ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایشات دشوار ناسا برای شبیه سازی پرواز فضاپیماها [تماشا کنید]

اصولاً ناسا در آزمایش‌های دشوار خود از مانکن‌های آزمایشی مخصوصی استفاده می‌کند که متخصصان این اداره بتوانند آسیب‌‌های احتمالی وارد شده به سرنشینان را بسنجند. آزمایشات دشوار ناسا برای شبیه سازی پرواز بیشتر اوقات موفقیت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

اصولاً ناسا در آزمایش‌های دشوار خود از مانکن‌های آزمایشی مخصوصی استفاده می‌کند که متخصصان این اداره بتوانند آسیب‌‌های احتمالی وارد شده به سرنشینان را بسنجند. آزمایشات دشوار ناسا برای شبیه سازی پرواز بیشتر اوقات موفقیت آمیز نبوده و با شکست مواجه می‌شوند که این مسئله موجب می‌شود مانکن‌های به کار رفته در آنها شرایطی نابه‌هنجار را تحمل کرده و عکس‌ العمل‌های دیدنی را به نمایش بگذارند.

اخیراً مرکز تحقیقات لانگلی ناسا، ویدیویی منتشر کرده که در آن وضعیت بقرنج مانکن‌ها طی آزمایشات گوناگون ناسا نظیر کپسول‌های آزمایشی، فضاپیما‌های شبیه سازی شده و حتی پرواز کامل هواپیما نشان داده شده است.

مانکن‌های استفاده شده در این آزمایش‌ها به اندازه‌ی وزن یک انسان سنگین شده‌اند تا تخمین بزنند بدن واقعی یک فرد در مواجه با اتفاقاتی مانند افتادن فضاپیما در اقیانوس یا سقوط آن روی زمین چه عکس العملی از خود نشان داده، تا چه حد آسیب دیده و می‌تواند این حادثه را زنده پشت سر بگذارد یا خیر.

این مانکن‌ها به صورت ارتجاعی ساخته شده‌اند و مانند استخوان‌های واقعی در اثر برخورد با موانع نمی‌شکنند. در عوض ‌آنها اطلاعاتی درباره‌ میزان و فشار ضربه‌های وارده را محاسبه کرده و می‌توانند به تفکیک، فشار و استرس وارده به عضو‌های بدن را مشخص کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی