولید کاتالیزورهای با کیفیت بسیار ضروری است. مواردی که ضعف و نقص در آنها پازل هوای پاک تهران را تکمیل نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    از اونور ماشین بی کیفیت با پول خون باباشون میفروشند به ملت، از اینور شهرداری میگه واسه اینکه آلودگی هوا کنترل کنیم طرح ترافیک با پول خون بابا از درب منزل اجرا میشه البته با همکاری راهنمایی رانندگی، از طرف دیگه سازمان استاندار گیر میده که باید تست معاینه فنی پاس کنی و الی آخر...
    این وسط من خریدار 20 میلیون پول ماشین 3 میلیونی دادم، کلی سر بیمه و تعویض پلاک و معاینه فنی و طرح ترافیک و پول عوارض وسط جاده و پول پارکینگ عمومی و غیره و غیره پول دادم اونم با وام و حقوق کارمندی !
    با این اوصاف میشه به این نتیجه رسید که مسئولین محترم کشوری و لشکری با زبان بی زبانی میخواهند عرض بنمایند: "ملت محترم، گور باباتون !"

  • pedram
    pedram | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    واقا خسته نباشید. خخخخخخخ

مطالب پیشنهادی